| dc.contributor.author |
Γεωργίου, Ναταλία
|
el |
| dc.contributor.author |
Παναγιωτοπούλου, Αγγελική
|
el |
| dc.contributor.author |
Georgiou, Natalia
|
en |
| dc.contributor.author |
Panagiototpoulou, Aggeliki
|
en |
| dc.date.accessioned |
2025-09-29T09:16:08Z |
|
| dc.date.available |
2025-09-29T09:16:08Z |
|
| dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/62564 |
|
| dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.30260 |
|
| dc.rights |
Default License |
|
| dc.subject |
Παιχνίδι |
el |
| dc.subject |
Σχολείο |
el |
| dc.subject |
Παιδί |
el |
| dc.subject |
Περιπλάνηση |
el |
| dc.subject |
Σκαλωσιά |
el |
| dc.subject |
Scaffolding |
en |
| dc.subject |
Play |
en |
| dc.subject |
Children |
en |
| dc.subject |
Accessibility |
|
| dc.subject |
Variability |
en |
| dc.title |
Domo ludens: η σκαλωσιά ως εργαλείο μετασχηματισμού του χώρου στη σχολική αρχιτεκτονική. |
el |
| dc.title |
Domo ludens: scaffolding as a tool for transforming space in school architecture. |
en |
| dc.contributor.department |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού |
el |
| heal.type |
bachelorThesis |
|
| heal.classification |
Αρχιτεκτονική |
el |
| heal.language |
el |
|
| heal.access |
free |
|
| heal.recordProvider |
ntua |
el |
| heal.publicationDate |
2025-02-13 |
|
| heal.abstract |
Ο όρος ‘domo ludens’ - ‘η δομή που παίζει’, που περιλαμβάνεται στον τίτλο της διπλωματικής εργασίας αποτελεί παραλλαγή του βιβλίου του J. Huizinga με τίτλο ‘homo ludens’ (ο παίζων άνθρωπος). Στα πλαίσια της εργασίας η ‘δομή που παίζει’ αφορά έναν χώρο εκπαίδευσης, συγκεκριμένα ένα δημόσιο γυμνάσιο- λύκειο, στην περιοχή κάτω από το λόφο του Λυκαβηττού, στα όρια με τα Κουντουριώτικα. Η διερεύνηση αφορούσε, μεταξύ άλλων, τρόπους που το παιχνίδι μπορεί να επεκταθεί και σε μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες, μέσα στο σχολικό περιβάλλον και το πως τα παιδιά μπορούν να διεκδικήσουν χώρους μέσα στην πόλη μέσα από το παιχνίδι.
Βασικές έννοιες που προσπαθήσαμε να εντάξουμε στον σχεδιασμό είναι αυτές της προσβασιμότητας και της εμπειρίας του παιδιού σε ανοιχτούς χώρους μέσα στην πόλη. Στην πορεία του σχεδιασμού εντάχθηκαν κάποια από τα βασικά χαρακτηριστικά του παιχνιδιού όπως η περιήγηση, η περιπλάνηση, η μεταβλητότητα, η έκπληξη κ.ά. Ο σχολικός χώρος είναι ένας χώρος ανοιχτός στην πόλη τόσο όσον αφορά τα φυσικά όρια, όσο και τη λειτουργία του, καθώς δεν περιορίζεται στο σχολικό ωράριο αλλά λειτουργεί και σαν κέντρο γειτονιάς. Η συνθετική ιδέα προέκυψε από παραλλαγές της τυπολογίας των ελληνικών σχολικών κτηρίων ώστε να δημιουργηθούν χώροι που εμπλέκονται τόσο μεταξύ τους όσο και με την ίδια την πόλη. Τέλος η επιλογή της σκαλωσιάς ως υποστηρικτική κατασκευή έγινε ώστε να αποτελέσει έναν κάναβο – οδηγό, μέσα στον οποίο μπορεί να ‘οργανωθεί’ το παιχνίδι, με πράξεις μετασχηματισμού, προσθήκης, αφαίρεσης και δημιουργία κάθε φορά διαφορετικών καταστάσεων και χρήσεων, ανάλογα με τις ανάγκες των μαθητών, αλλά και των κατοίκων της περιοχής. |
el |
| heal.abstract |
The term "domo ludens"- "the structure that plays"included in the title of the diploma thesis, is a variation of the title of the title of J. Huizinga's book titled "Domo ludens (the playing man). In the context of the work, ""the structure that plays"concerns an educational space, specifically a public high school, in the area bebeath Lycabettus Hill, situated within a borderline of Kountouriotika... |
en |
| heal.advisorName |
Γιαννούτσου, Βασιλική. |
el |
| heal.advisorName |
Giannoutsou, Vasiliki |
en |
| heal.academicPublisher |
Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών |
el |
| heal.academicPublisherID |
ntua |
|
| heal.fullTextAvailability |
false |
|