| dc.contributor.author |
Μαρκουλιδάκης, Γεώργιος
|
el |
| dc.contributor.author |
Markoulidakis, Georgios
|
en |
| dc.date.accessioned |
2025-10-02T08:05:03Z |
|
| dc.date.available |
2025-10-02T08:05:03Z |
|
| dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/62582 |
|
| dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.30278 |
|
| dc.rights |
Default License |
|
| dc.subject |
Παιδαγωγική |
el |
| dc.subject |
Σύνθεση |
el |
| dc.subject |
Εκπαίδευση |
el |
| dc.subject |
Διδακτική |
el |
| dc.subject |
Διδασκαλία |
el |
| dc.subject |
Μάθηση |
el |
| dc.subject |
Pedagogy |
en |
| dc.subject |
Composition |
en |
| dc.subject |
Synthesis |
en |
| dc.subject |
Education |
en |
| dc.subject |
Didactics |
en |
| dc.subject |
Teaching |
en |
| dc.subject |
Learning |
en |
| dc.title |
Στοιχεία παιδαγωγικής στην αρχιτεκτονική εκπαίδευση: καλλιεργώντας τη συνθετική σκέψη |
el |
| dc.title |
Elements of pedagogy in architectural education: thinking through composition |
en |
| dc.type |
Διάλεξη |
|
| heal.type |
learningMaterial |
el |
| heal.classification |
Αρχιτεκτονική |
el |
| heal.classification |
Architecture -- Study and teaching |
en |
| heal.language |
el |
el |
| heal.access |
campus |
el |
| heal.recordProvider |
ntua |
el |
| heal.publicationDate |
2025-09-16 |
|
| heal.abstract |
Η έρευνα αναζητά στοιχεία της παιδαγωγικής θεωρίας στην διδασκαλία της αρχιτεκτονικής σύνθεσης. Εξετάζει την παιδαγωγική και τις θεωρίες μάθησης — συμπεριφορισμό, γνωστικισμό, οικοδομισμό και κονεκτιβισμό— και πώς αυτές διαμορφώνουν την αντίληψη της γνώσης. Αναγνωρίζει το περιεχόμενό της αρχιτεκτονικής εκπαίδευσης και αναλύει διδακτικές σε ιδρύματα όπως η École des Beaux-Arts, το Bauhaus, το University of Texas και το Delft, αναδεικνύοντας τις εκπαιδευτικές αρχές, τις μορφές διδασκαλίας, και τα κριτήρια αξιολόγησης που υιοθετούνται σε κάθε περίπτωση. |
el |
| heal.abstract |
The research explores elements of pedagogical theory within the teaching of architectural composition. It examines pedagogy and learning theories—behaviorism, cognitivism, constructivism, and connectivism—and how these shape the understanding of knowledge. It identifies the content of architectural education and analyzes teaching practices in institutions such as the École des Beaux-Arts, the Bauhaus, the University of Texas, and Delft, highlighting the educational principles, teaching methods, and evaluation criteria adopted in each case. |
en |
| heal.tableOfContents |
Α_περίληψη
Β_αντικείμενο μελέτης – σκοπός έρευνας
Γ_αφορμή
Δ_μεθοδολογία
01_χτίζοντας το παιδαγωγικό υπόβαθρο πως κατακτάμε την γνώση
1.1_η παιδαγωγική επιστήμη
1.2_οι θεωρίες μάθησης––––
1.2.1_συμπεριφορισμός
1.2.2_γνωστικισμός
1.2.3_οικοδομισμός
1.2.4_κονεκτιβισμός
1.3_Συγκριτική Παιδαγωγική και Διδακτική Παιδαγωγική
1.4_έννοιες Διδακτικής Παιδαγωγικής – σύστημα, μοντέλο, μεθοδολο
γία, μέθοδος
1.5_βασικές μέθοδοι – τα είδη διδασκαλίας και βασικές διδακτικές αρ
χές
1.6_κριτήρια – σημεία αξιολόγησης διδακτικών μεθοδολογιών
02_το περιεχόμενο της αρχιτεκτονικής εκπαίδευσης οι θεωρίες σχεδιασμού
2.1_τα συστήματα αξιών και οι θεωρίες σχεδιασμού
2.2_τα συστήματα αξιών στη σύγχρονη αρχιτεκτονική θεωρία και εκ
παίδευση––––
2.2.1 η αισθητική προσέγγιση
2.2.2 η τεχνολογική προσέγγιση
2.2.3 η επιστημονική προσέγγιση
2.2.4 η κοινωνική προσέγγιση
2.3_ η σχέση των θεωριών σχεδιασμού με τις θεωρίες μάθησης
2.4_ ο χαρακτήρας της αρχιτεκτονικής εκπαίδευσης – συσχετίσεις
παιδαγωγικής και αρχιτεκτονικής θεωρίας
03_ανάλυση παραδειγμάτων
3.1_Ecole Polytechnique - Ecole des Beaux Arts - αισθητική περίοδος
συμπεριφορισμού – 19ος αιώνας – 1920
–ο Durand και το precis des lecons d’architecture
–η Ecole des Beaux Arts
–η σημασία των διαγωνισμών στην ζωή της σχολής
–τα atelier της Beaux Arts
–η μεθοδολογία σύνθεσης και το parti pris
–η διδακτική του Gaudet και η θεωρία των αρχών κάθε τέχνης
–ο Auguste Perret και η νέα άποψη για τον διάκοσμο
–ο συμπεριφορισμός στην Beaux Arts
3.2_Bauhaus – τεχνολογική περίοδος γνωστικισμού – 1920 - 1950
–η ίδρυση και το μανιφέστο του Bauhaus
–η πρώτη – εξπρεσιονιστική – περίοδος
–ο Itten και το Vorkurs
–η κονστρουκτιβιστική περίοδος της επανίδρυσης
–ο Moholy – Nagy και το νέο Vorkurs
–ο Kandinsky και το σημείο – γραμμή - [ως προς] επίπεδο
–ο Klee και το pedagogical sketchbook
–η κοινωνική περίοδος αρχιτεκτονικής και ο Hannes Meyer
–η φονξιοναλιστική περίοδος αρχιτεκτονικής και ο Mies Van Der
Rohe
–το κλείσιμο και η μετανάστευση στις ΗΠΑ
–τα στοιχεία του γνωστικισμού στο σύστημα και στις διδακτικές
θεωρίες του Bauhaus
3.3_University of Texas – Texas Rangers – επιστημονική περίοδος οικο
δομισμού – 1950-1970
–η διδακτική του Hoesli
–ο Rowe και η επιστροφή της ιστορίας στο σχεδιαστήριο
–ο Slutzky και η διδασκαλία του εισαγωγικού μαθήματος
–ο Hejduk και το nine square grid exercise
–στοιχεία οικοδομισμού στις διδακτικές θεωρίες του University
of Texas
3.4_Delft – Κοινωνική περίοδος οικοδομισμού – 1970 - 1980
–ο Jaap Bakema
–ο Aldo Van Eyck και η αμοιβαιότητα
–ο Herman Hertzberger και το Berlage Institute
–στοιχεία οικοδομισμού στις διδακτικές θεωρίες της σχολής του
Delft
04_παρατηρήσεις – συμπεράσματα ανάλυσης παραδειγμάτων
05_σκέψεις - η εκπαίδευση σήμερα και οι σύγχρονες προκλήσεις
06_Πηγές |
el |
| heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού |
el |
| heal.fullTextAvailability |
false |
|