| dc.contributor.author | Καραφωτιάς, Γεώργιος Ι.
|
|
| dc.contributor.author | Karafotias, Georgios I.
|
|
| dc.date.accessioned | 2025-10-03T10:47:51Z | |
| dc.date.available | 2025-10-03T10:47:51Z | |
| dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/62615 | |
| dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.30311 | |
| dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
| dc.subject | Εικονικό Περιβάλλον | el |
| dc.subject | Ανίχνευση | el |
| dc.subject | Εντοπισµός | el |
| dc.subject | Ιχνηλάτηση | el |
| dc.subject | Υπέρυθρη Kάµερα | el |
| dc.subject | Quest3D | en |
| dc.subject | Virtual Environment | en |
| dc.subject | Spotting | en |
| dc.subject | Infrared Light Emissive Diodes | en |
| dc.subject | Epipolar Geometry | en |
| dc.title | Εντοπισµός Θέσης Χρήστη σε Περιβάλλον Εικονικής Πραγµατικότητας µε Xρήση του Wii Remote | el |
| dc.contributor.department | Τομέας Συστημάτων μετάδοσης πληροφορίας και τεχνολογίας υλικών | el |
| heal.type | bachelorThesis | |
| heal.classification | Εικονική Πραγµατικότητα | el |
| heal.language | el | |
| heal.access | free | |
| heal.recordProvider | ntua | el |
| heal.publicationDate | 2009-09-01 | |
| heal.abstract | Ο σκοπός της διπλωµατικής εργασίας είναι η µελέτη και υλοποίηση λογισµικού ενός συστήµατος ανίχνευσης (tracking) της θέσης και κατεύθυνσης κάποιου στόχου µε χρήση υπερύθρου φωτός. Οι πληροφορίες για την τυχαία κίνηση του στόχου στο χώρο µεταφέρονται σε πραγµατικό χρόνο σε ένα σύστηµα Εικονικής Πραγµατικότητας όπου ένα συγκεκριµένο αντικείµενο κινείται µε τον ίδιο τρόπο µέσα στο Εικονικό Περιβάλλον. Ο εντοπισµός του χρήστη πραγµατοποιείται µε τη χρήση διόδων εκποµπής υπερύθρου φωτός το οποίο ανιχνεύεται από δύο κάµερες ευαίσθητες στο υπέρυθρο φάσµα που περιέχονται µέσα στο Wii Remote. Το υπολογιστικό σύστηµα των καµερών στέλνει ασύρµατα τα δεδοµένα στον ηλεκτρονικό υπολογιστή που χρησιµοποιεί τις βασικές αρχές της επιπολικής γεωµετρίας και στερεοσκοπίας για να απεικονίσει σωστά την τρισδιάστατη κίνηση του ελεγχόµενου αντικειµένου στο εσωτερικό του Εικονικού Κόσµου. Η δηµιουργία του Εικονικού Περιβάλλοντος, όλων των αντικειµένων που περιλαµβάνει αλλά και της εφαρµογής έγινε µε τη βοήθεια του λογισµικού τρισδιάστατης ανάπτυξης Quest3D και του λογισµικού µοντελισµού 3D Studio Max. Όσον αφορά την εκποµπή του υπερύθρου φωτός, αυτό γίνεται από µια πλακέτα που κατασκευάσαµε στο εργαστήριο και έχει στα άκρα της τις φωτοδιόδους. Ο χρήστης την κρατά στα χέρια του και έτσι επιτυγχάνεται η ανίχνευση της θέσης και κατεύθυνσής του. Τέλος, η εφαρµογή έχει τη µορφή ενός παιχνιδιού που καλείται να ολοκληρώσει ο χρήστης εντός χρονικού πλαισίου. | el |
| heal.abstract | The goal of this thesis is the analysis and programming development of a tracking system of a randomly moving target’s position and direction, using infrared light. The data about the target’s movement in space are transferred in real time to a Virtual Reality system where a particular object is moving in like manner inside the Virtual Environment. Tracking of user’s movement is actualized by two infrared spectrum sensitive cameras, that are contained in the Wii Remote game controller, which trace the infrared light emitted by diodes. The cameras’ computational system send wirelessly the data to the computer where algorithms, using the basic principles of epipolar geometry and stereoscopy, correctly replicate the three-dimensional movement of the controlled object inside the Virtual World. The Virtual Enivronment, including all the objects it contains, as well as the application were created with the help of the visual three-dimensional development software Quest3D and the modeling software 3D Studio Max. Concerning the infrared light emission, it is accomplished by a printed circuit board, with the diodes on its left and right extreme, which we manufactured in the workshop. The user is holding the board with his hands and thus the tracking of his position and direction is achieved. The application is in the form of a game which the user is trying to complete within a time limit. | en |
| heal.sponsor | ΕΜΠ | el |
| heal.advisorName | Ουζούνογλου, Νικόλαος | |
| heal.committeeMemberName | Ουζούνογλου, Νικόλαος | |
| heal.committeeMemberName | Κακλαµάνη, Δήμητρα-Θεοδώρα | |
| heal.committeeMemberName | Ματσόπουλος, Γεώργιος | |
| heal.academicPublisher | Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών | el |
| heal.academicPublisherID | ntua | |
| heal.numberOfPages | 96 σ. | |
| heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: