| dc.contributor.author |
Κουρδούτη, Φλωρεντία
|
el |
| dc.contributor.author |
Αποστολάκης, Στυλιανός
|
el |
| dc.contributor.author |
Kourdouti, Florentia
|
en |
| dc.contributor.author |
Apostolakis, Stylianos
|
en |
| dc.date.accessioned |
2025-10-10T10:34:18Z |
|
| dc.date.available |
2025-10-10T10:34:18Z |
|
| dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/62682 |
|
| dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.30378 |
|
| dc.rights |
Default License |
|
| dc.subject |
Φωτιά |
el |
| dc.subject |
Καύση |
el |
| dc.subject |
Σύμβολο |
el |
| dc.subject |
Φως |
el |
| dc.subject |
Σκηνογραφία |
el |
| dc.subject |
Μεταδραματικό θέατρο |
el |
| dc.subject |
Επανάχρηση |
el |
| dc.subject |
Καμένο |
el |
| dc.subject |
Fire |
en |
| dc.subject |
Burning |
en |
| dc.subject |
Symbol |
en |
| dc.subject |
Light |
en |
| dc.subject |
Scenography |
en |
| dc.subject |
Postdramatic theatre |
en |
| dc.subject |
Reuse |
en |
| dc.subject |
Burnt |
en |
| dc.title |
Θεμέλια στη στάχτη: η φωτιά ως χωρικό, σκηνογραφικό γεγονός και τα καμένα θέατρα |
el |
| dc.title |
Foundations on ashes: φire as a spatial, scenographic event and the burned theaters |
en |
| dc.type |
Διάλεξη |
|
| heal.type |
learningMaterial |
el |
| heal.classification |
Αρχιτεκτονική |
el |
| heal.classification |
Buildings -- Remodeling for other use |
en |
| heal.language |
el |
el |
| heal.access |
campus |
el |
| heal.recordProvider |
ntua |
el |
| heal.publicationDate |
2025-09-23 |
|
| heal.abstract |
Η διάλεξη εστιάζει στη επανάχρηση των κατεστραμμένων κτιρίων από φωτια, ως χώρους καλλιτεχνικών και θεατρικών δρώμενων, με σκοπό την ελαχιστοποίηση της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης και την ανάδειξη της πολιτιστικής μνήμης της κοινότητας που τα περιβάλλει. Μελετώντας την έννοια της καύσης σε ιστορική, ψυχολογική και κοινωνική βάση, αναλύετε γιατί αυτοί οι χώροι είναι ιδανικοί για την διεξαγωγή θεατρικών παραστάσεων, στα πλαίσια του μεταδραματικού θεάτρου. Γίνεται ιστορική αναδρομή στην πορεία του θεάτρου και της χρήσης της φωτιάς ως εφέ ή συμβόλου που συνέβαλε στην δραματουργική επιτέλεση της παράστασης, καθώς η διφυής της φύση συμβάλλει στην διάρρηξη της αισθητικής απόστασης, μετατρέποντας την παράσταση σε τελετουργία και μέσω δημιουργίας κοινότητας. Μέσω της διαδικασίας καύσης ενος κτιρίου ο χώρος μετατρέπεται σε μη-τόπος, αλλά μέσω της θεατρικής πράξης επανενεργοποιείται συναισθηματικά και μνημονικά λειτουργόντας ως μεταβατικός τόπος που ταράζει τα όρια του φαντασιακού και του πραγματικού. Η ανασυγκρότηση του σκηνικού χώρου μετά από πυρκαγιά αποκτά νέα αισθητική προσέγγιση. Η φωτιά δεν είναι πλεον καταστροφή αλλα καταλύτης ανανέωσης, δημιουργώντας ένα σκηνικό χώρο που κουβαλά ιστορία, μνήμη και μεταμόρφωση. Τέλος, εξετάζεται, τι προσφέρουν αυτοί οι χώροι στην σκηνογραφία και πώς η ίδια η φωτιά γίνεται σκηνικό γεγονός και επηρεάζει την performance. |
el |
| heal.abstract |
The lecture focuses on the adaptive reuse of buildings destroyed by fire as spaces for artistic and theatrical events, with the aim of minimizing environmental impact and highlighting the cultural memory of the surrounding community. By examining the concept of burning from historical, psychological and social perspective, the lecture analyses why these sites are ideal for hosting theatrical performances within the framework of postdramatic theatre. A historical overview of the evolution of the theatre and the use of fire as both an effect and a symbol that has contributed to the dramaturgical execution of performances. Due to its dual nature, fire plays role in disrupting the aesthetic distance, transforming the performance into a ritual and communal creation. Through the act of a building burning, the space becomes a non-place, yet through theatrical practice, it is reactivated emotionally and mnemonically, functioning as a transitional site the challenges the boundaries between imagination and reality. The reconstruction of the scenic space after a fire acquires a new aesthetic approach. Fire is no longer destruction, but a catalyst for renewal, generating a scenographic environment infused with history, memory and transformation. Finally, the lecture examines what these spaces offer to scenography and how fire becomes a scenographic event, shaping and influencing the performance. |
en |
| heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας καιΣχεδιασμού |
el |
| heal.fullTextAvailability |
false |
|