| dc.contributor.author | Koneva, Ekaterina
|
en |
| dc.contributor.author | Κόνεβα, Εκατερίνα
|
el |
| dc.date.accessioned | 2025-10-20T13:15:09Z | |
| dc.date.available | 2025-10-20T13:15:09Z | |
| dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/62748 | |
| dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.30444 | |
| dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
| dc.subject | Γραφή | el |
| dc.subject | Personal signature | en |
| dc.title | Το νόημα της γραφής στην αρχιτεκτονική: η διαφεύγουσα περίπτωση του David Chipperfield | el |
| dc.title | The meaning of personal signature in architecture. the elusive case of David Chipperfield | en |
| dc.type | Διάλεξη | |
| heal.type | learningMaterial | el |
| heal.classification | Αρχιτεκτονική | el |
| heal.classification | Architects as artists | en |
| heal.language | el | el |
| heal.access | campus | el |
| heal.recordProvider | ntua | el |
| heal.publicationDate | 2025-06 | |
| heal.abstract | Η παρούσα εργασία διερευνά την έννοια της προσωπικής γραφής στην αρχιτεκτονική, μέσα από τη μελέτη περίπτωσης του David Chipperfield, ενός αρχιτέκτονα που αποστασιοποιείται συνειδητά από στιλιστικές προτιμήσεις και αντιστέκεται στην ιδέα της αρχιτεκτονικής ως «βιογραφικής άσκησης». Η έρευνα ξεκινά με μια θεωρητική διερεύνηση της έννοιας της γραφής, ενός όρου που στη διεθνή βιβλιογραφία συγχέεται συχνά με την έννοια του στυλ. Βασιζόμενη στη θεωρία της τέχνης, η εργασία επιχειρεί να διακρίνει την σχέση του γενικού στυλ με την προσωπική γραφή, εντοπίζοντας τα βασικά συστατικά και τις λειτουργίες της. Το θεωρητικό αυτό πλαίσιο προσαρμόζεται στο αρχιτεκτονικό πεδίο, όπου μελετάει την σχέση της κυριολεκτικής γραφής – σε χαρτί – με την γραφή που εμφανίζει το έργο των υλοποιημένων χώρων . Παράλληλα, η εργασία καταλήγει στην οργάνωση μιας σειράς κριτήριων με βάση τα οποία μπορεί να αναλυθεί η έννοια της γραφής. Τα κριτήρια αυτά εφαρμόζονται σε δύο ώριμα έργα του Chipperfield — τη James Simon Galerie στο Βερολίνο και το MUDEC στο Μιλάνο. Η ανάλυση στοχεύει στην αναγνώριση συστατικών που ενδεχομένως συνιστούν κάποιο είδος αρχιτεκτονικής γραφής του David Chipperfield, παρά την αντίσταση του αρχιτέκτονα στην έκφραση προσωπικότητας μέσω του έργου. Τελικά, η μελέτη υποστηρίζει ότι η προσωπική αρχιτεκτονική γραφή δεν ταυτίζεται απαραίτητα με την αναγνωρισιμότητα ή την αυτοέκφραση, αλλά μπορεί να αντανακλά νόημα και έναν ευρύτερο τρόπο σκέψης, όπως αποτυπώνεται έντονα στην πρακτική του Chipperfield με επίκεντρο την έννοια του “common ground”. | el |
| heal.abstract | This paper explores the concept of personal style (graphee) in architecture through the case study of David Chipperfield, an architect who consciously distances himself from stylistic preferences and resists the idea of architecture as a “biographical exercise.” The research begins with a theoretical inquiry into the concept of personal graphee—a term often conflated with “style” in international discourse. Drawing on art theory, the study seeks to distinguish the relationship between general style and personal graphee by identifying its core components and functions. This theoretical framework is then adapted to the field of architecture, examining the relationship between literal graphee —on paper—and architectural graphee in space, developing a set of analytical criteria accordingly. These criteria are applied to two mature works by Chipperfield—the James Simon Galerie in Berlin and the MUDEC in Milan. The analysis aims to identify elements that may constitute a form of architectural graphee for Chipperfield, despite his resistance to personal expression through his work. Ultimately, the study argues that personal architectural graphee does not necessarily equate to recognizability or self-expression, but can instead reflect deeper meaning and philosophy, as exemplified by Chipperfield’s practice centered around the notion of “common ground.” | en |
| heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού | el |
| heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: