| dc.contributor.author |
Πιπεράκης, Φώτιος
|
el |
| dc.contributor.author |
Piperakis, Fotios
|
en |
| dc.date.accessioned |
2025-10-22T14:06:28Z |
|
| dc.date.available |
2025-10-22T14:06:28Z |
|
| dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/62759 |
|
| dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.30455 |
|
| dc.rights |
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα |
* |
| dc.subject |
Λαβύρινθος |
el |
| dc.subject |
Περιπλάνηση |
el |
| dc.subject |
Αποπροσανατολισμός |
el |
| dc.subject |
Εαυτός |
el |
| dc.subject |
Χάσιμο |
el |
| dc.subject |
Αντίληψη |
el |
| dc.subject |
Labyrinth |
en |
| dc.subject |
Wandering |
en |
| dc.subject |
Disorientation |
en |
| dc.subject |
Identity |
en |
| dc.subject |
Lost |
en |
| dc.subject |
Perception |
en |
| dc.title |
Προσεγγίζοντας τον λαβύρινθο: εμπειρίες απώλειας και αναζήτησης του προσανατολισμού. |
el |
| dc.title |
Lost in the labyrinth:
experiences of disorientation and the search of direction |
en |
| dc.type |
Διάλεξη |
|
| heal.type |
learningMaterial |
el |
| heal.classification |
Αρχιτεκτονική |
el |
| heal.classification |
Labyrinths |
en |
| heal.language |
el |
el |
| heal.access |
campus |
el |
| heal.recordProvider |
ntua |
el |
| heal.publicationDate |
2025-09-16 |
|
| heal.abstract |
Η διάλεξη διερευνά τον λαβύρινθο ως αρχέτυπο που υπερβαίνει τη μυθολογία και την αρχιτεκτονική για να αγγίξει την ψυχολογία και την υπαρξιακή εμπειρία. Ο λαβύρινθος δεν παρουσιάζεται μόνο ως δομή με δαιδαλώδη περάσματα, αλλά ως μεταφορά για την ανθρώπινη συνθήκη της αβεβαιότητας, της απώλειας προσανατολισμού και της αναζήτησης νοήματος.
Στη μελέτη αναλύεται πώς ο αποπροσανατολισμός εκδηλώνεται χωρικά αλλά και σε εσωτερικό επίπεδο. Το «να χάνεσαι» διαχωρίζεται από την απλή περιπλάνηση, καθώς συνδέεται με το κατά πόσο είναι ηθελημένο ή όχι και με την ψυχική δοκιμασία που αυτό συνεπάγεται. Ταυτόχρονα, ο καθρέφτης παρουσιάζεται ως εργαλείο που διαταράσσει την αίσθηση του εαυτού: πολλαπλασιάζει τις εικόνες, προκαλεί σύγχυση ανάμεσα στο πραγματικό και στην αντανάκλαση και οδηγεί το υποκείμενο σε μια εμπειρία εσωτερικού αποπροσανατολισμού. Έτσι, ο λαβύρινθος δεν είναι μόνο εξωτερικός χώρος αλλά και εσωτερικό πεδίο, όπου η ταυτότητα αμφισβητείται και η αυτοαντίληψη δοκιμάζεται.
Τέλος, αναδεικνύεται η σημασία του ελέγχου, η ανάγκη μας να έχουμε πάντα επίγνωση του περιβάλλοντος γύρω μας και ο φόβος και η ανησυχία που δημιουργείται όταν αυτό καταρρέει. |
el |
| heal.abstract |
The lecture explores the labyrinth as an archetype that transcends mythology and architecture to touch upon psychology and existential experience. The labyrinth is not presented merely as a structure of intricate passages, but as a metaphor for the human condition of uncertainty, disorientation, and the search for meaning.
The study analyzes how disorientation manifests both spatially and internally. “Getting lost” is distinguished from simple wandering, as it relates to whether the experience is intentional or not and to the psychological trial it entails. At the same time, the mirror is presented as a tool that disrupts the sense of self: it multiplies images, creates confusion between the real and its reflection, and leads the subject into an experience of inner disorientation. In this way, the labyrinth is not only an external space but also an internal field where identity is questioned and self-perception is tested.
Finally, the importance of control is highlighted:the human need to maintain awareness of the surrounding environment, and the fear and anxiety that emerge when that control collapses. |
en |
| heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού |
el |
| heal.fullTextAvailability |
false |
|