| dc.contributor.author |
Μακρυδάκης, Δημήτρης
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-10-29T10:56:22Z |
|
| dc.date.available |
2025-10-29T10:56:22Z |
|
| dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/62784 |
|
| dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.30480 |
|
| dc.rights |
Default License |
|
| dc.subject |
Λογιστική παλινδρόμηση |
el |
| dc.subject |
Μέθοδος δεδηλωμένης προτίμησης |
el |
| dc.subject |
Δακτύλιος |
el |
| dc.subject |
Λεωφορειολωρίδες |
el |
| dc.subject |
Παραβιάσεις |
el |
| dc.title |
Διερεύνηση παραγόντων παραβίασης του δακτυλίου και των
λεωφορειολωρίδων: η περίπτωση της αθήνας |
el |
| dc.title |
Investigating factors influencing traffic restriction zone and bus lane violations:the case of athens. |
en |
| heal.type |
bachelorThesis |
|
| heal.classification |
Κυκλοφοριακή Τεχνική |
el |
| heal.access |
free |
|
| heal.recordProvider |
ntua |
el |
| heal.publicationDate |
2025-10-20 |
|
| heal.abstract |
Η παραβατικότητα των λεωφορειολωρίδων και του δακτυλίου είναι ένα πολυδιάστατο
φαινόμενο που συναντάται σε εθνικό αλλά και σε διεθνές επίπεδο. Στόχος της παρούσας
Διπλωματικής Εργασίας είναι η διερεύνηση των παραγόντων που επηρεάζουν τις
παραβιάσεις του δακτυλίου αλλά και των λεωφορειλωρίδων στο Κέντρο της Αθήνας. Για
αυτό το σκοπό, αναπτύχθηκε ειδικό ερωτηματολόγιο που απαντήθηκε από 196
μετακινούμενους με βάση τη μέθοδο της δεδηλωμένης προτίμησης για συνολικά 18
υποθετικά σενάρια, 9 για τον δακτύλιο και 9 για τις λεωφορειολωρίδες. Τα σενάρια
παρουσιάζουν διακυμάνσεις των μεταβλητών του χρόνου μετακίνησης που εξοικονομείται
μέσω της παραβίασης, της τιμής του προστίμου και της πιθανότητας εντοπισμού της
παραβίασης από τις Αρχές. Στη συνέχεια, αναπτύχθηκαν δύο μοντέλα, ένα πολυωνυμικής
λογιστικής παλινδρόμησης και ένα μοντέλο τακτικής λογιστικής παλινδρόμησης. Από τις
αναλύσεις προέκυψαν παράγοντες που επηρεάζουν την παραβατικότητα στις
λεωφορειολωρίδες και στον δακτύλιο. Για το δακτύλιο, ο κερδισμένος χρόνος, η πιθανότητα
ελέγχου, το χρηματικό πρόστιμο καθώς και το εισόδημα είναι κάποιοι από τους
σημαντικότερους παράγοντες. Αντίστοιχα, για τις λεωφορειολωρίδες οι παράγοντες που
επηρεάζουν την παραβίαση τους είναι η ωφέλεια χρόνου, η έλλειψη χώρου στις υπόλοιπες
λωρίδες, το φύλο, η πιθανότητα ελέγχου καθώς και το εισόδημα. Συνολικά, ο πιο σημαντικός
παράγοντας που επηρεάζει τις παραβιάσεις τόσο στις λεωφορειολωρίδες όσο και στο
δακτύλιο είναι ο κερδισμένος χρόνος που κερδίζει ο μετακινούμενος αν προβεί στην
παραβίαση. |
el |
| heal.abstract |
The violation of bus-lanes and restricted traffic zones is a multidimensional phenomenon,
which is observed both in Greece and globally. This thesis investigates the factors that
influence violations of the restricted traffic zone and bus lanes in the center of Athens. For this
purpose, a stated preference survey was conducted with 196 participants, including 18
hypothetical scenarios: 9 for the restricted traffic zone and 9 for the bus lanes, with variations
in the variables of time, fine and probability of detection by authorities. Subsequently,
multinomial and ordinal logistic regression models were developed. The analyses revealed
significant factors influencing violations in bus lanes and the restricted traffic zone. For the
restricted traffic zone, time gained, probability of control, fine, as well as income, were some
of the most important factors. Similarly for bus lanes, the main influencing factors were the
t
ime benefit, the lack of space in the remaining lanes, gender, the possibility of control, as well
as income. Overall, the most important factor influencing violations in both bus lanes and the
restricted traffic zone is the time gained by the commuter if he commits the violation. |
en |
| heal.tableOfContents |
Κεφάλαιο 1: Εισαγωγή
1.1 Υπόβαθρο
1.2 Αντικείμενο διπλωματικής εργασίας
1.3 Μεθοδολογία διπλωματικής εργασίας
1.4 Δομή διπλωματικής εργασίας
Κεφάλαιο 2. Βιβλιογραφική ανασκόπηση
2.1 Εισαγωγή
2.2 Δακτύλιος
2.2.1 Δακτύλιος-Γενικές Πληροφορίες
2.2.2 Δακτύλιος-Βιβλιογραφική ανασκόπηση
2.3 Λεωφορειολωρίδες
2.3.1 Λεωφορειολωρίδες-Γενικές Πληροφορίες
2.3.2 Λεωφορειολωρίδες - Βιβλιογραφική ανασκόπηση
2.4 Συμπεράσματα από την βιβλιογραφική ανασκόπηση
Κεφάλαιο 3. Θεωρητικό υπόβαθρο
3.1 Εισαγωγή
3.2 Μέθοδοι δεδηλωμένης και αποκαλυπτόμενης προτίμησης
3.3 Θεωρία στοχαστικής χρησιμότητας - Συνάρτηση χρησιμότητας
3.4 Μαθηματικά Πρότυπα
3.5 Λογιστική Παλινδρόμηση
3.5.1.Τακτική Λογιστική Παλινδρόμηση
3.5.2. Πολυωνυμική Λογιστική Παλινδρόμηση
3.5.3 Κριτήρια προσαρμογής μοντέλου
3.5.4 Κριτήρια ελέγχου καταλληλότητας μοντέλου
3.5.5 Test of Parallel Lines
3.6. Κριτήρια αποδοχής μοντέλου
3.6.1 Συντελεστές εξίσωσης
3.6.2 Συσχέτιση παραμέτρων
Κεφάλαιο 4. Συλλογή και επεξεργασία δεδομένων
4.1 Εισαγωγή
4.2 Συλλογή στοιχείων
4.2.1 Ερωτηματολόγιο
4.2.2 Ενότητες ερωτηματολογίου
4.2.3 Σενάρια
4.2.4 Συλλογή ερωτηματολογίων
4.3 Επεξεργασία στοιχείων
4.4 Περιγραφικά στατιστικά στοιχεία
Κεφάλαιο 5: Στατιστική Ανάλυση
5.1 Εισαγωγή
5.2 Στατιστικό πρότυπο παλινδρόμησης-Δακτύλιος
5.2.1 Εισαγωγή στη Μέθοδο
5.2.2 Κατανομή εξαρτημένης μεταβλητής
5.2.3 Προσαρμογή Μοντέλου
5.2.4 Έλεγχος Καταλληλότητας
5.2.5 Εκτίμηση και Αναλυτική Ερμηνεία Συντελεστών
5.2.6 Ανάλυση και Συζήτηση Αποτελεσμάτων
5.3 Στατιστικό πρότυπο παλινδρόμησης-Λεωφορειολωρίδες
5.3.1 Εισαγωγή στην Ανάλυση
5.3.2 Κατανομή εξαρτημένης μεταβλητής
5.3.3 Προσαρμογή μοντέλου
5.3.4 Έλεγχος Καταλληλότητας
5.3.5 Εκτίμηση και Αναλυτική Ερμηνεία Συντελεστών
5.3.6 Ανάλυση και Συζήτηση Αποτελεσμάτων
Κεφάλαιο 6 – Συμπεράσματα και Προτάσεις για μελλοντική έρευνα
6.1 Σύνοψη
6.2 Συμπεράσματα
6.2.1 Δακτύλιος
6.2.2 Λεωφορειολωρίδες
6.3 Προτάσεις πολιτικής με βάση τα αποτελέσματα της εργασίας
6.4 Προτάσεις για μελλοντική έρευνα
Βιβλιογραφικές Αναφορές
Παράρτημα Α – Ερωτηματολόγιο |
el |
| heal.advisorName |
Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος |
|
| heal.committeeMemberName |
Σπυροπούλου, Ιωάννα |
|
| heal.committeeMemberName |
Μητρόπουλος, Λάμπρος |
|
| heal.academicPublisher |
Σχολή Αγρονόμων & Τοπογράφων Μηχανικών - Μηχανικών Γεωπληροφορικής |
el |
| heal.academicPublisherID |
ntua |
|
| heal.numberOfPages |
78 |
|
| heal.fullTextAvailability |
false |
|