| heal.abstract |
Στο πλαίσιο της διπλωματικής εργασίας, "Συγκριτική μελέτη της τριβολογικής συμπεριφοράς σύνθετης επίστρωσης ψυχρού ψεκασμού καρβιδίου του βολφραμίου- νικελίου: Η επίδραση της μετα-θερμικής κατεργασίας.", μελετήθηκε η συμπεριφορά
επιστρώσεων που παράγονται μέσω της τεχνικής του ψυχρού ψεκασμού (Cold Spray), εξετάστηκε η επίδραση της μετα-θερμικής κατεργασίας στις μηχανικές ιδιότητες των
επιστρωμάτων και παρατηρήθηκε η τριβολογική τους συμπεριφορά. Αναλύθηκε η τεχνική ψυχρού ψεκασμού, μια μέθοδο επικάλυψης που χρησιμοποιεί
συμπιεσμένο αέριο για την επιτάχυνση μεταλλικών ή και κεραμικών σωματιδίων, επιτυγχάνοντας επικαλύψεις υψηλής πυκνότητας χωρίς υπερθέρμανση του υλικού. Τα
σωματίδια της σκόνης τροφοδοσίας επιταχύνονται σε υψηλότερες ταχύτητες σε σχέση με τις παραδοσιακές τεχνικές ψεκασμού και θερμαίνονται σε θερμοκρασία χαμηλότερη από τη θερμοκρασία τήξης των υλικών της σκόνης και του υποστρώματος. Αρχικά, δημιουργήθηκαν επικαλύψεις ψυχρού ψεκασμού σε δύο πλάκες ανοξείδωτου χάλυβα (ΝΗΤ, ΗΤ) και στην συνέχεια η μία πλάκα υπέστη θερμική κατεργασία για 1h στους 600oC. Οι επικαλύψεις αυτές αρχικά μελετήθηκαν ως προς τη μικροδομή τους. Οι επικαλύψεις αυτές ήταν συμπαγείς, παρουσίασαν πολύ καλή πρόσφυση και συνάφεια
του επιστρώματος με το υπόστρωμα, χωρίς την παρουσία ρωγμών και εγκλεισμάτων στη
διεπιφάνειά τους. Τόσο τα επιστρώματα ΝΗΤ όσο και τα HT παρουσίασαν παρόμοια
μικροδομικά χαρακτηριστικά με αμελητέο πορώδες. Επίσης, οι δύο επιστρωμένες πλάκες ΝΗΤ και ΗΤ παρουσίασαν παρόμοιες τιμές μικροσκληρότητας. Τέλος, εξετάστηκε η τριβολογική συμπεριφορά των επικαλύψεων Ni-WC/Ni και του SVERKER21. Ως ανταγωνιστικό υλικό χρησιμοποιήθηκε σφαίρα Al2O3. Η μελέτη αυτή πραγματοποιήθηκε για ταχύτητες ολίσθησης 10cm/s και 15cm/s, για απόσταση ολίσθησης 500m, 1000m, 1500m και φορτίο 10Ν. Οι τιμές του συντελεστή τριβής, μ, ήταν παρόμοιες για τα δοκίμια ΝΗΤ και ΗΤ σε όλες τις συνθήκες της διαδικασίας τριβής χωρίς να επηρεάζεται ιδιαίτερα από την συγκεκριμένη θερμική κατεργασία. Ο ειδικός ρυθμός φθοράς (mm3 /N·m) των σύνθετων επικαλύψεων ήταν παρόμοιος σε ΝΗΤ, ΗΤ και SVERKER21. Ο μηχανισμός φθοράς των επικαλύψεων ήταν η εκτριβή χωρίς να παρατηρηθεί οξείδωση στην πίστα τριβής. Σε όλα τα ίχνη φθοράς διακρίνονται μικροαυλακώσεις και γραμμές άρωσης λόγω εκτριβής οι οποίες δεν φάνηκαν να διαφοροποιούνται μεταβάλλοντας τις συνθήκες τριβής. |
el |