| dc.contributor.author |
Παπανικολάου, Ευάγγελος
|
el |
| dc.contributor.author |
Papanikolaou, Evangelos
|
en |
| dc.date.accessioned |
2025-11-13T05:57:38Z |
|
| dc.date.available |
2025-11-13T05:57:38Z |
|
| dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/62851 |
en |
| dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.30547 |
|
| dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Μεταπτυχιακή εργασία. Διεπιστημονικό - Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) "Πολεοδομία - Χωροταξία" |
el |
| dc.rights |
Default License |
|
| dc.subject |
Βιώσιμη αστική κινητικότητα |
el |
| dc.subject |
Σχέδιο βιώσιμης αστικής κινητικότητας |
el |
| dc.subject |
Sustainable mobility |
en |
| dc.subject |
Sustainable urban mobility |
en |
| dc.subject |
Sustainable urban mobility plan |
en |
| dc.title |
Βιώσιμη πόλη και κινητικότητα, Μελέτη Περίπτωσης του Δήμου Λυκόβρυσης - Πεύκης |
el |
| dc.title |
Sustainable city and mobility, Case Study of the Municipality of Lykovrysι-Pefki |
en |
| heal.type |
masterThesis |
|
| heal.generalDescription |
Το θέμα αυτής της Διπλωματικής Εργασίας είναι:« Βιώσιμη πόλη και κινητικότητα, Μελέτη Περίπτωσης του Δήμου Λυκόβρυσης -Πεύκης»
Η εργασία αποτελείται από 7 κεφάλαια |
el |
| heal.classification |
Πολεοδομία - Χωροταξία |
el |
| heal.language |
el |
|
| heal.access |
campus |
en |
| heal.recordProvider |
ntua |
el |
| heal.publicationDate |
2025-11-06 |
|
| heal.abstract |
Το θέμα αυτής της Διπλωματικής Εργασίας είναι:« Βιώσιμη πόλη και κινητικότητα, Μελέτη Περίπτωσης του Δήμου Λυκόβρυσης -Πεύκης»
Η εργασία αποτελείται από 6 κεφάλαια όπως συνοπτικά περιγράφονται παρακάτω:
Στο κεφάλαιο 1 «Βιώσιμη πόλη»
Ο σχεδιασμός της βιώσιμης αστικής κινητικότητας έχει στόχο τον σχεδιασμό μιας «βιώσιμης πόλης», με επίκεντρο τον άνθρωπο.
Ο σχεδιασμός των χώρων και των λειτουργειών της πόλης, στοχεύει στην δημιουργία καλύτερων κοινωνικών συνθηκών, ποιότητας ζωής και καθαρό περιβάλλον
Η Βιώσιμη Κινητικότητα είναι ένα από τα βασικά θέματα της σύγχρονης αστικής ανάπτυξης, καθώς η μετακίνηση αποτελεί κομμάτι της καθημερινότητάς των κατοίκων, είναι ένας συνδυασμός πρακτικών, τεχνολογιών και πολιτικών, με στόχο τη δημιουργία ενός βιώσιμου και ανθρωποκεντρικού συστήματος μεταφορών, που είναι περιβαλλοντικά, κοινωνικά και οικονομικά βιώσιμο.
Το σύστημα των αστικών μετακινήσεων πρέπει να καλύπτει τις απαιτήσεις των κατοίκων, για την προσβασιμότητα και πολυτροπικότητα σε μέσα διαφορετικών χρήσεων και στην αναζήτηση εναλλακτικών και καθαρότερων τρόπων μετακίνησης, αποτελεί έναν καθοριστικό παράγοντα για την βιωσιμότητα και την οικονομική ανάπτυξη των πόλεων.
Με την Βιώσιμη Κινητικότητα σχεδιάζουμε την διαχείριση της λειτουργία των μεταφορικών συστημάτων με τέτοιο τρόπο, ώστε, να μειωθούν οι εκπομπές των αερίων του θερμοκηπίου μέσω της αποφυγής της χρήσης ιδιωτικού αυτοκίνητου, την βελτίωση της πρόσβασης σε χώρους, ώστε να μειωθούν οι κίνδυνοι για τη δημόσια υγεία και να παρέχονται ισότιμες δυνατότητες μετακίνησης σε όλους τους πολίτες, ανεξαρτήτως κοινωνικής τάξης, φύλου, ηλικίας κ.λπ.
Αυτή η διαχείριση περνάει μέσα από αρχιτεκτονικές, πολεοδομικές και χωροταξικές προσεγγίσεις σε ένα σχεδιασμό «βιώσιμων» πόλεων.
Κεφάλαιο 2 «Περιοχή μελέτης»
Ως περιοχή μελέτης επιλέγεται ο Δήμος Λυκόβρυσης-Πεύκης
είναι περιοχή με χρήσεις γης γενικής κατοικίας, τμήματα αμιγούς κατοικίας, εμπορικών χρήσεων, τμήματα υπολειπόμενου δάσους και μικρή περιοχή με χρήσεις Βιομηχανικής , ΒΙΟΠΑ.
Παρατηρείται αυξημένη κινητικότητα, στην οποία η κάλυψη μετακινήσεων κατά μεγάλο ποσοστό γίνεται με Ι.Χ. και μικρότερο με λεωφορειακές γραμμές, αστικής ,και δημοτικής συγκοινωνίας με ελάχιστη χρήση ποδηλάτου και πεζής μετακίνησης, για το λόγο αυτό γίνεται καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης
παρατίθενται στοιχεία των Κυκλοφοριακών συνθηκών κλπ. χαρακτηριστικά του Δήμου και προτείνονται μέτρα για την βελτίωση της κατάστασης.
Στο κεφάλαιο 3 «Διαβούλευση»
ο Δήμος μέσω της πρόσκλησης ανοικτής «διαβούλευσης» με την κατάθεση προτάσεων και ανταλλαγή απόψεων έχει στόχο την ανάπτυξη ενός κοινού οράματος μεταξύ πολιτών , φορέων και υπηρεσιών του Δήμου, για τον σχεδιασμό των μετακινήσεων και της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.
Το κοινό όραμα είναι η βάση προσδιορισμού των μέτρων και παρεμβάσεων ενός νέου σχεδίου της βιώσιμης κινητικότητας του δήμου.
Με την συμμετοχή των κατοίκων, φορέων και πολιτών, και την κατάθεση των προτάσεων τους, θα εξετασθούν οι λύσεις, και θα εφαρμοστούν οι απαραίτητες παρεμβάσεις και δράσεις με την συναίνεση όλων, που θα κάνουν βιώσιμη την κινητικότητα στην πόλη
Στο κεφάλαιο 4 «Χαρακτηριστικά οδικού δικτύου»
Περιγράφονται τα χαρακτηριστικά του οδικού δικτύου και ο σχεδιασμός ρυθμίσεων και παρεμβάσεων, για την βελτίωση της κινητικότητας και της κυκλοφορίας στον δήμο Λυκόβρυσης Πεύκης, προκειμένου να αντικατασταθεί το Ι.Χ και να ικανοποιείται η ανάγκη των δημοτών για μετακίνηση με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, και η πρόσβαση ,σε σταθμούς του ΗΣΑΠ, Προαστιακού σιδηρόδρομου με τα δρομολόγια των λεωφορείων της αστικής και της δημοτικής συγκοινωνίας. Προτείνονται ρυθμίσεις για την βελτίωση των δρομολογίων της δημοτικής συγκοινωνίας γίνεται προσδιορισμός των παρεμβάσεων για την χάραξη, την δημιουργία πράσινων διαδρομών, ποδηλατοδρόμων ,δημιουργία πεζοδρόμων με σκοπό την εξυπηρέτηση των ροών πεζών, καθώς και άλλες επεμβάσεις στο οδικό δίκτυο του Δήμου, για την προώθηση ήπιων μέσων μετακινήσεων και ελαφρών προσωπικών ηλεκτρικών οχημάτων (Ε.Π.Η.Ο.),ποδηλάτων κλπ.
Στο κεφάλαιο 5 «Προβλέψεις για μεγάλα συγκοινωνιακά έργα»
Εντός των όριων του Δήμου έχουν ήδη μελετηθεί ή έχουν προγραμματιστεί έργα και εκτιμάτε ότι θα επηρεάσουν τις μετακινήσεις 1.Επέκταση Λ. Κύμης , 2.Μελλοντική επέκταση Μετρό ,Νέα γραμμή 4, και γίνεται συνοπτική παρουσίαση τους.
Στο κεφάλαιο 6 «Αξιολόγηση»
Για την αξιολόγηση της μακροπρόθεσμης συμβολής και τελικής αποτίμησης, των επιπτώσεων, των μέτρων του σχεδίου βιώσιμων μεταφορών και της κινητικότητας, πραγματοποιήθηκε μια ανάλυση SWOT, βασισμένη στα αποτελέσματα που προέκυψαν από τους εκτιμώμενους δείκτες. Από την ανάλυση αυτή προσδιορίστηκαν τα πλεονεκτήματα, οι αδυναμίες, οι δυνατότητες οι ευκαιρίες και οι απειλές που αφορούν την εφαρμογή του σχεδίου στην περιοχή εξέτασης.
Στο κεφάλαιο 7 «Προτάσεις συμπεράσματα»
Εξάγονται συμπεράσματα και προτείνονται σχέδια διαχείρισης της βιώσιμης κινητικότητας και μεταφορών τα οποία περιλαμβάνουν συγκεκριμένα μέτρα, με στόχο τη βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης των χρηστών του δικτύου (πεζών, ποδηλατιστών, ΑΜΕΑ, κ.ά.), τη σωστή λειτουργία των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, την ασφαλή μετακίνηση πολιτών και εμπορευμάτων την προστασία του περιβάλλοντος και την βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων στον Δήμο Λυκόβρυσης Πεύκης. |
el |
| heal.abstract |
The topic of this Diploma Thesis is: « Sustainable City and Mobility, Case Study of the Municipality of Lykovrysi-Pefki »
The work consists of 6 chapters as briefly described below:
In chapter 1 « sustainable city »
The design of sustainable urban mobility aims to design a « sustainable city », with people at the center.
The design of the spaces and functions of the city aims to create better social conditions, quality of life and a clean environment
Sustainable Mobility is one of the key issues of modern urban development, as movement is part of the daily life of residents, it is a combination of practices, technologies and policies, aiming to create a sustainable and human-centered transport system, which is environmentally, socially and economically sustainable.
The urban transportation system must meet the demands of residents, for accessibility and multimodality in means of different uses and in the search for alternative and cleaner modes of transportation, it is a determining factor for the sustainability and economic development of cities.
With Sustainable Mobility we plan the management of the operation of transportation systems in such a way as to reduce greenhouse gas emissions by avoiding the use of private cars, improve access to places, reduce risks to public health and provide equal transportation opportunities to all citizens, regardless of social class, gender, age, etc.
This management goes through architectural, urban and spatial planning approaches to a design of "sustainable" cities.
Chapter 2 “Study area”
The Municipality of Lykovrysi-Pefki is selected as the study area
it is an area with general residential land uses, parts of pure residential, commercial uses, parts of residual forest and a small area with Industrial, Industrial uses.
Increased mobility is observed, in which the coverage of travel by a large percentage is done by private car and a smaller percentage by bus lines, urban and municipal transport with minimal use of bicycles and walking, for this reason a record of the existing situation is made data on Traffic conditions etc. characteristics of the Municipality are listed and measures are proposed to improve the situation.
In chapter 3 "consultation"
the Municipality, through the invitation to an open "consultation" with the submission of proposals and exchange of views, aims to develop a common vision between citizens, bodies and services of the Municipality, for the planning of travel and Sustainable Urban Mobility. The common vision is the basis for determining the measures and interventions of a new sustainable mobility plan of the municipality. With the participation of residents, organizations and citizens, and the submission of their proposals, solutions will be examined, and the necessary interventions and actions will be implemented with the consent of all, which will make mobility in the city sustainable.
In chapter 4 "road network characteristics"
The characteristics of the road network and the design of regulations and interventions are described, to improve mobility and traffic in the municipality of Lykovrysi Pefki, in order to replace private cars and satisfy the need of citizens for transportation by public transport, and access to ISAP, Suburban Railway stations with the routes of urban and municipal buses. Arrangements are proposed for the improvement of municipal transport routes, interventions are identified for the design, creation of green routes, bicycle paths, creation of sidewalks in order to serve pedestrian flows, as well as other interventions in the Municipality's road network, for the promotion of gentle means of transportation and light personal electric vehicles (EPHV), bicycles, etc.
In chapter 5, forecasts for major transportation projects
Within the boundaries of the Municipality, projects have already been studied or have been planned and are estimated to affect transportation: 1. Extension of Kymi Avenue, 2. Future Metro extension, New Line 4, and a brief presentation is made of them.
In Chapter 6 “Evaluation”
In order to evaluate the long-term contribution and final valuation, the impacts, the measures of the sustainable transport and mobility plan, a SWOT analysis was carried out, based on the results obtained from the estimated indicators. From this analysis, the strengths, weaknesses, possibilities, opportunities and threats concerning the implementation of the plan in the examination area were identified.
In Chapter 7 “Proposed conclusions”
Conclusions are drawn and sustainable mobility and transport management plans are proposed which include specific measures, aiming at improving the level of service for network users (pedestrians, cyclists, disabled people, etc.), the proper operation of Public Transport, the safe movement of citizens and goods, the protection of the environment and the improvement of the quality of life of residents in the Municipality of Lykovrysi Pefki. |
en |
| heal.advisorName |
Σαρηγιάννης, Γεώργιος |
el |
| heal.committeeMemberName |
Σαρηγιάννης Γεώργιος |
el |
| heal.committeeMemberName |
Μπακογιάννης Ευθύμιος |
el |
| heal.committeeMemberName |
Κυριακίδης Χαράλαμπος |
el |
| heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών |
el |
| heal.academicPublisherID |
ntua |
|
| heal.numberOfPages |
136 |
|
| heal.fullTextAvailability |
false |
|