| dc.contributor.author | Κατσίκας Μουρούτσος, Γιώργος
|
el |
| dc.contributor.author | Katsikas Mouroutsos, Georgios
|
en |
| dc.date.accessioned | 2025-11-13T07:15:34Z | |
| dc.date.available | 2025-11-13T07:15:34Z | |
| dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/62856 | |
| dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.30552 | |
| dc.rights | Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/gr/ | * |
| dc.subject | Ενσωματωμένα Συστήματα | el |
| dc.subject | Ραντάρ | el |
| dc.subject | Δειγματοληψία | el |
| dc.subject | Επεξεργασία Σημάτων | el |
| dc.subject | Μετασχηματισμός Fourier | el |
| dc.subject | Φαινόμενο Doppler | el |
| dc.subject | Embedded system | en |
| dc.subject | Signal Processing | en |
| dc.subject | Radar | en |
| dc.subject | Sampling | en |
| dc.title | Κατασκευή έξυπνου κόμβου μέτρησης ταχύτητας και απόστασης αυτοκινήτων με τη χρήση Radar | el |
| dc.title | Κατασκευή έξυπνου κόμβου μέτρησης ταχύτητας και απόστασης αυτοκινήτων με τη χρήση Radar | el |
| dc.contributor.department | Τομεας Τεχνολογίας Πληροφορικής και Υπολογιστών | el |
| heal.type | bachelorThesis | |
| heal.classification | Ενσωματωμένα Συστήματα | el |
| heal.language | el | |
| heal.language | en | |
| heal.access | free | |
| heal.recordProvider | ntua | el |
| heal.publicationDate | 2025-05-02 | |
| heal.abstract | Τα Ευφυή Συστήματα Μεταφορών (ITS) στοχεύουν στη βελτίωση της κινητικότητας των ανθρώπων και των αγαθών, στην αύξηση της ασφάλειας και στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των δικτύων μεταφορών (αέρος, νερού και ξηράς) μέσω της χρήσης τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών. Η διαχείριση της κυκλοφορίας αποτελεί διαχρονικό στόχο των ITS για τα οδικά δίκτυα μεταφορών. Η πληροφόρηση σχετικά με τη ροή των οχημάτων είναι απαραίτητη για οποιοδήποτε αποτελεσματικό σύστημα διαχείρισης της κυκλο- φορίας. Για τον σκοπό αυτό, έχουν δοκιμαστεί διάφορες τεχνολογίες (επαγωγικοί βρόχοι, ψηφιακή επεξεργασία εικόνας, Lidar, RADAR). Η καταμέτρηση οχημάτων μέσω της χρήσης RADAR είναι η λιγότερο παρεμβατική μέθοδος που μπορεί να λειτουργεί αποτελεσματικά ημέρα και νύχτα, υπό όλες τις καιρικές συνθήκες, για παρατεταμένες χρονικές περιόδους. Το παρόν έργο επικεντρώνεται στον σχεδιασμό και την ανάπτυξη ενός έξυπνου αισθητήρα για την καταμέτρηση οχημάτων, χρησιμοποιώντας ένα ραντάρ που λειτουργεί στα 24 GHz και είναι ικανό να υποστηρίζει μη διαμορφωμένο συνεχές κύμα (CW), συχνότητα με κωδικοποιημένη διαμόρφωση (FSK), και συνεχές κύμα με διαμορφωμένη συχνότητα (FMCW), καθώς και στην πειραματική αξιολόγηση της αποτελεσματικότητάς του. Στόχος αυτής της διπλωματικής εργασίας είναι: (α) Η σύντομη βιβλιογραφική ανασκόπηση των διάφορων τεχνολογιών που χρησιμοποιούνται για την καταμέτρηση οχημάτων. (β) Η βιβλιογραφική ανασκόπηση της αρχής λειτουργίας των ραντάρ συνεχούς κύματος, των πλεονεκτημάτων, των μειονεκτημάτων και των εφαρμογών τους. (γ) Ο σχεδιασμός μιας διαδικασίας επεξεργασίας σήματος που εξάγει τις πληροφορίες ταχύτητας (μέγεθος και κατεύθυνση) από τα ενδιάμεσα συχνότητας (IF) σήματα ενός ραντάρ συνεχούς κύματος (CW). (δ) Ο σχεδιασμός ενός αλγορίθμου που ανιχνεύει τα διερχόμενα οχήματα χρησιμοποιώντας τις εξαγόμενες πληροφορίες ταχύτητας. (ε) Η ανάπτυξη ενός ενσωματωμένου συστήματος που υλοποιεί τον σχεδιασμό που προηγήθηκε. (στ) Η πειραματική αξιολόγηση της απόδοσης του συστήματος. | el |
| heal.abstract | Abstract Intelligent Transport Systems (ITS) aim at improving the mobility of people and go- ods, increasing safety, and reducing the environmental footprint of transport networks(air, water and land) through the use of information and communication technologies. Traffic management is a long pursued objective of ITS for road transport networks. Informa- tion regarding the flow of vehicles is essential to any effective traffic management system. To this end, multiple technologies (inductive loops, digital image processing, Lidars, RA- DARs) have been tried. Vehicle counting through the use of RADARs is the least intrusive method able to operate effectively day and night, under all weather conditions for pro- longed periods of time. This project focuses on the design and development of a smart sensor node performing vehicle counting by the use of a radar module operating at 24 GHz, capable of supporting unmodulated CW, FSK and FMCW modes of operation and the experimental evaluation of its effectiveness. Within the context of this diploma the- sis the candidate should pursue the following objectives: • Brief literature review of the various technologies used for vehicle counting. • Literature review of continuous-wave radars working principle, advantages, drawbacks, and applications. • Design of a signal processing pipeline that extracts the speed information (magnitude and sign) from the IF outputs of a CW radar. • Design of an algorithm that detects passing vehicles using the extracted speed information. • Development of an embedded system that implements the previously designed. • Experimental evaluation of the system’s performance | en |
| heal.advisorName | Tsanakas, Panayiotis | |
| heal.committeeMemberName | Soudris, Dimitrios | |
| heal.committeeMemberName | Gkoumas, George | |
| heal.committeeMemberName | Tsanakas, Panayiotis | |
| heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Τεχνολογίας Πληροφορικής και Υπολογιστών | el |
| heal.academicPublisherID | ntua | |
| heal.numberOfPages | 93 | |
| heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: