HEAL DSpace

Κατασκευή έξυπνου κόμβου μέτρησης ταχύτητας και απόστασης αυτοκινήτων με τη χρήση Radar

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κατσίκας Μουρούτσος, Γιώργος el
dc.contributor.author Katsikas Mouroutsos, Georgios en
dc.date.accessioned 2025-11-13T07:15:34Z
dc.date.available 2025-11-13T07:15:34Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/62856
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.30552
dc.rights Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/gr/ *
dc.subject Ενσωματωμένα Συστήματα el
dc.subject Ραντάρ el
dc.subject Δειγματοληψία el
dc.subject Επεξεργασία Σημάτων el
dc.subject Μετασχηματισμός Fourier el
dc.subject Φαινόμενο Doppler el
dc.subject Embedded system en
dc.subject Signal Processing en
dc.subject Radar en
dc.subject Sampling en
dc.title Κατασκευή έξυπνου κόμβου μέτρησης ταχύτητας και απόστασης αυτοκινήτων με τη χρήση Radar el
dc.title Κατασκευή έξυπνου κόμβου μέτρησης ταχύτητας και απόστασης αυτοκινήτων με τη χρήση Radar el
dc.contributor.department Τομεας Τεχνολογίας Πληροφορικής και Υπολογιστών el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Ενσωματωμένα Συστήματα el
heal.language el
heal.language en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2025-05-02
heal.abstract Τα Ευφυή Συστήματα Μεταφορών (ITS) στοχεύουν στη βελτίωση της κινητικότητας των ανθρώπων και των αγαθών, στην αύξηση της ασφάλειας και στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των δικτύων μεταφορών (αέρος, νερού και ξηράς) μέσω της χρήσης τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών. Η διαχείριση της κυκλοφορίας αποτελεί διαχρονικό στόχο των ITS για τα οδικά δίκτυα μεταφορών. Η πληροφόρηση σχετικά με τη ροή των οχημάτων είναι απαραίτητη για οποιοδήποτε αποτελεσματικό σύστημα διαχείρισης της κυκλο- φορίας. Για τον σκοπό αυτό, έχουν δοκιμαστεί διάφορες τεχνολογίες (επαγωγικοί βρόχοι, ψηφιακή επεξεργασία εικόνας, Lidar, RADAR). Η καταμέτρηση οχημάτων μέσω της χρήσης RADAR είναι η λιγότερο παρεμβατική μέθοδος που μπορεί να λειτουργεί αποτελεσματικά ημέρα και νύχτα, υπό όλες τις καιρικές συνθήκες, για παρατεταμένες χρονικές περιόδους. Το παρόν έργο επικεντρώνεται στον σχεδιασμό και την ανάπτυξη ενός έξυπνου αισθητήρα για την καταμέτρηση οχημάτων, χρησιμοποιώντας ένα ραντάρ που λειτουργεί στα 24 GHz και είναι ικανό να υποστηρίζει μη διαμορφωμένο συνεχές κύμα (CW), συχνότητα με κωδικοποιημένη διαμόρφωση (FSK), και συνεχές κύμα με διαμορφωμένη συχνότητα (FMCW), καθώς και στην πειραματική αξιολόγηση της αποτελεσματικότητάς του. Στόχος αυτής της διπλωματικής εργασίας είναι: (α) Η σύντομη βιβλιογραφική ανασκόπηση των διάφορων τεχνολογιών που χρησιμοποιούνται για την καταμέτρηση οχημάτων. (β) Η βιβλιογραφική ανασκόπηση της αρχής λειτουργίας των ραντάρ συνεχούς κύματος, των πλεονεκτημάτων, των μειονεκτημάτων και των εφαρμογών τους. (γ) Ο σχεδιασμός μιας διαδικασίας επεξεργασίας σήματος που εξάγει τις πληροφορίες ταχύτητας (μέγεθος και κατεύθυνση) από τα ενδιάμεσα συχνότητας (IF) σήματα ενός ραντάρ συνεχούς κύματος (CW). (δ) Ο σχεδιασμός ενός αλγορίθμου που ανιχνεύει τα διερχόμενα οχήματα χρησιμοποιώντας τις εξαγόμενες πληροφορίες ταχύτητας. (ε) Η ανάπτυξη ενός ενσωματωμένου συστήματος που υλοποιεί τον σχεδιασμό που προηγήθηκε. (στ) Η πειραματική αξιολόγηση της απόδοσης του συστήματος. el
heal.abstract Abstract Intelligent Transport Systems (ITS) aim at improving the mobility of people and go- ods, increasing safety, and reducing the environmental footprint of transport networks(air, water and land) through the use of information and communication technologies. Traffic management is a long pursued objective of ITS for road transport networks. Informa- tion regarding the flow of vehicles is essential to any effective traffic management system. To this end, multiple technologies (inductive loops, digital image processing, Lidars, RA- DARs) have been tried. Vehicle counting through the use of RADARs is the least intrusive method able to operate effectively day and night, under all weather conditions for pro- longed periods of time. This project focuses on the design and development of a smart sensor node performing vehicle counting by the use of a radar module operating at 24 GHz, capable of supporting unmodulated CW, FSK and FMCW modes of operation and the experimental evaluation of its effectiveness. Within the context of this diploma the- sis the candidate should pursue the following objectives: • Brief literature review of the various technologies used for vehicle counting. • Literature review of continuous-wave radars working principle, advantages, drawbacks, and applications. • Design of a signal processing pipeline that extracts the speed information (magnitude and sign) from the IF outputs of a CW radar. • Design of an algorithm that detects passing vehicles using the extracted speed information. • Development of an embedded system that implements the previously designed. • Experimental evaluation of the system’s performance en
heal.advisorName Tsanakas, Panayiotis
heal.committeeMemberName Soudris, Dimitrios
heal.committeeMemberName Gkoumas, George
heal.committeeMemberName Tsanakas, Panayiotis
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Τεχνολογίας Πληροφορικής και Υπολογιστών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 93
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα