HEAL DSpace

Μελέτη επιδόσεων και εκπομπών ρύπων πετρελαιοκίνητου κινητήρα με σύστημα διαδοχική στροβιλο-υπερπλήρωσης.

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Καραμηνάς, Κωνσταντίνος el
dc.contributor.author Karaminas, Konstantinos en
dc.date.accessioned 2025-11-13T07:56:23Z
dc.date.available 2025-11-13T07:56:23Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/62859
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.30555
dc.rights Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα *
dc.rights Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/gr/ *
dc.subject Διαδοχική υπερπλήρωση el
dc.subject Μεταβατική κατάσταση λειτουργίας el
dc.subject Ανάλυση επιδόσεων el
dc.subject Ανάλυση εκπομπών ρύπων el
dc.subject Στροβιλο-υπερπλήρωση κινητήρων el
dc.subject Engine turbocharging en
dc.subject Sequential turbocharging en
dc.subject Performance analysis en
dc.subject Emissions analysis en
dc.subject Transition state en
dc.title Μελέτη επιδόσεων και εκπομπών ρύπων πετρελαιοκίνητου κινητήρα με σύστημα διαδοχική στροβιλο-υπερπλήρωσης. el
dc.title Performance and emissions study of a diesel engine with a sequential turbocharging system. en
dc.contributor.department Τομέας Θερμότητας el
heal.type bachelorThesis
heal.classification κινητήρες εσωτερικής καύσης el
heal.classification συστήματα στροβιλο-υπερπλήρωσης el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2025-06-26
heal.abstract Τον τελευταίο καιρό η τεχνολογία εξελίσσεται με γνώμονα την πράσινη ανάπτυξη. Σε ένα τέτοιο πλαίσιο μελετώνται διάφορα συστήματα πάνω στην υπερπλήρωση συμβατικών εσωτερικών μηχανών καύσης, με σκοπό τη βελτιστοποίηση της απόδοσης, των επιδόσεων, της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων. Στη παρούσα διπλωματική γίνεται η μελέτη επιδόσεων και εκπομπών ρύπων, χωρίς την χρήση αντιρρυπαντικών συσκευών, πετρελαιοκίνητου κινητήρα, με χρήση διβάθμιου διαδοχικού (sequential) στροβιλο-υπερπληρωτή. Συγκεκριμένα, μελετάται πληθώρα σεναρίων μόνιμης και μεταβατικής κατάστασης καθώς και το φαινόμενο μετάβασης λειτουργίας από ένα σε δυο ζεύγη στροβιλο- υπερπληρωτών. Η μελέτη και μοντελοποίηση του κινητήρα και του συστήματος υπερπλήρωσης γίνεται με χρήση του υπολογιστικού εργαλείου GT-POWER της εταιρείας Gamma Technologies. Inc, το οποίο χρησιμοποιείται ευρέως στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Για την μοντελοποίηση και την επιλογή των διάφορων παραμέτρων του κινητήρα, λαμβάνεται υπόψιν παλαιότερη εργασία και μελέτη από το εργαστήριο Μ.Ε.Κ. του Ε.Μ.Π. Στόχο της εργασίας αποτελεί η κατά το δυνατόν ακριβής μοντελοποίηση του όλου συστήματος και η εξαγωγή αποτελεσμάτων και συμπερασμάτων για την καταλληλότητα και τις επιδόσεις ενός τέτοιου συστήματος. Γίνεται σύγκριση του μοντέλου της παράλληλης διβάθμιας υπερπλήρωσης με αυτά τής απλής υπερπλήρωσης και της διβάθμιας σε σειρά που αποτελούν αντικείμενο παλαιότερων διπλωματικών. Η γενικότερη εικόνα των αποτελεσμάτων δείχνει την υπεροχή τού υπό μελέτη συστήματος σε ένα εύρος χαμηλών στροφών, κάποια σενάρια μεταβατικής κατάστασης αλλά και το πρόβλημα πιθανής πάλμωσης του συμπιεστή κατά την φάση μετάβασης από ένα σε δύο ζεύγη στροβιλο-υπερπληρωτή. el
heal.abstract Ιn recent years, technological development has increasingly focused on green growth. Within this context, various systems for turbocharging conventional internal combustion engines are being studied, aiming to optimize their efficiency, performance, fuel consumption, and pollutant emissions. This thesis investigates the performance and emission characteristics—without the use of after-treatment devices—of a diesel engine equipped with a two-stage sequential turbocharging system. Specifically, a range of steady-state and transient scenarios are examined, including the transitional behavior when switching from one to two pairs of turbochargers The modeling and simulation of the engine and the turbocharging system are conducted using the GT-POWER computational tool developed by Gamma Technologies Inc., which is widely used in the automotive industry. For the engine modeling and parameter selection, a previous study and thesis from the Internal Combustion Engines Laboratory (ICE Lab) of the National Technical University of Athens (NTUA) has been taken into account. The main objective of this thesis is to achieve as accurate a model as possible of the entire system and to derive results and conclusions regarding the suitability and performance of such a configuration. A comparison is made between the sequential two- stage system under study and previously analyzed systems featuring single-stage and series two-stage turbocharging. Overall, the results demonstrate the superiority of the current system in a range of low engine speeds and certain transient scenarios. However, issues such as potential compressor surge during the transition from one to two turbocharger pairs are also identified. en
heal.advisorName Γιακουμής, Ευάγγελος
heal.committeeMemberName Χουντάλας, Δημήτριος
heal.committeeMemberName Καρέλλας, Σωτήριος
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Θερμότητας el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 108
heal.fullTextAvailability false


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα Except where otherwise noted, this item's license is described as Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα