| dc.contributor.author | Καραμηνάς, Κωνσταντίνος
|
el |
| dc.contributor.author | Karaminas, Konstantinos
|
en |
| dc.date.accessioned | 2025-11-13T07:56:23Z | |
| dc.date.available | 2025-11-13T07:56:23Z | |
| dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/62859 | |
| dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.30555 | |
| dc.rights | Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα | * |
| dc.rights | Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/gr/ | * |
| dc.subject | Διαδοχική υπερπλήρωση | el |
| dc.subject | Μεταβατική κατάσταση λειτουργίας | el |
| dc.subject | Ανάλυση επιδόσεων | el |
| dc.subject | Ανάλυση εκπομπών ρύπων | el |
| dc.subject | Στροβιλο-υπερπλήρωση κινητήρων | el |
| dc.subject | Engine turbocharging | en |
| dc.subject | Sequential turbocharging | en |
| dc.subject | Performance analysis | en |
| dc.subject | Emissions analysis | en |
| dc.subject | Transition state | en |
| dc.title | Μελέτη επιδόσεων και εκπομπών ρύπων πετρελαιοκίνητου κινητήρα με σύστημα διαδοχική στροβιλο-υπερπλήρωσης. | el |
| dc.title | Performance and emissions study of a diesel engine with a sequential turbocharging system. | en |
| dc.contributor.department | Τομέας Θερμότητας | el |
| heal.type | bachelorThesis | |
| heal.classification | κινητήρες εσωτερικής καύσης | el |
| heal.classification | συστήματα στροβιλο-υπερπλήρωσης | el |
| heal.language | el | |
| heal.access | free | |
| heal.recordProvider | ntua | el |
| heal.publicationDate | 2025-06-26 | |
| heal.abstract | Τον τελευταίο καιρό η τεχνολογία εξελίσσεται με γνώμονα την πράσινη ανάπτυξη. Σε ένα τέτοιο πλαίσιο μελετώνται διάφορα συστήματα πάνω στην υπερπλήρωση συμβατικών εσωτερικών μηχανών καύσης, με σκοπό τη βελτιστοποίηση της απόδοσης, των επιδόσεων, της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων. Στη παρούσα διπλωματική γίνεται η μελέτη επιδόσεων και εκπομπών ρύπων, χωρίς την χρήση αντιρρυπαντικών συσκευών, πετρελαιοκίνητου κινητήρα, με χρήση διβάθμιου διαδοχικού (sequential) στροβιλο-υπερπληρωτή. Συγκεκριμένα, μελετάται πληθώρα σεναρίων μόνιμης και μεταβατικής κατάστασης καθώς και το φαινόμενο μετάβασης λειτουργίας από ένα σε δυο ζεύγη στροβιλο- υπερπληρωτών. Η μελέτη και μοντελοποίηση του κινητήρα και του συστήματος υπερπλήρωσης γίνεται με χρήση του υπολογιστικού εργαλείου GT-POWER της εταιρείας Gamma Technologies. Inc, το οποίο χρησιμοποιείται ευρέως στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Για την μοντελοποίηση και την επιλογή των διάφορων παραμέτρων του κινητήρα, λαμβάνεται υπόψιν παλαιότερη εργασία και μελέτη από το εργαστήριο Μ.Ε.Κ. του Ε.Μ.Π. Στόχο της εργασίας αποτελεί η κατά το δυνατόν ακριβής μοντελοποίηση του όλου συστήματος και η εξαγωγή αποτελεσμάτων και συμπερασμάτων για την καταλληλότητα και τις επιδόσεις ενός τέτοιου συστήματος. Γίνεται σύγκριση του μοντέλου της παράλληλης διβάθμιας υπερπλήρωσης με αυτά τής απλής υπερπλήρωσης και της διβάθμιας σε σειρά που αποτελούν αντικείμενο παλαιότερων διπλωματικών. Η γενικότερη εικόνα των αποτελεσμάτων δείχνει την υπεροχή τού υπό μελέτη συστήματος σε ένα εύρος χαμηλών στροφών, κάποια σενάρια μεταβατικής κατάστασης αλλά και το πρόβλημα πιθανής πάλμωσης του συμπιεστή κατά την φάση μετάβασης από ένα σε δύο ζεύγη στροβιλο-υπερπληρωτή. | el |
| heal.abstract | Ιn recent years, technological development has increasingly focused on green growth. Within this context, various systems for turbocharging conventional internal combustion engines are being studied, aiming to optimize their efficiency, performance, fuel consumption, and pollutant emissions. This thesis investigates the performance and emission characteristics—without the use of after-treatment devices—of a diesel engine equipped with a two-stage sequential turbocharging system. Specifically, a range of steady-state and transient scenarios are examined, including the transitional behavior when switching from one to two pairs of turbochargers The modeling and simulation of the engine and the turbocharging system are conducted using the GT-POWER computational tool developed by Gamma Technologies Inc., which is widely used in the automotive industry. For the engine modeling and parameter selection, a previous study and thesis from the Internal Combustion Engines Laboratory (ICE Lab) of the National Technical University of Athens (NTUA) has been taken into account. The main objective of this thesis is to achieve as accurate a model as possible of the entire system and to derive results and conclusions regarding the suitability and performance of such a configuration. A comparison is made between the sequential two- stage system under study and previously analyzed systems featuring single-stage and series two-stage turbocharging. Overall, the results demonstrate the superiority of the current system in a range of low engine speeds and certain transient scenarios. However, issues such as potential compressor surge during the transition from one to two turbocharger pairs are also identified. | en |
| heal.advisorName | Γιακουμής, Ευάγγελος | |
| heal.committeeMemberName | Χουντάλας, Δημήτριος | |
| heal.committeeMemberName | Καρέλλας, Σωτήριος | |
| heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Θερμότητας | el |
| heal.academicPublisherID | ntua | |
| heal.numberOfPages | 108 | |
| heal.fullTextAvailability | false |
The following license files are associated with this item: