HEAL DSpace

Διερεύνηση θεμάτων καθοδικής προστασίας πλοίων και επίδρασης τους σε συστήματα γείωσης

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Φάκος, Νικόλαος el
dc.contributor.author Fakos, Nikolaos en
dc.date.accessioned 2025-11-14T11:45:20Z
dc.date.available 2025-11-14T11:45:20Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/62890
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.30586
dc.rights Default License
dc.subject Διάβρωση el
dc.subject Καθοδική προστασία el
dc.title Διερεύνηση θεμάτων καθοδικής προστασίας πλοίων και επίδρασης τους σε συστήματα γείωσης el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Ναυτική Μηχανολογία el
heal.language el
heal.access campus
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2025-03-24
heal.abstract Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να αναδείξει μέσω πραγματικών παραδειγμάτων πλοίων, ένα σημαντικό πρόβλημα των των μεταλλικών κατασκευών, τη διάβρωση και να καταστήσει σαφές την ανάγκη προστασίας τους με την Καθοδική Προστασία. Σε πρώτο στάδιο έγινε μια θεωρητική προσέγγιση και ανάλυση του ηλεκτροχημικού προβλήματος της διάβρωσης, ένα αναπόφευκτο φυσικό φαινόμενο το οποίο τείνει να επαναφέρει τα κατεργασμένα μέταλλα στην αρχική τους κατάσταση. Επίσης αναφέρθηκαν οι διάφοροι τύποι διάβρωσης με τους κυριότερους να περιλαμβάνουν τη γενική, την τοπική αλλά και τη γαλβανική διάβρωση. Στη συνέχεια, αναλύεται η σημασία της καθοδικής προστασίας για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Οι δύο κύριες μέθοδοι καθοδικής προστασίας είναι η εγκατάσταση θυσιαζόμενων ανοδίων (SACP) και η εφαρμογή επιβαλλόμενου ρεύματος με εξωτερική πηγή (ICCP). Το έργο αυτών των δύο μεθόδων υποστηρίζεται περαιτέρω από τη χρήση αντιδιαβρωτικών και αντιρρυπαντικών επιστρώσεων οι οποίες εφαρμόζονται στη γάστρα του πλοίου. Επίσης έγινε ανάλυση και σύγκριση της υφισταμένης ΚΠ δύο πραγματικών πλοίων, ενός παλαιότερου, κατασκευής 1980 και ενός σύγχρονου κατασκευής 2015 όπου παρατηρήθηκαν αρκετές διαφορές. Ακόμη έγινε αναφορά για την ΚΠ σε λιμάνια και τα προβλήματα που μπορεί να δημιουργήσει σε αυτά, είτε περιβαλλοντικά είτε προβλήματα που μπορούν να δημιουργηθούν σε μαρίνες με μεγάλη πυκνότητα σκαφών με την αλληλεπίδραση συστημάτων ICCP με την ύπαρξη διαφυγόντων ρευμάτων. Επίσης παρατέθηκαν μέθοδοι μετριασμού των προβλημάτων διασύνδεσης. Τέλος, με τη σύγκριση των δύο πλοίων που είχε γίνει και την παράθεση επιπλέον παραδειγμάτων εξήχθαν ορισμένα συμπεράσματα. Κυριότερα εξ αυτών ο περιορισμός ύπαρξης συστήματος ICCP σε σύγχρονα πλοία λόγω του κόστους και της πολυπλοκότητας αλλά και λόγω της ύπαρξης κατάλληλων επιστρώσεων. Τέλος, όσον αφορά τη SACP διακρίνεται η στροφή σε θυσιαζόμενα ανόδια αλουμινίου αντί ψευδαργύρου τα τελευταία έτη λόγω της καλύτερης αντοχής τους στο χρόνο. Ωστόσο, το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα χρήζει περαιτέρω μελέτης. el
heal.advisorName Προυσαλίδης, Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Παπαδόπουλος, Χρήστος, Αντώνης Κλαδάς el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής Μηχανολογίας el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 85 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record