HEAL DSpace

Μοντελοποίηση βέλτιστου συνδυασμού διατάξεων για τη μείωση του κόστους και των εκπομπών CO2 από πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Λυριδής, Δημήτριος el
dc.contributor.author Μπαράτσας, Στέφανος Γ. el
dc.contributor.author Baratsas, Stefanos G. en
dc.date.accessioned 2012-05-29T09:18:56Z
dc.date.available 2012-05-29T09:18:56Z
dc.date.copyright 2012-05-03 -
dc.date.issued 2012-05-29
dc.date.submitted 2012-05-03 -
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/6291
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.11510
dc.description 248 σ. el
dc.description.abstract Στην παρούσα διπλωματική εργασία επιχειρείται η κατασκευή ενός μαθηματικού μοντέλου το οποίο προσδιορίζει αναλυτικά το ετήσιο λειτουργικό κόστος και τις ετήσιες εκπομπές CO2 για μια ναυτιλιακή εταιρεία που δραστηριοποιείται στην ναυλαγορά Liner με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ακολούθως, με την ενσωμάτωση και χρήση γενετικών αλγορίθμων στο μαθηματικό μοντέλο επιχειρείται η βελτιστοποίηση της λειτουργίας της εταιρείας στοχεύοντας στην ελαχιστοποίηση τόσο του ετήσιου λειτουργικού κόστους όσο και των αέριων εκπομπών CO2, με την ταυτόχρονη ικανοποίηση διαφόρων περιορισμών (Pareto Analysis). Εν συνεχεία, τα αποτελέσματα της διαδικασίας βελτιστοποίησης εισάγονται σε ένα διάγραμμα λειτουργικού κόστους - εκπομπών CO2 προκειμένου οι βέλτιστες λύσεις να συνδυαστούν ώστε να παραχθεί μια καμπύλη. Η καμπύλη αυτή ονομάζεται Αποτελεσματικό Μέτωπο Διοξείδίου του Άνθρακα, και περικλείει όλες τις πιθανές λύσεις που μπορούν να προκύψουν από τη διαδικασία βελτιστοποίσης. Τέλος, εξετάζονται διάφορα πιθανά σενάρια ενίσχυσης της περιβαλλοντικής νομοθεσίας και παρουσιάζονται τα αποτελέσματα των επιπτώσεων τους στο προφίλ λειτουργίας της εταιρείας. el
dc.description.abstract In this thesis, an attempt is made to construct a mathematical model which determines the annual operational cost and annual CO2 emissions for a shipping company active in the Liner freight market with containerships. Subsequently, with the integration of genetic algorithms into the mathematical model, an attempt is made to optimize the company's operations. The goal is to reduce both the company's annual operating expenses as well as the annual CO2 emissions while simultaneously complying with several restrictions (Pareto Analysis). The results of this optimization are then implemented in a total cost - CO2 emissions diagram so that the optimal solutions can be combined for the creation of the curve. This curve is called the CO2 Emissions Efficient Frontier, and it includes all the possible solutions that could be produced by the optimization process. Finally, various possible scenarios for new environmental legislation are examined and the effects of such legislation on the company's operational profil are presented. en
dc.description.statementofresponsibility Στέφανος Γ. Μπαράτσας el
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Μαθηματική μοντελοποίηση λειτουργικού κόστους-εκπομπών CO2 el
dc.subject Ανάλυση Pareto el
dc.subject Αποτελεσματικό μέτωπο λειτουργικού κόστους-εκπομπών CO2 el
dc.subject Πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων el
dc.subject Mathematical formulation of operational cost-CO2 emissions en
dc.subject Optimization process of operational cost-CO2 emissions en
dc.subject Pareto analysis en
dc.subject Efficient frontier of operational cost-CO2 emissions en
dc.subject Containerships en
dc.subject Διαδικασία βελτιστοποίηση λειτουργικού κόστους-εκπομπών CO2 el
dc.title Μοντελοποίηση βέλτιστου συνδυασμού διατάξεων για τη μείωση του κόστους και των εκπομπών CO2 από πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων el
dc.title.alternative Modeling of optimal conditions for cost and CO2 emissions reduction in containerships en
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2011-06-20 -
dc.date.modified 2012-05-03 -
dc.contributor.advisorcommitteemember Ψαραύτης, Χαρίλαος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Παπανικολάου, Απόστολος el
dc.contributor.committeemember Λυριδής, Δημήτριος el
dc.contributor.committeemember Ψαραύτης, Χαρίλαος el
dc.contributor.committeemember Παπανικολάου, Απόστολος el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλασσίων Μεταφορών. Εργαστήριο Θαλασσίων Μεταφορών. el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2012-05-29 -
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2012-05-29 -


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής