| dc.contributor.author |
Νικολάου, Μιχάλης
|
el |
| dc.contributor.author |
Nikolaou, Michalis
|
en |
| dc.contributor.author |
Cost-benefit analysis of reducing speed limits on Greek highways
|
en |
| dc.date.accessioned |
2025-12-01T08:28:59Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-01T08:28:59Z |
|
| dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/62948 |
|
| dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.30644 |
|
| dc.rights |
Default License |
|
| dc.subject |
Όριο ταχύτητας |
el |
| dc.subject |
Δηλωθείσα Προτίμηση |
el |
| dc.subject |
Λογιστικά μοντέλα |
el |
| dc.subject |
Αυτοκινητόδρομος |
el |
| dc.subject |
Ανάλυση Κόστους-Ωφελειών |
el |
| dc.subject |
Speed limit |
en |
| dc.subject |
Logistic Models |
en |
| dc.subject |
Stated Preference |
en |
| dc.subject |
Highway |
en |
| dc.subject |
Cost-Benefit Analysis |
en |
| dc.title |
Ανάλυση κόστους-οφέλους από τη μείωση των ορίων ταχύτητας στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους |
el |
| heal.type |
bachelorThesis |
|
| heal.classification |
Ανάλυση κόστους-οφέλους |
el |
| heal.classification |
Αυτοκινητόδρομος |
el |
| heal.classification |
Συγκοινωνιακή Υποδομή |
el |
| heal.classification |
Μεταφορές |
el |
| heal.classification |
Συγκοινωνίες |
el |
| heal.classification |
Όριο ταχύτητας |
el |
| heal.classification |
Οδική Ασφάλεια |
el |
| heal.language |
el |
|
| heal.access |
free |
|
| heal.recordProvider |
ntua |
el |
| heal.publicationDate |
2025-03-21 |
|
| heal.abstract |
Η παρούσα διπλωματική εργασία διερευνά την αποδοχή και τα οφέλη της μείωσης του
ορίου ταχύτητας στους Ελληνικούς αυτοκινητόδρομους. Μέσω ερωτηματολογίου με
σενάρια δηλωμένης προτίμησης, οι συμμετέχοντες αξιολόγησαν επιλογές με βάση τον
χρόνο ταξιδιού, την κατανάλωση καυσίμου και τους κινδύνους ατυχημάτων. Αναλύθηκαν
τρία σενάρια: (Ι) μείωση από 130 σε 120 χλμ./ώρα, (ΙΙ) μείωση σε 110 χλμ./ώρα και (ΙΙΙ)
καμία αλλαγή, χρησιμοποιώντας δυαδικά και πολυωνυμικά μοντέλα λογιστικής
παλινδρόμησης.
Για την εκτίμηση της οικονομικής βιωσιμότητας εφαρμόστηκε η Ανάλυση Κόστους
Ωφελειών (CBA) για την περίοδο 2023-2033, λαμβάνοντας υπόψη τέσσερις παράγοντες:
(α) οδική ασφάλεια, (β) μείωση ρύπων, (γ) μείωση κατανάλωσης καυσίμου και (δ) αύξηση
χρόνου διαδρομής. Το μέτρο μείωσης του ορίου σε 110 χλμ./ώρα κρίθηκε βιώσιμο, με
θετική Καθαρά Παρούσα Αξία (ENPV = 10,94 εκατ. €) και υψηλό Οικονομικό Δείκτη
Εσωτερικής Απόδοσης (ERR = 55,8%).
Η παρούσα διπλωματική εργασία παρέχει πολύτιμες πληροφορίες για τους υπεύθυνους
χάραξης πολιτικής και τους ενδιαφερόμενους φορείς, προσφέροντας μια εις βάθος
κατανόηση της δημόσιας αντίληψης και αποδοχής των μειωμένων ορίων ταχύτητας, η
οποία είναι κρίσιμη για την ανάπτυξη αποτελεσματικών και ευρέως αποδεκτών
παρεμβάσεων οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα. |
el |
| heal.abstract |
This thesis explores the acceptance and benefits of reducing the speed limit on
Greek highways. Using a stated preference questionnaire, participants evaluated
choices based on travel time, fuel consumption, and accident risk. Three scenarios were
analyzed: (I) reducing the speed limit from 130 to 120 km/h, (II) reducing it to 110 km/h,
and (III) no change, using binary and multinomial logistic regression models.
To assess economic viability, a Cost-Benefit Analysis (CBA) was conducted for the period
2023-2033, considering four factors: (a) road safety, (b) emissions reduction, (c) fuel
consumption reduction, and (d) increased travel time. The reduction to 110 km/h was
found to be viable, with a positive Economic Net Present Value (ENPV = €10,94 million)
and a high Economic Internal Rate of Return (ERR = 55,8%).
This study provides valuable insights for policymakers and stakeholders, offering an in
depth understanding of public perception and acceptance of lower speed limits, which is
crucial for developing effective and widely accepted road safety interventions in Greece. |
en |
| heal.advisorName |
Γιαννής, Γιώργος |
el |
| heal.committeeMemberName |
Βλαχογιάννη, Ελένη |
el |
| heal.committeeMemberName |
Παπαδημητρίου, Ελεωνόρα |
el |
| heal.committeeMemberName |
Γιαννής, Γιώργος |
el |
| heal.committeeMemberName |
Vlahogianni, Eleni |
en |
| heal.committeeMemberName |
Papadimitriou, Eleonora |
en |
| heal.committeeMemberName |
Yannis, George |
en |
| heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής |
el |
| heal.academicPublisherID |
ntua |
|
| heal.numberOfPages |
151 σ. |
el |
| heal.fullTextAvailability |
false |
|