HEAL DSpace

Ανάλυση κόστους-οφέλους από τη μείωση των ορίων ταχύτητας στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Νικολάου, Μιχάλης el
dc.contributor.author Nikolaou, Michalis en
dc.contributor.author Cost-benefit analysis of reducing speed limits on Greek highways en
dc.date.accessioned 2025-12-01T08:28:59Z
dc.date.available 2025-12-01T08:28:59Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/62948
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.30644
dc.rights Default License
dc.subject Όριο ταχύτητας el
dc.subject Δηλωθείσα Προτίμηση el
dc.subject Λογιστικά μοντέλα el
dc.subject Αυτοκινητόδρομος el
dc.subject Ανάλυση Κόστους-Ωφελειών el
dc.subject Speed limit en
dc.subject Logistic Models en
dc.subject Stated Preference en
dc.subject Highway en
dc.subject Cost-Benefit Analysis en
dc.title Ανάλυση κόστους-οφέλους από τη μείωση των ορίων ταχύτητας στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Ανάλυση κόστους-οφέλους el
heal.classification Αυτοκινητόδρομος el
heal.classification Συγκοινωνιακή Υποδομή el
heal.classification Μεταφορές el
heal.classification Συγκοινωνίες el
heal.classification Όριο ταχύτητας el
heal.classification Οδική Ασφάλεια el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2025-03-21
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία διερευνά την αποδοχή και τα οφέλη της μείωσης του ορίου ταχύτητας στους Ελληνικούς αυτοκινητόδρομους. Μέσω ερωτηματολογίου με σενάρια δηλωμένης προτίμησης, οι συμμετέχοντες αξιολόγησαν επιλογές με βάση τον χρόνο ταξιδιού, την κατανάλωση καυσίμου και τους κινδύνους ατυχημάτων. Αναλύθηκαν τρία σενάρια: (Ι) μείωση από 130 σε 120 χλμ./ώρα, (ΙΙ) μείωση σε 110 χλμ./ώρα και (ΙΙΙ) καμία αλλαγή, χρησιμοποιώντας δυαδικά και πολυωνυμικά μοντέλα λογιστικής παλινδρόμησης. Για την εκτίμηση της οικονομικής βιωσιμότητας εφαρμόστηκε η Ανάλυση Κόστους Ωφελειών (CBA) για την περίοδο 2023-2033, λαμβάνοντας υπόψη τέσσερις παράγοντες: (α) οδική ασφάλεια, (β) μείωση ρύπων, (γ) μείωση κατανάλωσης καυσίμου και (δ) αύξηση χρόνου διαδρομής. Το μέτρο μείωσης του ορίου σε 110 χλμ./ώρα κρίθηκε βιώσιμο, με θετική Καθαρά Παρούσα Αξία (ENPV = 10,94 εκατ. €) και υψηλό Οικονομικό Δείκτη Εσωτερικής Απόδοσης (ERR = 55,8%). Η παρούσα διπλωματική εργασία παρέχει πολύτιμες πληροφορίες για τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και τους ενδιαφερόμενους φορείς, προσφέροντας μια εις βάθος κατανόηση της δημόσιας αντίληψης και αποδοχής των μειωμένων ορίων ταχύτητας, η οποία είναι κρίσιμη για την ανάπτυξη αποτελεσματικών και ευρέως αποδεκτών παρεμβάσεων οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα. el
heal.abstract This thesis explores the acceptance and benefits of reducing the speed limit on Greek highways. Using a stated preference questionnaire, participants evaluated choices based on travel time, fuel consumption, and accident risk. Three scenarios were analyzed: (I) reducing the speed limit from 130 to 120 km/h, (II) reducing it to 110 km/h, and (III) no change, using binary and multinomial logistic regression models. To assess economic viability, a Cost-Benefit Analysis (CBA) was conducted for the period 2023-2033, considering four factors: (a) road safety, (b) emissions reduction, (c) fuel consumption reduction, and (d) increased travel time. The reduction to 110 km/h was found to be viable, with a positive Economic Net Present Value (ENPV = €10,94 million) and a high Economic Internal Rate of Return (ERR = 55,8%). This study provides valuable insights for policymakers and stakeholders, offering an in depth understanding of public perception and acceptance of lower speed limits, which is crucial for developing effective and widely accepted road safety interventions in Greece. en
heal.advisorName Γιαννής, Γιώργος el
heal.committeeMemberName Βλαχογιάννη, Ελένη el
heal.committeeMemberName Παπαδημητρίου, Ελεωνόρα el
heal.committeeMemberName Γιαννής, Γιώργος el
heal.committeeMemberName Vlahogianni, Eleni en
heal.committeeMemberName Papadimitriou, Eleonora en
heal.committeeMemberName Yannis, George en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 151 σ. el
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής