| dc.contributor.author |
Στρουμπούλη, Αναστασία
|
el |
| dc.contributor.author |
Stroumpouli, Anastasia
|
en |
| dc.date.accessioned |
2025-12-01T09:00:52Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-01T09:00:52Z |
|
| dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/62950 |
|
| dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.30646 |
|
| dc.rights |
Default License |
|
| dc.subject |
Σιδηροδρομικοί οργανισμοί |
el |
| dc.subject |
Railway organizations |
en |
| dc.subject |
Αποδοτικότητα |
el |
| dc.subject |
Ανθεκτικότητα |
el |
| dc.subject |
Efficiency |
en |
| dc.subject |
Resilience |
en |
| dc.title |
Investigating the resilience and efficiency of European railway networks |
en |
| dc.title |
Διερεύνηση της ανθεκτικότητας και της αποδοτικότητας στα Ευρωπαϊκά σιδηροδρομικά δίκτυα |
el |
| heal.type |
bachelorThesis |
|
| heal.classification |
Data Envelopment Analysis |
en |
| heal.classification |
Rail transport |
en |
| heal.classification |
Περιβάλλουσα Ανάλυση Δεδομένων |
el |
| heal.classification |
Αποδοτικότητα |
el |
| heal.classification |
Ανθεκτικότητα |
el |
| heal.classification |
Σιδηροδρομικές Μεταφορές |
el |
| heal.language |
el |
|
| heal.access |
free |
|
| heal.recordProvider |
ntua |
el |
| heal.publicationDate |
2025-03-21 |
|
| heal.abstract |
Ο σιδηρόδρομος αποτελεί ουσιαστικό μέρος της σημερινής κοινωνίας
διαδραματίζοντας καθοριστικό ρόλο τόσο για τη μετακίνηση επιβατών όσο και τη μεταφορά
εμπορευμάτων. Καθώς οι ανάγκες της κοινωνίας αυξάνονται, οι απαιτήσεις για την
αποτελεσματική και βέλτιστη λειτουργία των σιδηροδρομικών συστημάτων αυξάνονται. Είναι
απαραίτητο να είναι δυνατή η γρήγορη και ευέλικτη αντιμετώπιση των προβλημάτων κατά τη
λειτουργία τους. Η παρούσα διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στη διερεύνηση της
αποδοτικότητας και της ανθεκτικότητας επιλεγμένων σιδηροδρομικών οργανισμών με χρήση
μεθόδων Περιβάλλουσας Ανάλυσης Δεδομένων (DEA), και συγκεκριμένα με εφαρμογή των
μοντέλων DEA-CCR και DEA-BCC. Η έρευνα περιλαμβάνει τις χώρες Ελλάδα, Ιταλία,
Πορτογαλία, Ισπανία, Βουλγαρία, Ρουμανία, Σλοβενία, Πολωνία, Κροατία, Ουγγαρία.
Χρησιμοποιούνται συγκεκριμένα δεδομένα ως δεδομένα εισόδου (εισροές), δηλαδή το μήκος
δικτύου, το μήκος δικτύου με ηλεκτροδοτούμενες γραμμές, ο αριθμός οχημάτων, η
χωρητικότητα οχημάτων, ο αριθμός εργαζομένων, το μήκος δικτύου με διπλή γραμμή και
έξοδα για έκτακτες ανάγκες. Στις εκροές περιλαμβάνονται τα έσοδα, τα τρενοχιλιόμετρα, τα
επιβατοχιλιόμετρα, οι συγκρούσεις τρένων, τα ατυχήματα σε ισόπεδες διαβάσεις, ο αριθμός
νεκρών, οι σοβαρά τραυματισμένοι, οι εκτροχιασμοί τρένων και τα ατυχήματα σε άτομα που
προκαλούνται από τροχαίο υλικό σε κίνηση. Τα συμπεράσματα που προκύπτουν από την
επεξεργασία και την ανάλυση των μοντέλων μπορούν να αξιοποιηθούν για τη βελτιστοποίηση
της διαχείρισης και τη χάραξη στρατηγικών βελτίωσης της σιδηροδρομικής μεταφοράς στην
Ευρώπη αλλά και παγκοσμίως. |
el |
| heal.abstract |
Railways are an essential part of today's society, playing a crucial role in both passenger and
freight transport. As society’s needs grow, the requirements for the efficient and optimal
operation of railway systems are increasing. It is necessary to be able to quickly and flexibly
address problems during their operation. This thesis focuses on investigating the efficiency and
resilience of selected railway organizations using Data Envelopment Analysis (DEA) methods,
specifically the DEA-CCR and DEA-BCC models. The investigation includes countries of
Greece, Italy, Portugal, Spain, Bulgaria, Romania, Slovenia, Poland, Croatia, Hungary and
Spain. Specific data used as inputs including network length, network length with electrified
lines, number of vehicles, vehicle capacity, number of employees, costs, double line network
length and costs for emergencies. Outputs include revenue, train-kilometres, passenger
kilometres, train collisions, level crossing accidents, number of fatalities, serious injuries, train
derailments and accidents to persons caused by rolling stock in motion. Conclusions drawn
from the models’ processing and analysis can be utilized to optimize the management of railway
infrastructure traffic. |
en |
| heal.advisorName |
Μοσχόβου, Τατιάνα |
el |
| heal.committeeMemberName |
Πλατή, Χριστίνα |
el |
| heal.committeeMemberName |
Γκιοτσαλίτης, Κωνσταντίνος |
el |
| heal.committeeMemberName |
Μοσχόβου, Τατιάνα |
el |
| heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής |
el |
| heal.academicPublisherID |
ntua |
|
| heal.numberOfPages |
87 σ. |
el |
| heal.fullTextAvailability |
false |
|