| dc.contributor.author | Νάτση, Νικολέττα
|
el |
| dc.contributor.author | Natsi, Nikoletta
|
en |
| dc.date.accessioned | 2025-12-04T10:06:44Z | |
| dc.date.available | 2025-12-04T10:06:44Z | |
| dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/62992 | |
| dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.30688 | |
| dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
| dc.subject | Σχεδιασμός Τροχιάς Κάλυψη | el |
| dc.subject | Μη Επανδρωμένα Εναέρια Οχήματα | el |
| dc.subject | Μη Επανδρωμένα Αυτόνομα Θαλάσσια Οχήματα | el |
| dc.subject | EnergyAwareMCPP | en |
| dc.subject | DARP | en |
| dc.subject | Coverage path planning | en |
| dc.subject | Autonomous surface vehicles | en |
| dc.subject | Experimental framework | en |
| dc.subject | Area coverage | en |
| dc.subject | Πλαίσιο Αξιολόγησης | el |
| dc.subject | Ζώνη Απαγόρευσης κάλυψης | el |
| dc.title | Μελέτη και αξιολόγηση αλγορίθμων σχεδιασμού τροχιάς κάλυψης | el |
| heal.type | bachelorThesis | el |
| heal.classification | Ρομποτική και Αυτόματα Συστήματα | el |
| heal.language | el | el |
| heal.access | free | el |
| heal.recordProvider | ntua | el |
| heal.publicationDate | 2025-07-01 | |
| heal.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία αναπτύσσει ένα ενιαίο και επεκτάσιμο πειραματικό πλαίσιο αξιολόγησης αλγορίθμων κάλυψης περιοχών με Μη Επανδρωμένα Εναέρια Οχήματα (ΜηΕΑ) και Μη Επανδρωμένα Αυτόνομα Θαλάσσια Οχήματα (ΜηΕΘΟ), συνδυάζοντας μετρικές κάλυψης, επικάλυψης, συνολικού μήκους διαδρομής και κατανάλωσης ενέργειας με στατιστική ανάλυση της διασποράς των τμημάτων σάρωσης . Σε τέσσερα χερσαία σενάρια—κυρτό και κοίλο πολύγωνο, με ή χωρίς απαγορευμένες ζώνες—ο αλγόριθμος DARP επέδειξε εξαιρετική ενεργειακή αποδοτικότητα (25–35 Wh) με μικρές ελλείψεις κάλυψης, ενώ ο EnergyAwareMCPP εξασφάλισε απόλυτη κάλυψη αλλά και επικάλυψη (100 %) σε βάρος ελαφρώς υψηλότερης κατανάλωσης (28–32 Wh) και μεγαλύτερου συνολικού μήκος μονοπατιού. Το πέμπτο σενάριο διερεύνησε μια θαλάσσια κοίλη έκταση επιφάνειας με «δύσκολη» υποπεριοχή (ρεύματα, κύματα, ανέμους) που επιβάλλει πρόσθετο συντελεστή κόστους +25%. Εκεί, οι απαιτήσεις ενέργειας εκτοξεύτηκαν στα 185–308 kWh—πολύ πάνω από τα 8 kWh που μπορεί να διαθέσει κάθε όχημα—καθιστώντας την αποστολή ανέφικτη χωρίς ριζικές προσαρμογές. Συγκεκριμένα, η μείωση της πυκνότητας σάρωσης, η αύξηση της ταχύτητας πλεύσης, η χρήση μεγαλύτερου αριθμού οχημάτων ή η ενσωμάτωση πιο ρεαλιστικών, «physics-aware» μοντέλων ενεργειακής κατανάλωσης αναδεικνύονται ως απαραίτητες παρεμβάσεις για να μετατραπεί το θαλάσσιο σενάριο σε πρακτικά εφικτή και αξιόπιστη αποστολή. | el |
| heal.abstract | This thesis develops a unified and extensible experimental framework for evaluating area‐ coverage algorithms with Unmanned Aerial Vehicles (UAVs) and Autonomous Surface Vehicles (ASVs). It integrates coverage, overlap, total path‐length, and energy‐consumption metrics with a statistical analysis of the dispersion of scanning strips. In four terrestrial scenarios—convex and concave polygons, with or without no‐fly zones—the DARP algorithm demonstrated exceptional energy efficiency (25–35Wh) at the expense of minor coverage gaps, while EnergyAwareMCPP achieved perfect coverage and overlap (100 %) but incurred slightly higher energy use (28–32Wh) and longer total paths. A fifth, marine scenario over a concave polygon with a “difficult” subregion (strong currents, waves, wind) imposing a +25 % cost penalty drove energy demands to 185–308kWh—far exceeding the 8kWh available per vehicle—rendering the mission infeasible without radical adjustments. In particular, reducing scanning density, increasing transit speed, deploying additional vehicles, or adopting more realistic, physics-aware energy models emerge as necessary interventions to make the marine mission practical and reliable. | en |
| heal.advisorName | Βαρβαρίγος, Εμμανουήλ | |
| heal.committeeMemberName | Βαρβαρίγου, Θεοδώρα | el |
| heal.committeeMemberName | Αβραμόπουλος, Ηρακλής | el |
| heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. | el |
| heal.academicPublisherID | ntua | |
| heal.numberOfPages | 86 | |
| heal.fullTextAvailability | false |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: