HEAL DSpace

Μελέτη και αξιολόγηση αλγορίθμων σχεδιασμού τροχιάς κάλυψης

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Νάτση, Νικολέττα el
dc.contributor.author Natsi, Nikoletta en
dc.date.accessioned 2025-12-04T10:06:44Z
dc.date.available 2025-12-04T10:06:44Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/62992
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.30688
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Σχεδιασμός Τροχιάς Κάλυψη el
dc.subject Μη Επανδρωμένα Εναέρια Οχήματα el
dc.subject Μη Επανδρωμένα Αυτόνομα Θαλάσσια Οχήματα el
dc.subject EnergyAwareMCPP en
dc.subject DARP en
dc.subject Coverage path planning en
dc.subject Autonomous surface vehicles en
dc.subject Experimental framework en
dc.subject Area coverage en
dc.subject Πλαίσιο Αξιολόγησης el
dc.subject Ζώνη Απαγόρευσης κάλυψης el
dc.title Μελέτη και αξιολόγηση αλγορίθμων σχεδιασμού τροχιάς κάλυψης el
heal.type bachelorThesis el
heal.classification Ρομποτική και Αυτόματα Συστήματα el
heal.language el el
heal.access free el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2025-07-01
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία αναπτύσσει ένα ενιαίο και επεκτάσιμο πειραματικό πλαίσιο αξιολόγησης αλγορίθμων κάλυψης περιοχών με Μη Επανδρωμένα Εναέρια Οχήματα (ΜηΕΑ) και Μη Επανδρωμένα Αυτόνομα Θαλάσσια Οχήματα (ΜηΕΘΟ), συνδυάζοντας μετρικές κάλυψης, επικάλυψης, συνολικού μήκους διαδρομής και κατανάλωσης ενέργειας με στατιστική ανάλυση της διασποράς των τμημάτων σάρωσης . Σε τέσσερα χερσαία σενάρια—κυρτό και κοίλο πολύγωνο, με ή χωρίς απαγορευμένες ζώνες—ο αλγόριθμος DARP επέδειξε εξαιρετική ενεργειακή αποδοτικότητα (25–35 Wh) με μικρές ελλείψεις κάλυψης, ενώ ο EnergyAwareMCPP εξασφάλισε απόλυτη κάλυψη αλλά και επικάλυψη (100 %) σε βάρος ελαφρώς υψηλότερης κατανάλωσης (28–32 Wh) και μεγαλύτερου συνολικού μήκος μονοπατιού. Το πέμπτο σενάριο διερεύνησε μια θαλάσσια κοίλη έκταση επιφάνειας με «δύσκολη» υποπεριοχή (ρεύματα, κύματα, ανέμους) που επιβάλλει πρόσθετο συντελεστή κόστους +25%. Εκεί, οι απαιτήσεις ενέργειας εκτοξεύτηκαν στα 185–308 kWh—πολύ πάνω από τα 8 kWh που μπορεί να διαθέσει κάθε όχημα—καθιστώντας την αποστολή ανέφικτη χωρίς ριζικές προσαρμογές. Συγκεκριμένα, η μείωση της πυκνότητας σάρωσης, η αύξηση της ταχύτητας πλεύσης, η χρήση μεγαλύτερου αριθμού οχημάτων ή η ενσωμάτωση πιο ρεαλιστικών, «physics-aware» μοντέλων ενεργειακής κατανάλωσης αναδεικνύονται ως απαραίτητες παρεμβάσεις για να μετατραπεί το θαλάσσιο σενάριο σε πρακτικά εφικτή και αξιόπιστη αποστολή. el
heal.abstract This thesis develops a unified and extensible experimental framework for evaluating area‐ coverage algorithms with Unmanned Aerial Vehicles (UAVs) and Autonomous Surface Vehicles (ASVs). It integrates coverage, overlap, total path‐length, and energy‐consumption metrics with a statistical analysis of the dispersion of scanning strips. In four terrestrial scenarios—convex and concave polygons, with or without no‐fly zones—the DARP algorithm demonstrated exceptional energy efficiency (25–35Wh) at the expense of minor coverage gaps, while EnergyAwareMCPP achieved perfect coverage and overlap (100 %) but incurred slightly higher energy use (28–32Wh) and longer total paths. A fifth, marine scenario over a concave polygon with a “difficult” subregion (strong currents, waves, wind) imposing a +25 % cost penalty drove energy demands to 185–308kWh—far exceeding the 8kWh available per vehicle—rendering the mission infeasible without radical adjustments. In particular, reducing scanning density, increasing transit speed, deploying additional vehicles, or adopting more realistic, physics-aware energy models emerge as necessary interventions to make the marine mission practical and reliable. en
heal.advisorName Βαρβαρίγος, Εμμανουήλ
heal.committeeMemberName Βαρβαρίγου, Θεοδώρα el
heal.committeeMemberName Αβραμόπουλος, Ηρακλής el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 86
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα