HEAL DSpace

Ανάπτυξη και Αξιολόγηση Μεθοδολογίας για την Εκτίμηση των Αντιστάσεων Πλεύσης Πλοίων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μπραουδάκης, Κωνσταντίνος el
dc.contributor.author Mpraoudakis, Konstantinos en
dc.date.accessioned 2025-12-08T07:16:06Z
dc.date.available 2025-12-08T07:16:06Z
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/63004
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.30700
dc.rights Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/gr/ *
dc.subject Αντίσταση Πλεύσης el
dc.subject Ισχύς Πρόωσης el
dc.subject Performance Monitoring en
dc.subject Fortran en
dc.subject Αξιολόγηση Μεθοδολογίας el
dc.subject Diagrams en
dc.subject Sea sailing en
dc.title Ανάπτυξη και Αξιολόγηση Μεθοδολογίας για την Εκτίμηση των Αντιστάσεων Πλεύσης Πλοίων el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Ανάπτυξη και Αξιολόγηση Μεθοδολογίας για την Εκτίμηση των Αντιστάσεων Πλεύσης Πλοίων el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2025-05
heal.abstract Η αξιολόγηση της απόδοσης ενός πλοίου, βασιζόμενη σε λειτουργικές παραμέτρους, καθώς επίσης και η εκτίμηση της σχέσης ταχύτητας-απαιτούμενης ισχύος αποτελούν σημαντικό ζήτημα στη διαχείριση ενός εμπορικού πλοίου. Οι παράμετροι που επηρεάζουν την απόδοση είναι αρκετοί και διαφορετικής φύσεως, συνεπώς η μελέτη τους και ο άμεσος συσχετισμός τους με την απόδοση του πλοίου μπορούν να οδηγήσουν σε αξιόπιστα αποτελέσματα και τη λήψη ορθών αποφάσεων. Ως παράγοντες που επηρεάζουν την απόδοση του πλοίου χαρακτηρίζονται εκείνοι που προκαλούν πρόσθετες αντιστάσεις, σε σχέση με την κίνηση του πλοίου σε «ήρεμα» νερά. Τέτοιου είδους αντιστάσεις οφείλονται κυρίως σε περιβαλλοντικούς παράγοντες και επιχειρησιακές δυσκολίες που μειώνουν την απόδοση του πλοίου σε πραγματικές καταστάσεις σε σχέση με τις ιδανικές καταστάσεις υπολογισμού. Βασικοί παράγοντες επιπρόσθετης αντίστασης είναι η αντίσταση ανέμου στην υπερκατασκευή του πλοίου, η αντίσταση των κυμάτων που προσκρούουν στη γάστρα του πλοίου, τα ρεύματα της θάλασσας που αντιτίθενται στην πορεία του πλοίου και φυσικά η ρύπανση της γάστρας που προκαλεί επιπλέον τριβές και αντιστάσεις. Άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν σε μικρότερο βαθμό τις επιπρόσθετες αντιστάσεις είναι η πλεύση του πλοίου σε χαμηλό βάθος λόγω του περιορισμού της ροής, καθώς και η αλλαγή πλεύσης με τις κινήσεις πηδαλίου για τήρηση της σχεδιασμένης πορείας του πλοίου. Η παρούσα διπλωματική εργασία εστιάζει στους παράγοντες αυτούς που εν δυνάμει επηρεάζουν την απόδοση του πλοίου, καθώς επίσης και στο βαθμό επιρροής, με απώτερο σκοπό τα μεγέθη αυτά να καταστούν μετρήσιμα για το χρήστη που καλείται να αξιολογήσει την απόδοση του πλοίου. Για το λόγο αυτό, η αλληλουχία των υπολογισμών και των διορθώσεων ακολούθησαν μαθηματικές σχέσεις που συνδέονται με τις πρωταρχικές παραμέτρους, δηλαδή την ταχύτητα του πλοίου και την απαιτούμενη ισχύ πρόωσης, συμφώνως ISO 19030. Συναφώς των ανωτέρω, εκπονήθηκε λογισμικό σε γλώσσα προγραμματισμού Fortran προκειμένου να καταστεί εφικτή η επεξεργασία και ο υπολογισμός πολλαπλών μεγεθών, αλλά και η εφαρμογή της μεθόδου σε πλοίο με πραγματικές μετρήσεις, προς αξιολόγηση της. Η συγκεκριμένη μελέτη αφορά μόνο το πλοίο εφαρμογής, καθώς στην διαδικασία εμπλέκονται μοναδικά στοιχεία του πλοίου, όπως τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά κλπ. Τέλος, παρατίθενται διαγράμματα, κατόπιν της εφαρμογής της μεθόδου, προκειμένου να γίνει αντιληπτή η αναγκαιότητα για διόρθωση της ταχύτητας και της ισχύος ενώ γίνεται σύγκριση των διορθωμένων, πλέον, χαρακτηριστικών καμπυλών πλοίου για επιλεγμένες περιόδους, αλλά και παραμετρική μελέτη των διορθωμένων καμπυλών για διαφορετικές καταστάσεις φόρτωσης και θάλασσας. el
heal.abstract The evaluation of a ship's performance, based on operational parameters, as well as the estimation of the speed-required power relationship, are perhaps the most important issues in the management of a commercial ship. The parameters that affect performance are numerous and of different nature, therefore their study and their direct correlation with the ship's performance can lead to reliable results and the making of sound decisions. The factors that affect the ship's performance are those that cause additional resistance, compared to the movement of the ship in "calm" waters. Such resistances are mainly due to environmental factors and operational difficulties that reduce the ship's performance in real situations compared to the ideal calculation situations. Key factors of additional resistance are wind resistance on the ship's superstructure, the resistance of waves impacting the ship's hull, sea currents that oppose the ship's course, and of course, hull pollution that causes additional friction and resistance. Other factors that affect additional resistance to a lesser extent are the ship's sailing at shallow depth due to flow restriction, as well as the change of sailing with rudder movements to maintain the ship's planned course. This thesis focuses on these factors that potentially affect the ship's performance, as well as the degree of influence, with the aim of making these quantities measurable for the user who is called upon to evaluate the ship's performance. For this reason, the sequence of calculations and corrections followed mathematical relationships linked to the primary parameters, namely the ship's speed and the required propulsion power, according to ISO 19030. In connection with the above, software was developed in the Fortran programming language to make possible the processing and calculation of multiple quantities, as well as the application of the method on a ship with actual measurements, for its evaluation. This specific study concerns only the application ship, as the process involves unique elements of the ship, such as geometric characteristics, etc. Finally, diagrams are presented, following the application of the method, in order to understand the necessity for speed and power correction, while a comparison is made of the now corrected ship characteristic curves for selected periods, as well as a parametric study of the corrected curves for different loading and sea conditions. en
heal.advisorName Χουντάλας, Δημήτριος
heal.committeeMemberName Γιακουμής, Ευάγγελος
heal.committeeMemberName Καρέλλας, Σωτήριος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.fullTextAvailability false


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού 3.0 Ελλάδα