| dc.contributor.author |
Μπούμπαλος, Νεκτάριος
|
el |
| dc.contributor.author |
Mpoumpalos, Nektarios
|
en |
| dc.date.accessioned |
2025-12-23T11:30:50Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-23T11:30:50Z |
|
| dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/63110 |
|
| dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.30806 |
|
| dc.relation |
info:eu-repo/grantAgreement/EC/HORIZON-EUROPE/101073910 |
el |
| dc.rights |
Default License |
|
| dc.subject |
YOLO |
el |
| dc.subject |
επανεκπαίδευση μοντέλων |
el |
| dc.subject |
εντοπισμός ατόμων |
el |
| dc.subject |
Edge AI |
el |
| dc.subject |
αξιολόγηση μοντέλου |
el |
| dc.subject |
Edge AI |
en |
| dc.subject |
person detection |
en |
| dc.subject |
model evaluation |
en |
| dc.subject |
model retraining |
en |
| dc.title |
Επανεκπαίδευση μοντέλων YOLO για ανίνχευση ατόμων σε
περιβάλλον Edge AI |
el |
| heal.type |
bachelorThesis |
|
| heal.classification |
Τεχνητή νοημοσύνη |
el |
| heal.language |
el |
|
| heal.access |
free |
|
| heal.recordProvider |
ntua |
el |
| heal.publicationDate |
2025-10-31 |
|
| heal.abstract |
Η παρούσα διπλωματική εργασία εστιάζει στην επανεκπαίδευση μοντέλων YOLO βάσει δύο
διακριτών πειραματικών σεναρίων, με στόχο την ανάπτυξη συστήματος εντοπισμού έκνομων
επιβατών στην οροφή κινούμενων συρμών σε πραγματικό χρόνο, σε περιβάλλον Edge AI. Τα δύο
σενάρια διαφοροποιούνται τόσο ως προς το μέγεθος και την ποικιλία των χρησιμοποιούμενων
συνόλων δεδομένων, όσο και ως προς την παραμετροποίηση της διαδικασίας επανεκπαίδευσης,
επιτρέποντας τη διερεύνηση της επίδρασής τους στην απόδοση και τη γενικευσιμότητα των μοντέλων
σε πραγματικές συνθήκες λειτουργίας. Παράλληλα, πραγματοποιείται η δημιουργία εξειδικευμένου
dataset από εναέρια δεδομένα και παρουσιάζεται μεθοδολογία ημιαυτόματης επισημείωσης, η οποία
αξιοποιείται για την αποτελεσματική και ταχεία παραγωγή αξιόπιστων δεδομένων εκπαίδευσης. |
el |
| heal.abstract |
7
Abstract
This thesis focuses on the retraining of YOLO models based on two distinct experimental scenarios,
aiming at the development of a real-time system for detecting unauthorized passengers on the roof of
moving trains within an Edge AI environment. The two scenarios differ both in the size and diversity
of the datasets used, as well as in the parameterization of the retraining process, allowing for the
investigation of their impact on model performance and generalization in real operational conditions.
Additionally, a specialized dataset is constructed from aerial video data, and a semi-automatic
annotation methodology is presented, which is employed to enable efficient and rapid production of
reliable training data. |
en |
| heal.advisorName |
Τσανάκας, Παναγιώτης |
|
| heal.committeeMemberName |
Τσανάκας, Παναγιώτης |
|
| heal.committeeMemberName |
Ματσόπουλος, Γεώργιος |
|
| heal.committeeMemberName |
Σταφυλοπάτης, Ανδρέας-Γεώργιος |
|
| heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. |
el |
| heal.academicPublisherID |
ntua |
|
| heal.fullTextAvailability |
false |
|