HEAL DSpace

Μελέτη και κατασκευή ηλεκτρονικού μετατροπέα με στόχο τον έλεγχο κινητήρα μονίμων μαγνητών για εφαρμογές ηλεκτροκίνησης

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Κλαδάς, Αντώνιος el
dc.contributor.author Γυπαράκης, Δημήτριος Π. el
dc.contributor.author Gyparakis, Dimitrios P. en
dc.date.accessioned 2012-06-20T08:43:56Z
dc.date.available 2012-06-20T08:43:56Z
dc.date.copyright 2012-06-13 -
dc.date.issued 2012-06-20
dc.date.submitted 2012-06-13 -
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/6345
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.11487
dc.description 204 σ. el
dc.description.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία επιχειρεί αφενός τη μελέτη του ελέγχου του συστήματος οδήγησης πρότυπου ηλεκτρικού οχήματος και αφετέρου την αξιολόγηση της απόδοσής του σύμφωνα με πειραματικές μετρήσεις μετά το σχεδιασμό και την κατασκευή του. Το σύστημα κίνησης σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε με στόχο τη συμμετοχή του οχήματος σε πανευρωπαϊκό διαγωνισμό εξοικονόμησης ενέργειας στην κατηγορία των αποκλειστικά ηλεκτρικών πρότυπων μονοθέσιων οχημάτων. Αρχικά, παρουσιάζεται η δομή των συστημάτων ηλεκτρικής κίνησης οχημάτων και οι βασικές συνιστώσες τους. Στη συνέχεια, περιγράφονται οι συνιστώσες του κυκλώματος ισχύος του κινητηρίου συστήματος που υλοποιήθηκε για τις ανάγκες του διαγωνισμού. Αφού αιτιολογηθεί η επιλογή του τύπου της μηχανής ως μηχανή μονίμων μαγνητών, γίνεται εκτενής αναφορά στο δυναμικό μοντέλο που χρησιμοποιήθηκε κατά τη διάρκεια των προσομοιώσεων. Ο τριφασικός αντιστροφέας πηγής τάσης είναι το είδος του μετατροπέα που υπαγορεύεται από τις απαιτήσεις της εφαρμογής. Για αυτό το λόγο αναλύονται οι λειτουργίες τετραγωνικού παλμού και διαμόρφωσης εύρους παλμών (PWM) του μετατροπέα αυτού. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη λειτουργία ημιτονοειδούς διαμόρφωσης εύρους παλμών (SPWM) και στη διαμόρφωση εύρους παλμών με έλεγχο του ρεύματος σε ζώνη υστέρησης (HBCC). Παρουσιάζονται επίσης οι κυριότερες μεθοδολογίες βαθμωτού και διανυσματικού ελέγχου συστημάτων οδήγησης μηχανών μονίμων μαγνητών με αντιστροφέα πηγής τάσης. Ακολουθεί η μοντελοποίηση του κινητηρίου συστήματος, ώστε να προσομοιωθεί η συμπεριφορά του, χρησιμοποιώντας τις προαναφερθείσες μεθοδολογίες ελέγχου σε διάφορες συνθήκες λειτουργίας. Γίνεται αποτίμηση των αποτελεσμάτων και σύγκριση των μεθοδολογιών. Επιπλέον, διερευνάται η εφαρμογή μεθοδολογίας αλγορίθμου ελαχιστοποίησης απωλειών στο παρόν κινητήριο σύστημα. Κατόπιν, παρουσιάζεται η διαδικασία σχεδιασμού και κατασκευής του συστήματος οδήγησης, αλλά και ο υπολογισμός του βαθμού απόδοσής του με τη χρήση κατάλληλης πειραματικής διάταξης. Τέλος, παρουσιάζονται οι αποκρίσεις των βασικών μεγεθών του κινητηρίου συστήματος συγκριτικά με την προσομοίωση και αποτιμάται η ορθότητα του δυναμικού μοντέλου που χρησιμοποιήθηκε. el
dc.description.abstract This diploma thesis concerns both the study of a prototype electric vehicle drive control and the evaluation of its efficiency with the use of experimental measurements after its design and construction. The motion system was designed and constructed in order to participate in a European fuel saving competition in all electric prototype vehicles category. Firstly, the structure of electric motion systems for vehicles and their components are presented. The power circuit components of the constructed motion system are also mentioned. After the selection of the machine as a synchronous permanent magnet machine (PMSM) is explained, an extended reference on the dynamic model used in the simulation is made. The three phase voltage source inverter (VSI) is the type of converter that proves to be suitable for this application. For this reason, the square wave and pulse width modulation (PWM) modes are presented. Special emphasis is given to the sinusoidal pulse width modulation (SPWM) and hysteresis band current control (HBCC) modes. Moreover, the fundamental scalar and vector control techniques for permanent magnet machine drives using voltage source inverters are presented. The modeling of the motion system is followed by simulation of its performance using the above mentioned control techniques for various operating conditions. Evaluation and comparison of the results is made. A loss minimization algorithm for permanent magnet machines is also applied. On the final section of this thesis, the design and construction of the drive, as well as the calculation of its efficiency using specific experimental setup, are presented. Finally, the experimental responses of the motion system variables are presented along with the simulation results and estimation is made to the propriety of the dynamic model that was used for this application. en
dc.description.statementofresponsibility Δημήτριος Π. Γυπαράκης el
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Συστήματα ηλεκτρικής κίνησης el
dc.subject Ηλεκτρικά οχήματα el
dc.subject Σύγχρονη μηχανή μονίμων μαγνητών el
dc.subject Έλεγχος μηχανών μονίμων μαγνητών el
dc.subject Βαθμωτός έλεγχος el
dc.subject Διανυσματικός έλεγχος el
dc.subject Ελαχιστοποίηση απωλειών μηχανής μονίμων μαγνητών el
dc.subject Electric motion systems en
dc.subject Electric vehicles en
dc.subject Synchronous permanent magnet machine en
dc.subject Permanent magnet machine control en
dc.subject Scalar control en
dc.subject Vector control en
dc.subject Loss minimization of permanent magnet machines en
dc.title Μελέτη και κατασκευή ηλεκτρονικού μετατροπέα με στόχο τον έλεγχο κινητήρα μονίμων μαγνητών για εφαρμογές ηλεκτροκίνησης el
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2012-04-24 -
dc.date.modified 2012-06-13 -
dc.contributor.advisorcommitteemember Μανιάς, Στέφανος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Παπαθανασίου, Σταύρος el
dc.contributor.committeemember Κλαδάς, Αντώνιος el
dc.contributor.committeemember Μανιάς, Στέφανος el
dc.contributor.committeemember Παπαθανασίου, Σταύρος el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Ηλεκτρικής Ισχύος el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2012-06-20 -
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2012-06-20 -


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής