dc.contributor.advisor |
Γιαννής, Γιώργος |
el |
dc.contributor.author |
Γκαρτζονίκας, Χρίστος Ι.
|
el |
dc.contributor.author |
Gartzonikas, Christos I.
|
en |
dc.date.accessioned |
2012-07-25T10:49:15Z |
|
dc.date.available |
2012-07-25T10:49:15Z |
|
dc.date.copyright |
2012-07-20 |
- |
dc.date.issued |
2012-07-25 |
|
dc.date.submitted |
2012-07-20 |
- |
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/6483 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.10695 |
|
dc.description |
197 σ. |
el |
dc.description.abstract |
Ο στόχος της διπλωματικής εργασίας είναι η ανάλυση των παραγόντων επιρροής της κυκλοφορίας και της ασφάλειας νέων οδηγών σε αυτοκινητόδρομους. Για την επίτευξη του στόχου αυτού πραγματοποιήθηκε πειραματική διαδικασία σε προσομοιωτή οδήγησης όπου όλοι οι συμμετέχοντες οδήγησαν σε διάφορα σενάρια οδήγησης. Με χρήση προτύπων λογαριθμοκανονικής παλινδρόμησης επιχειρήθηκε ο προσδιορισμός της επιρροής του γραψίματος/διαβάσματος μηνυμάτων, η ενεργοποίηση της αφύπνισης και άλλων παραμέτρων στη μέση ταχύτητα οδήγησης και στη μέση απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Με χρήση της λογιστικής ανάλυσης παλινδρόμησης προσδιορίστηκε η επιρροή του διαβάσματος/γραψίματος μηνυμάτων και των διαφόρων άλλων παραμέτρων στην πιθανότητα να συμβεί ατύχημα. Από την εφαρμογή των προτύπων προκύπτει ότι η το διάβασμα και το γράψιμο μηνυμάτων και η ενεργοποίηση της αφύπνισης οδηγεί σε στατιστικά σημαντική μείωση της μέσης ταχύτητας αλλά και την αύξηση της μέσης απόστασης από το προπορευόμενο όχημα σε κανονικές αλλά και σε ιδιαίτερες συνθήκες κυκλοφορίας, ενώ ταυτόχρονα οδηγεί και σε αύξηση της πιθανότητας να συμβεί ατύχημα, πιθανώς λόγω του αυξημένου χρόνου αντίδρασης σε περίπτωση κάποιου συμβάντος. Οι οδηγοί που χρησιμοποιούσαν κινητό τηλέφωνο με οθόνη αφής μείωσαν την ταχύτητά τους, αυξάνοντας την απόστασή τους από το προπορευόμενο όχημα, ενώ ταυτόχρονα παρουσίασαν αυξημένη πιθανότητα να τους συμβεί ατύχημα. |
el |
dc.description.abstract |
This Diploma Thesis aims to investigate the impact of text messaging to the driver behavior and safety in motorways. In order to achieve this objective an experimental process on a driving simulator was carried out, in which all the participants drove in different driving scenarios. Lognormal regression methods were used to investigate the influence of text messaging as well as various other parameters on the mean speed and the mean distance from the front vehicle. Binary logistic methods were used to investigate the influence of text messaging as well as various other parameters in the probability of an accident. From the models application it appears that text messaging leads to statistically significant decrease of the mean speed and to increase of the headway in normal and in specific conditions in motorways and simultaneously leads to an increase of accident’s probability, probably due to increased reaction time of the driver in case of an incident. It appeared that drivers who had mobile phones with touch screen, present different driving behavior as a mean speed decrease and a headways increase, and they presented also a higher probability of being involved in an accident. |
en |
dc.description.statementofresponsibility |
Χρίστος Ι. Γκαρτζονίκας |
el |
dc.language.iso |
el |
en |
dc.rights |
ETDFree-policy.xml |
en |
dc.subject |
Γραπτά μηνύματα |
el |
dc.subject |
Προσομοιωτής οδήγησης |
el |
dc.subject |
Οδικά ατυχήματα |
el |
dc.subject |
Ταχύτητα |
el |
dc.subject |
Αυτοκινητόδρομος |
el |
dc.subject |
Χρονοαπόσταση |
el |
dc.subject |
Λογαριθμοκανονική |
el |
dc.subject |
Λογιστική ανάλυση παλινδρόμησης |
el |
dc.subject |
Text messaging |
en |
dc.subject |
Driving simulator |
en |
dc.subject |
Road accidents |
en |
dc.subject |
Motorways |
en |
dc.subject |
Speed |
en |
dc.subject |
Headways |
en |
dc.subject |
Lognormal regression |
en |
dc.subject |
Binary logistic regression |
en |
dc.title |
Επιρροή των γραπτών μηνυμάτων |
el |
dc.title.alternative |
Investigation of the impact of text messaging to driver behaviour and safety with the use of driving simulation in motorways |
en |
dc.type |
bachelorThesis |
el (en) |
dc.date.accepted |
2012-07-20 |
- |
dc.date.modified |
2012-07-20 |
- |
dc.contributor.advisorcommitteemember |
Γκόλιας, Ιωάννης |
el |
dc.contributor.advisorcommitteemember |
Βλαχογιάννη, Ελένη |
el |
dc.contributor.committeemember |
Γιαννής, Γιώργος |
el |
dc.contributor.committeemember |
Γκόλιας, Ιωάννης |
el |
dc.contributor.committeemember |
Βλαχογιάννη, Ελένη |
el |
dc.contributor.department |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής. |
el |
dc.date.recordmanipulation.recordcreated |
2012-07-25 |
- |
dc.date.recordmanipulation.recordmodified |
2012-07-25 |
- |