HEAL DSpace

Πειραματική διερεύνηση της επίδρασης της μετατόπισης των οδοντώσεων στην ακρίβεια των τροχών

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Κωστόπουλος, Θεόδωρος el
dc.contributor.author Μανιάτη, Μαρί-Μισέλ Ε. el
dc.contributor.author Maniatis, Marie-Michelle E. en
dc.date.accessioned 2007-11-16T10:52:35Z
dc.date.available 2007-11-16T10:52:35Z
dc.date.copyright 2007-11-15
dc.date.issued 2007-11-16T10:52:35Z
dc.date.submitted 2007-11-15
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/661
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.3257
dc.description 158 σ. el
dc.description.abstract Η παρούσα εργασία ασχολείται με την πειραματική διερεύνηση της επίδρασης της μετατόπισης των οδοντώσεων στην ακρίβεια των τροχών, κατά πόσο, δηλαδή, από την κατασκευαστική διαμόρφωσή τους απέχουν από τη θεωρητικά γεωμετρική μορφή που προβλέπεται γι’ αυτούς. Η απόκλιση της πραγματικής, από την προβλεπόμενη από τη θεωρία, τιμής των γεωμετρικών χαρακτηριστικών τους, οφείλεται σε κατασκευαστικά σφάλματα, που αφορούν είτε στη μορφή του κοπτικού εργαλείου, είτε στην τοποθέτηση του, καθώς και στη φύση της μεθόδου κοπής που επιλέγεται. Η κατασκευαστική διαμόρφωση των οδοντωτών τροχών, επιτρέπει μετατόπιση του κοπτικού εργαλείου παράλληλα ως προς τον άξονα των υπό κατασκευή τροχών, ώστε όπως θα αναλυθεί διεξοδικά στο κεφάλαιο 1, να αποφευχθούν οι υποκοπές, τμήματα δηλαδή της κατατομής των οδόντων που θα δυσχεράνουν τη συνεργασία των τροχών, καθώς για να υπάρξει αυτή θα πρέπει να ακολουθείται ο βασικός νόμος της οδόντωσης σε κάθε σημείο της συνεργασίας των κατατομών. Παρατηρήθηκε, μάλιστα, πως με τη μετατόπιση του κοπτικού εργαλείου, διαφοροποιούνται τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά των οδόντων των τροχών, με τρόπο που να αυξάνεται η αντοχή τους σε συνθήκες λειτουργίας. Επιπλέον, με τη μετατόπιση είναι δυνατή η κατασκευή τροχών σε μη τυποποιημένες διαστάσεις και έτσι ανάλογα με τις απαιτήσεις της εκάστοτε εφαρμογής είναι δυνατόν να εφαρμοστούν τροχοί στην επιθυμητή απόσταση λειτουργίας, τόσο για διαστασιολογικούς σκοπούς, όσο και για ανάγκες μείωσης θορύβου. Η επίδραση της μετατόπισης του κοπτικού εργαλείου στην ακρίβεια ενός οδοντωτού τροχού είναι το κύριο θέμα που καλούμαστε να διερευνήσουμε, επειδή υπάρχει η διαφοροποίηση στα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του. Επίσης, επειδή η μετατόπιση συμβαίνει μέχρι κάποια καθορισμένη τιμή, καλούμαστε να διερευνήσουμε αν η επίδραση της εκτείνεται σε όλο το εύρος των τιμών που αυτή λαμβάνει και τον τρόπο που μεταβάλλεται. Για το λόγο αυτό, διεξάγουμε πείραμα με σκοπό τη διαπίστωση της επίδρασης της μετατόπισης στην ακρίβεια των τροχών, καθώς και τη διατύπωση εμπειρικών σχέσεων της μετατόπισης και των σφαλμάτων από τα πειραματικά δεδομένα, αν όντως παρατηρηθεί η ύπαρξη κάποιας τέτοιας σχέσεως. Για τους σκοπούς του πειράματος, χρησιμοποιούνται συνολικά δώδεκα οδοντωτοί τροχοί, τριών διαφορετικών μεγεθών οδοντώσεως. Διαθέτουμε τους κανονικούς οδοντωτούς τροχούς για κάθε μέγεθος οδόντωσης και τους αντίστοιχους μετατοπισμένους για τρεις διαφορετικές τιμές της μετατόπισης, και μετρώνται τα σφάλματα κατασκευής τους για τις διάφορες τιμές της μετατόπισης. Η μέθοδος μέτρησης τους επιλέχθηκε να γίνεται με χρήση πρότυπου τροχού, για να υπάρχει αντιστοίχιση με τις πραγματικές συνθήκες λειτουργίας. Για την ανάλυση των μετρήσεων, απαιτείται γνώση της μεθόδου και σωστή επεξεργασία τους, όπως επεξηγείται στο κεφάλαιο 2.Ο διατιθέμενος εξοπλισμός περιγράφεται εκτενώς στο κεφάλαιο 3, όπως επίσης και η εκτέλεση του πειράματος παράλληλα με τον οδηγό χειρισμού του εξοπλισμού. Στο ίδιο κεφάλαιο γίνεται και η εκτίμηση της αβεβαιότητας των μετρήσεων. Τέλος, στο κεφάλαιο 4, παρατίθενται τα πειραματικά αποτελέσματα από την επεξεργασία των μετρήσεων σε κώδικα MatLab και γίνεται η ανάλυσή τους με χρήση του στατιστικού πακέτου SPSS. Εξάγονται οι εμπειρικές σχέσεις που συνδέουν το μέγεθος των σφαλμάτων με τη μετατόπιση και παρατίθενται τα αντίστοιχα διαγράμματα. el
dc.description.statementofresponsibility Μαρί-Μισέλ Ε. Μανιάτη el
dc.format.extent 395 bytes
dc.format.extent 4528018 bytes
dc.format.mimetype text/xml
dc.format.mimetype application/pdf
dc.language.iso el en
dc.rights ETDLocked-policy.xml en
dc.subject Μετατόπιση el
dc.subject Επίδραση el
dc.subject Σύνθετο σφάλμα el
dc.subject Σφάλμα μετάδοσης el
dc.subject Ακρίβεια el
dc.subject Πείραμα el
dc.subject Οδοντωτοί τροχοί el
dc.subject Shifted gears en
dc.subject Composite error en
dc.subject Experiment en
dc.subject Effection en
dc.subject Accuracy en
dc.title Πειραματική διερεύνηση της επίδρασης της μετατόπισης των οδοντώσεων στην ακρίβεια των τροχών el
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2007-11-14
dc.date.modified 2007-11-15
dc.contributor.advisorcommitteemember Κωστόπουλος, Θεόδωρος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Προβατίδης, Χριστόφορος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Διπλάρης, Στέφανος el
dc.contributor.committeemember Κωστόπουλος, Θεόδωρος el
dc.contributor.committeemember Διπλάρης, Στέφανος el
dc.contributor.committeemember Προβατίδης, Χριστόφορος el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μηχανολογικών Κατασκευών και Αυτομάτου Ελέγχου el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2007-11-16
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2007-11-16


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής