dc.contributor.advisor |
Παπαδοπούλου, Μαρία |
el |
dc.contributor.author |
Μάμας, Νικόλας Α.
|
el |
dc.contributor.author |
Mamas, Nikolas.
|
en |
dc.date.accessioned |
2012-09-28T08:53:05Z |
|
dc.date.available |
2012-09-28T08:53:05Z |
|
dc.date.copyright |
2012-07-13 |
- |
dc.date.issued |
2012-09-28 |
|
dc.date.submitted |
2012-07-13 |
- |
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/6697 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.11635 |
|
dc.description |
149 σ. |
el |
dc.description.abstract |
Στα τέλη του 2011, η εταιρεία Noble Energy ανακοίνωσε την ανακάλυψη 5‐7 τρισεκατομμύρια κυβικά πόδια φυσικού αερίου στο οικόπεδο 12 της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης της Κύπρου. Η σημασία αυτής της ανακάλυψης ενισχύεται περαιτέρω από το γεγονός ότι αυτά είναι τα εκτιμώμενα αποτελέσματα από μια μόνο περιοχή, ενώ γεωτρήσεις στα άλλα υπόλοιπα 12 οικόπεδα αναμένεται να αποκαλύψουν την ύπαρξη επιπλέον κοιτασμάτων φυσικού αερίου, και ακόμη και την ύπαρξη πετρελαίου. Η ανακάλυψη αυτή εκτιμάται ότι θα αξίζει δισεκατομμύρια και αναμένεται να καλύψει τις ανάγκες ηλεκτρικής ενέργειας της Δημοκρατίας της Κύπρου για τα επόμενα 210 χρόνια.
Η εκμετάλλευση των κοιτασμάτων αυτών μπορεί να γίνει με υποθαλάσσιο αγωγό που θα μεταφέρει το φυσικό αέριο από την Κύπρο στην Ελλάδα, μια αντιοικονομική λύση που απόρριψε η Ελλάδα και το Ισραήλ. Η εναλλακτική λύση είναι η κατασκευή σταθμού υγροποίησης φυσικού αερίου στην Κύπρο. Παρά το γεγονός ότι η κατασκευή σταθμών υγροποίησης του φυσικού αεριού και μεταφοράς του στις αγορές με πλοία είναι ένα αρκετά δαπανηρό έργο, προσφέρει ένα ιδιαίτερα σημαντικό πλεονέκτημα, της μη εξάρτησης από χώρες από τις οποίες θα διέρχεται ένας αγωγός, που αποτελεί την εναλλακτική οδό μεταφοράς του φυσικού αερίου.
Στόχος της παρούσας διπλωματικής είναι η επιλογή της βέλτιστης οικονομικά και περιβαλλοντικά λύσης για μεταφορά του φυσικού αερίου στον ηλεκτροπαραγωγικό σταθμό και την πύλη εξόδου της χώρας. Οι εναλλακτικές που θα εξεταστούν για μεταφορά του φυσικού αερίου αφορούν την χρήση χερσαίου τμήματος αγωγού μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και την χρήση σιδηρόδρομου για την μεταφορά του. Επίσης οι εναλλακτικές αυτές θα καθορίσουν και την χωροθέτηση του σταθμού υγροποίησης φυσικού αερίου στην Κύπρο εφόσον θα έχουν ως αφετηρία τις προτεινόμενες περιοχές χωροθέτησης του. |
el |
dc.description.abstract |
In late 2011, the Noble Energy company announced the discovery of 5‐7 trillion cubic feet of natural gas in Block 12 of the Exclusive Economic Zone of Cyprus. The importance of this discovery is further enhanced by the fact that these are the estimated results from a single block, while other boreholes in the other 12 blocks are expected to reveal the existence of additional gas fields, and even the
existence of oil. The discovery is estimated to be worth billions and is expected to cover the electricity needs of the Republic of Cyprus for the next 210 years.
The exploitation of such reserves can be made by undersea pipeline that will transport natural gas από Cyprus to Greece, an uneconomical solution that Greece and Israel discarded. The alternative is the construction of gas liquefaction plant in Cyprus. Despite the fact that the construction of liquefaction plants and gas transportation by ship to markets is a fairly expensive project, offers a particularly important advantage of non‐dependence of countries from where the pipeline passes, which is the alternative route of gas transportation.
The aim of this thesis is the selection of the best economic and environmental solution for transport of natural gas in the power station and the gateway of the country. The alternatives to be considered for transport of natural gas concern the use of land division pipeline for liquefied natural gas and the use of rail for this sort of transfer. Also, these alternatives will determine the location of the gas liquefaction plant in Cyprus. |
en |
dc.description.statementofresponsibility |
Νικόλας Α. Μάμας |
el |
dc.language.iso |
el |
en |
dc.rights |
ETDFree-policy.xml |
en |
dc.subject |
Αγωγοί |
el |
dc.subject |
Φυσικό αέριο |
el |
dc.subject |
Σιδηρόδρομοι |
el |
dc.subject |
Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών |
el |
dc.subject |
Υγροποίηση αερίου |
el |
dc.subject |
Ηλεκτροπαραγωγικοί σταθμοί |
el |
dc.subject |
Χωροθέτηση |
el |
dc.subject |
Pipes |
en |
dc.subject |
Natural gas |
en |
dc.subject |
Railroad |
en |
dc.subject |
Jetty |
en |
dc.subject |
Gas liquification |
en |
dc.subject |
GIS |
en |
dc.title |
Χωροθέτηση Δικτύου Μεταφοράς Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου και Βιώσιμη Ανάπτυξη της Γύρω Περιοχής |
el |
dc.title.alternative |
Allocation of Transmission Network for Liquefied Natural Gas and Sustainable Development of Surrounding Areas |
en |
dc.type |
bachelorThesis |
el (en) |
dc.date.accepted |
2012-07-12 |
- |
dc.date.modified |
2012-07-13 |
- |
dc.contributor.advisorcommitteemember |
Στρατηγέα, Αναστασία |
el |
dc.contributor.advisorcommitteemember |
Αντωνίου, Κωνσταντίνος |
el |
dc.contributor.committeemember |
Παπαδοπούλου, Μαρία |
el |
dc.contributor.committeemember |
Στρατηγέα, Αναστασία |
el |
dc.contributor.committeemember |
Αντωνίου, Κωνσταντίνος |
el |
dc.contributor.department |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων & Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Γεωγραφίας και Περιφερειακού Σχεδιασμού |
el |
dc.date.recordmanipulation.recordcreated |
2012-09-28 |
- |
dc.date.recordmanipulation.recordmodified |
2012-09-28 |
- |