dc.contributor.advisor |
Καφρίτσα, Μαρία |
el |
dc.contributor.advisor |
Μαυρίδου, Μαρία |
el |
dc.contributor.author |
Τσιρώνη, Χριστίνα Δ.
|
el |
dc.contributor.author |
Tsironi, Christina D.
|
en |
dc.date.accessioned |
2012-10-01T10:31:11Z |
|
dc.date.available |
2012-10-01T10:31:11Z |
|
dc.date.copyright |
2012-09-12 |
- |
dc.date.issued |
2012-10-01 |
|
dc.date.submitted |
2012-09-12 |
- |
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/6709 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.7577 |
|
dc.description.abstract |
Η γραμμή του ΗΣΑΠ, αποτελεί αναπόσπαστη χάραξη κατά την ανάπτυξη της πόλης της Αθήνας και του Πειραιά, που μέχρι τώρα ορίζει μία ισχυρή γραμμή διαχωρισμού της αστικής συνέχειας. Επιχειρείται η ανάδειξη αυτής της γραμμικότητας σε συσχετισμό με την προσπάθεια δημιουργίας συνάφειας στα εκατέρωθεν τμήματα της πόλης. Η πρόταση αφορά την δημιουργία ενός γραμμικού πάρκου κατα μήκος των γραμμών, με έμφαση στις περιοχές Αττική-Άνω Πατήσια και Πειραιάς-Nέο Φάληρο,και στο νέο σταθμό Καμίνια.
Η κατασκευή της γραμμής του ΗΣΑΠ(1869), αποτέλεσε ένα από τα μεγαλύτερα συγκοινωνιακά έργα της πρωτεύουσας από την ίδρυση της. Παρακολούθησε όλες της φάσεις της ανάπτυξης της πόλης, σε μία αμφίδρομη σχέση τροφοδοσίας εκατέρωθεν. Σήμερα ένα μεγάλο μέρος της καθημερινής κινητικότητας πραγματοποιείται μέσω του ηλεκτρικού. Διασχίζοντας την πόλη από βορρά προς νότο, ενώνει πολλά διαφορετικά και απομακρυσμένα σημεία μεταξύ τους και ταυτόχρονα διχοτομεί βίαια κοντινές περιοχές. Διασπά μεν την πόλη αλλά και ενώνει συγκροτώντας ένα νέο είδος αστικότητας. Είναι μία γραμμική περιοχή επικοινωνίας ανάμεσα στους παλιούς και τους νέους πόλους της αστικής ανάπτυξης. Ο επιβάτης βιώνει μια ενδιαφέρουσα εμπειρία κινούμενος υπέργεια, γρήγορα, άνετα και ευχάριστα. Το τρένο διέρχεται από πολλές και διαφορετικές περιοχές, με συχνές υπερυψώσεις ή υποβιβάσεις από το επίπεδο της πόλης, προσφέροντας έτσι ένα πλήθος εναλλαγών στην αντίληψη του αστικού τοπίου.
Στην εργασία αυτή,
• μελετάται η σχέση σιδηρόδρομου - πόλης.
• αναγνωρίζονται χωρικές ενότητες, επιμέρους συσχετισμοί με υφιστάμενα τοπόσημα και αλληλεπιδράσεις.
• καθορίζονται συγγενείς καταστάσεις με σκοπό την κατηγοριοποίηση και την δημιουργία τύπων
• εντοπίζονται μηχανισμοί ανάδειξης αστικών ποιοτήτων κατά μήκος της γραμμής και ενισχύονται οι επι μέρους συσχετισμοί.
Προτείνονται ενδεικτικά γραμμικές παρεμβάσεις στις περιοχές: από το σταθμό Αττική μέχρι τα Άνω Πατήσια και από τον τερματικό σταθμό του Πειραιά μέχρι την γέφυρα της Γρ.Λαμπράκη. Σχεδιάζεται ο νέος σταθμός Καμίνια |
el |
dc.description.abstract |
The metropolitan train (ISAP) is an integral formulation in the development of the city of Athens and Piraeus, which so far provides a strong line of separation of urban continuity. Attempt to show that this linearity in conjunction with the effort to create consistency across the districts. Proposed the creation of a linear park along the lines, with emphasis on areas Attiki-Ano Patissia and Piraeus-Faliro, and the new station Kaminia.
The construction of the subway line (1869), was one of the largest transportation projects in the capital since its establishment. Attended all development phases of the city in a two-way relationship on both sides. Today a large part of everyday mobility carries out through ISAP .The train crossing the city from north to south, connects many different and distant places with each other and simultaneously bisects violently nearby. While breaks the city, setting up and joins a new kind of urbanity. Is a linear space of communication between old and new poles of urban development. The passenger has an interesting experience because he travels above ground, quickly, comfortably and enjoyably. ISAP passes through many different areas, with frequent overshoot or downgrade the level of the city, offering a multitude of transitions in the perception of the urban landscape
In this project,
• studied the relation ISAP - city.
• recognized spatial units, individual correlations with existing landmarks and interactions.
• defined relative situations in order to categorize and create typologies.
Identified mechanisms to provide urban quality along the line and reinforced the individual correlations.
Suggested linear interventions in areas: from Attiki-Ano Patissia and from the terminal station of Piraeus to the bridge Gr.Lampraki. Construct a new station Kaminia |
en |
dc.description.statementofresponsibility |
Χριστίνα Δ. Τσιρώνη |
el |
dc.language.iso |
el |
en |
dc.rights |
ETDFree-policy.xml |
en |
dc.subject |
ΗΣΑΠ |
el |
dc.subject |
Αθήνα |
el |
dc.subject |
Πειραιάς |
el |
dc.subject |
Τρένα |
el |
dc.subject |
Σταθμοί |
el |
dc.subject |
Ηλεκτρικός σιδηρόδρομος |
el |
dc.subject |
Γραμμικά πάρκο |
el |
dc.subject |
ISAP |
en |
dc.subject |
Athens |
en |
dc.subject |
Pireaus |
en |
dc.subject |
Trains |
en |
dc.subject |
Stations |
en |
dc.subject |
Metropolitan train |
en |
dc.subject |
Linear parks |
en |
dc.title |
Το γραμμικό πάρκο της πόλης_η γραμμή του ΗΣΑΠ |
el |
dc.title.alternative |
Τhe linear park of town_the line of ISAP |
en |
dc.type |
bachelorThesis |
el (en) |
dc.date.accepted |
2012-03-29 |
- |
dc.date.modified |
2012-09-12 |
- |
dc.contributor.advisorcommitteemember |
Τερζόγλου, Ι. |
el |
dc.contributor.advisorcommitteemember |
Μακρής, Γ. |
el |
dc.contributor.advisorcommitteemember |
Παπαϊωάννου, Τ. |
el |
dc.contributor.department |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού |
el |
dc.date.recordmanipulation.recordcreated |
2012-10-01 |
- |
dc.date.recordmanipulation.recordmodified |
2012-10-01 |
- |