dc.contributor.advisor |
Αντωνίου, Κωνσταντίνος |
el |
dc.contributor.author |
Κλαδευτήρας, Μάρκος Χ.
|
el |
dc.contributor.author |
Kladeftiras, Markos C.
|
en |
dc.date.accessioned |
2012-10-11T10:19:35Z |
|
dc.date.available |
2012-10-11T10:19:35Z |
|
dc.date.copyright |
2012-07-20 |
- |
dc.date.issued |
2012-10-11 |
|
dc.date.submitted |
2012-07-20 |
- |
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/6777 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.11754 |
|
dc.description |
244 σ. |
el |
dc.description.abstract |
Αντικείμενο της παρούσας εργασίας αποτελεί η εκτίμηση των επιπτώσεων της παραβατικότητας στη στάθμευση με χρήση προσομοίωσης. Η μελέτη πραγματοποιήθηκε με χρήση του λογισμικού TransModeler της Caliper και με βάση τις επιπτώσεις που έχει η στάση και η στάθμευση παράπλευρα άλλου σταθμευμένου οχήματος σε βασικά κυκλοφοριακά μεγέθη (μέση ταχύτητα, καθυστέρηση και χρόνο σε στάση). Στόχος της εργασίας αποτέλεσε η ποσοτικοποίηση των επιπτώσεων αυτών, αλλά και των οφελειών που θα προκύψουν στα μεγέθη αυτά όταν η παραβατικότητα αυτή σταδιακά μειωθεί.
Αρχικά, παρουσιάζεται μία εισαγωγή κατά την οποία σημειώνεται ο σκοπός της εργασίας και παραθέτονται βασικά κυκλοφοριακά στοιχεία για την πόλη της Αθήνας. Πραγματοποιείται μία ταξινόμηση των χώρων στάθμευσης και παρουσιάζονται οι υπεύθυνοι φορείς για τον έλεγχο των θέσεων στάθμευσης επί της οδού στην Ελλάδα. Ακολουθεί ο ορισμός της παράνομης στάθμευσης που μελετάται στην παρούσα εργασία σύμφωνα με τον ΚΟΚ που ισχύει στην Ελλάδα και σε αλλοδαπές χώρες. Τέλος, παρουσιάζεται η δομή της εργασίας.
Στο δεύτερο μέρος της εργασίας παρουσιάζεται η βιβλιογραφική ανασκόπηση σχετικά με θέματα στάθμευσης. Το κεφάλαιο αυτό χωρίζεται σε τρεις ενότητες. Αρχικά, παρουσιάζονται οι πολιτικές και τα μέτρα διαχείρησης της στάθμευσης. Σε αυτά καταγράφονται οι απαιτούμενες θέσεις στάθμευσης εκτός της οδού (off-street parking requirements), οι θέσεις στάθμευσης της οδού με περιορισμούς (restricted on-street parking), τα έξυπνα συστήματα διαχείρησης της στάθμευσης (smart parking management technologies) και η επιβολή των περιορισμών σχετικά με τη στάθμευση (parking enforcement). Στη δεύτερη ενότητα παρουσιάζονται μοντέλα προσομοίωσης (simulation models). Η κατηγοριοποίησή τους γίνεται με βάση την κλίμακα και χωρίζονται σε μακροσκοπικά (macroscopic), μεσοσκοπικά (mesoscopic) και μικροσκοπικά (microscopic). Στην τελευταία ενότητα, παρουσιάζεται ο τρόπος που εκτιμήθηκε σε κάθε περίπτωση η επίπτωση των διαφόρων θεμάτων στάθμευσης στο οδικό δίκτυο.
Στο τρίτο μέρος παρουσιάζεται το μεθοδολογικό πλαίσιο που αναπτύχθηκε κατά την πραγματοποίηση της παρούσας εργασίας. Το πλαίσιο αυτό αναπτύσεται σε δύο ενότητες. Στην πρώτη ενότητα παρουσιάζεται αναλυτικά η προτυποποίηση του προβλήματος. Αναλύεται η κατασκευή του οδικού δικτύου στο λογισμικό και το θέμα μοντελοποίησης της νόμιμης στάθμευσης. Αναλυτικά παρουσιάζεται η μοντελοποίηση της στάσης και της στάθμευσης παράπλευρα άλλου σταθμευμένου οχήματος και οι παράμετροι που υπεισέρχονται σε αυτό. Σημειώνεται η εκτίμηση των μεγεθών που επιλέχθηκαν για την αξιολόγηση του φαινομένου και η επαναληπτική διαδικασία που απαιτείται για τον υπολογισμό τους. Καταγράφεται επίσης, η αρχική φόρτιση του οδικού δικτύου και η προτυποποίηση του δικτύου των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Στη δεύτερη ενότητα παρουσιάζεται η συλλογή των δεδομένων και η επιλογή των κατάλληλων μεθόδων, από το σύνολο των διαθέσιμων, για την περιοχή μελέτης. Η περιοχή μελέτης αποτελεί ένα μέρος της γειτονιάς του Κολωνακίου του Δήμου της Αθήνας και για αυτή καταγράφονται η δημιουργία του οδικού δικτύου και οι μετρήσεις πεδίου που πραγματοποιήθηκαν (και ο τρόπος που αξιοποιήθηκαν). Επίσης, στοιχεία σχετικά με τη νόμιμη στάθμευση αλλά και με το μοτίβο παράνομης στάθμευσης που μελετήθηκε, καθώς και το δίκτυο Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
Στη συνέχεια, ακολουθεί η ανάλυση ευαισθησίας που πραγματοποιήθηκε για την αξιολόγηση του φαινομένου. Η ανάλυση αυτή χωρίστηκε σε δύο ενότητες. Στην πρώτη ενότητα γίνεται η εκτίμηση της στάθμευσης παράπλευρα άλλου σταθμευμένου οχήματος, μέσα από ένα μεγάλο εύρος σεναρίων, σε ένα οδικό δίκτυο αναφοράς μίας λωρίδας ανά κατεύθυνση. Στη δεύτερη ενότητα πραγματοποιείται η εκτίμηση των επιπτώσεων του φαινομένου, από μία σειρά σεναρίων, σε ένα οδικό δίκτυο αναφοράς δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση. Στα σενάρια και των δύο ενοτήτων θεωρούνται ως μεταβαλλόμενα μεγέθη ο κυκλοφοριακός φόρτος του δικτύου και η πρόθεση στάσης ή στάθμευσης παράπλευρα άλλου σταθμευμένου οχήματος. Τα αποτελέσματα των σεναρίων κάθε ενότητας παρουσιάζονται αναλυτικά και καταγράφονται τάσεις και συσχετίσεις.
Στο πέμπτο μέρος της εργασίας παρουσιάζεται η εκτίμηση των αποτελεσμάτων της στάσης και της στάθμευσης παράπλευρα άλλου σταθμευμένου οχήματος στην περιοχή μελέτης (Κολωνάκι). Η εκτίμηση πραγματοποιήθηκε για ένα εύρος κυκλοφοριακών φόρτων και προθέσεων στάθμευσης παράπλευρα άλλου σταθμευμένου οχήματος. Ο κυκλοφοριακός φόρτος που δοκιμάστηκε ήταν ίσος, αυξημένος και μειωμένος σε σχέση με τον παρατηρούμενο στο πεδίο. Η πρόθεση έλαβε τιμή μηδενική (κανένα παράνομα όχημα), παρατηρούμενη και μειωμένη της παρατηρούμενης. Από τα παραπάνω προέκυψαν εννέα διαφορετικά σενάρια, των οποίων εκτιμήθηκαν τα αποτελέσματα και καταγράφηκαν τάσεις και συσχετίσεις. Σκοπός των πολλαπλών σεναρίων ήταν η κατά το δυνατόν βέλτιστη εκτίμηση των επιπτώσεων του φαινομένου, καθώς και η εκτίμηση των επιπτώσεων αν η παραβατικότητα περιοριστεί χωρίς να εξαλειφθεί το φαινόμενο.
Κατά το τελευταίο μέρος παρουσιάζονται τα βασικά συμπεράσματα της εργασίας και πραγματοποιείται μία γενίκευση των αποτελεσμάτων σε δύο διαφορετικές χωρικές ενότητες, (α) του Δήμου Αθηναίων και (β) της Περιφέρειας της Αθήνας. Στο πλαίσιο της γενίκευσης αυτής γίνεται και μία εκτίμηση των οικονομικών αλλά και περιβαλλοντικών επιπτώσεων αυτού του μοτίβου παράνομης στάθμευσης. Τέλος, προτείνονται τρόποι και μέθοδοι για την περαιτέρω μελέτη και ανάλυση του φαινομένου με χρήση προσομοίωσης. |
el |
dc.description.abstract |
The objective of this study is to assess the impact of parking violations using microscopic simulation. TransModeler Simulation software from Caliper Corporation was used, in order to estimate the impacts of double-parking violations in main traffic indicators (average speed, delay and stopped time). The goal of this study was to estimate these impacts, as well as the benefits that will arise by the containment of the phenomenon.
Initially, an introduction is presented. The purpose of the study and some main traffic data for the city of Athens, Greece are displayed. A classification of parking spots is made, as well as a reference to the authorities responsible for parking violations according to the Greek legislation. Additionally, the definition of double-parking according to the Greek and foreign Highway Codes is underlined. At the end of this part, the main components and the structure of the study are presented.
At the second part the literature review regarding parking issues is undertaken. This part is organized in three sections. In the first section policies and measures regarding parking are analyzed. The main policies and measures are off-street parking requirements, restricted on-street parking, smart parking management technologies and parking enforcement. In the second part simulation models used for parking issues are presented. A classification of those based on the scale and the level of detail is made. According to this classification, simulation models are divided into macroscopic, mesoscopic and microscopic. In the last section, the way of estimating the impacts of parking related issues is presented.
At the third part, the main methodological components that were used in this study are analyzed. These methodological components are separated in to two sections. In the first section the modeling of double-parking is presented. The construction of the road network, the modeling of legal parking and cruising for parking are presented. The basic parameters of double-parking, the results that were used to assess the impacts of this type of illegal parking and how these results were extracted using a repetition processes are displayed as well. Moreover, the initial state of the network and the modeling of Public Transit systems are also introduced. In the second part the process of collecting the data for the area of the case study is presented. The area is a part of Kolonaki, a downtown neighborhood of the city of Athens, in which data related to the road network were collected. In addition, field measurements were carried out and their results regarding traffic volumes were processed. Also, data regarding the legal parking maneuvers, the double-parking characteristics for the area and the Public Transit system were collected and analyzed.
Thereafter, the sensitivity analysis is described, in order to assess the double-parking phenomenon. The sensitivity analysis consists of two sections. The first section deals with the impacts of double-parking when it occurs in one-lane street segments per direction. The second section deals with the impact of the phenomenon when it occurs in two-lane street segments per direction. For every case a number of scenarios were tested. The parameters altered in every scenario were the traffic volume and the intention of double-parking. The results are presented for every case, and trends as well as correlations are underlined.
In the fifth part the impacts of double-parking from the case study are presented. Results were estimated and presented for different traffic volumes and intentions. The recorded traffic volume, as well as an increased and a decreased one were tested. The intention added was the one collected in the field, a reduced one and a zero intention (and hence no double-parking). From these alternatives, a number of nine scenarios came up and results were calculated and correlated. Alternative scenarios were tested in order to cover most cases and to show what the outcome of double-parking can be if the phenomenon is confined or eliminated.
In the last part of the study conclusions regarding the methodology, the sensitivity analysis and the case study are presented. Moreover, the results from the case study are generalized in order to indicate how double-parking affects the close district of the Municipality of Athens, as well as the whole urban periphery of Athens. This generalization of the results also estimates the impacts of the phenomenon from an economical and an environmental perspective. Finally, a discussion regarding further study and research in the subject using simulation is being made. |
en |
dc.description.statementofresponsibility |
Μάρκος Χ. Κλαδευτήρας |
el |
dc.language.iso |
el |
en |
dc.rights |
ETDFree-policy.xml |
en |
dc.subject |
Στάθμευση |
el |
dc.subject |
Παραβατικότητα |
el |
dc.subject |
Προσομοίωση |
el |
dc.subject |
Διπλοπαρκάρισμα |
el |
dc.subject |
Παράνομη |
el |
dc.subject |
Εκτίμηση επιπτώσεων |
el |
dc.subject |
Parking |
en |
dc.subject |
Double-parking |
en |
dc.subject |
Simulation |
en |
dc.subject |
Microscopic |
en |
dc.subject |
Assessment |
en |
dc.subject |
Impacts |
en |
dc.title |
Εκτίμηση των επιπτώσεων της παραβατικότητας στη στάθμευση με χρήση προσομοίωσης |
el |
dc.title.alternative |
Assessing the impacts of parking violations using microscopic simulation |
en |
dc.type |
bachelorThesis |
el (en) |
dc.date.accepted |
2012-07-19 |
- |
dc.date.modified |
2012-07-20 |
- |
dc.contributor.advisorcommitteemember |
Σπυροπούλου, Ιωάννα |
el |
dc.contributor.advisorcommitteemember |
Ψαριανός, Βασίλειος |
el |
dc.contributor.committeemember |
Αντωνίου, Κωνσταντίνος |
el |
dc.contributor.committeemember |
Σπυροπούλου, Ιωάννα |
el |
dc.contributor.committeemember |
Ψαριανός, Βασίλειος |
el |
dc.contributor.department |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης. Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής. |
el |
dc.date.recordmanipulation.recordcreated |
2012-10-11 |
- |
dc.date.recordmanipulation.recordmodified |
2012-10-11 |
- |