dc.contributor.advisor |
Κουτσούρης, Δημήτριος-Διονύσιος |
el |
dc.contributor.author |
Σωτηρόπουλος, Γεώργιος Ν.
|
el |
dc.contributor.author |
Sotiropoulos, Georgios N.
|
en |
dc.date.accessioned |
2012-10-25T09:37:07Z |
|
dc.date.available |
2012-10-25T09:37:07Z |
|
dc.date.copyright |
2012-07-26 |
- |
dc.date.issued |
2012-10-25 |
|
dc.date.submitted |
2012-07-26 |
- |
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/6840 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.11912 |
|
dc.description |
98 σ. |
el |
dc.description.abstract |
Η Ιατρική επιστήμη είναι ένας κλάδος που αναπτύσσεται με ταχύτατους ρυθμούς συνεπικουρούμενη από την τεχνολογία, επομένως η ιατρική εκπαίδευση δεν θα μπορούσε να μην ακολουθεί τους ίδιους ρυθμούς. Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα εκπαιδευτικά προϊόντα της τεχνολογίας, που μονοπωλεί το ενδιαφέρον των ειδικών στην ιατρική εκπαίδευση αποτελεί η Ηλεκτρονική μάθηση και η αξιοποίηση των Ηλεκτρονικών χαρτοφυλακίων. Η ανάπτυξή τους τροφοδοτήθηκε τα τελευταία χρόνια από την αυξανόμενη διαθεσιμότητα εμπορικών και ανοικτού κώδικα Ηλεκτρονικών χαρτοφυλακίων, με τη μορφή εφαρμογών παγκόσμιου ιστού που υποστηρίζονται από βάσεις δεδομένων.
Το σύστημα Mahara μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως συμπληρωματικό μέσο διδασκαλίας από τον εκπαιδευτή ή ως υποστηρικτικό μέσο αυτοδιδασκαλίας από τον εκπαιδευόμενο. Επίσης, μπορεί να αποτελέσει εργαλείο αξιολόγησης ή αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευομένου. Οι σύγχρονες τεχνολογίες εκπαιδευτικού λογισμικού βασίζονται στο διαδίκτυο και στους υπολογιστές, προσφέροντας τη δυνατότητα ευκολότερης και παραστατικότερης παρουσίασης των γνωστικών αντικειμένων, διευκολύνοντας ταυτόχρονα την επικοινωνία και τη συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών και των εκπαιδευομένων. Επιπρόσθετα, υποστηρίζουν το διαμοιρασμό και τη διάχυση πηγών πλούσιου διαδραστικού μαθησιακού υλικού μέσω του διαδικτύου αναπτύσσοντας έτσι την κριτική σκέψη των εκπαιδευομένων.
Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η υιοθέτηση της Ηλεκτρονικής μάθησης στην ιατρική εκπαίδευση, μέσω της αξιοποίησης των Ηλεκτρονικού Χαρτοφυλακίου, και συγκεκριμένα του συστήματος Mahara. Το σύστημα αυτό επιτρέπει τη συνολική παρουσίαση των εργασιών ενός εκπαιδευόμενου σε όλα τα μαθήματα που έχει παρακολουθήσει ή παρακολουθεί, καθώς και την προσθήκη προσωπικών του πληροφοριών, εξωτερικών συνδέσμων και διάφορων σημειώσεων. Κάθε αντικείμενο που φορτώνει ο εκπαιδευόμενος στο σύστημα, υπάρχει δυνατότητα άσκησης κριτικής και σχολίων σε αυτό από τον ίδιο, άλλους εκπαιδευόμενους του και τον καθηγητή του. Επίσης, το Mahara διαθέτει εργαλεία για τη χρήση του ως επαγγελματικό χαρτοφυλάκιο, καθώς περιλαμβάνει και σύστημα κοινωνικής δικτύωσης. Το σύστημα Mahara παρέχει μια ιδιαίτερα σημαντική σύνδεση της ατομικής, επαγγελματικής και κοινωνικής μάθησης. |
el |
dc.description.abstract |
While the field of medicine is advancing with the help of technology, medical education could not fall behind. One of the most interesting educational products of technology, that experts in medical education are amazed about is eLearning via Electronic Portfolios. They have advanced the last few years due to the increasing availability of commercial and open source code ePortfolios, with the form of world web software supported by databases.
Mahara can be used as an addition mean of teaching for the tutor or as a supportive mean of self-teaching for the student. Also, it can be used as a tool of assessment or self-assessment for the student. The modern technologies of educational software are based on the internet and on computers, offering easier and more vital presentation of knowledge, while enabling communication and collaboration between the tutor and the student. Moreover, they enable sharing and finding new sources of rich educational material through the web, and developing therefore the students’ critical thinking.
The purpose of this thesis is the adoption of eLearning in medical education, through the exploitation of ePortfolios, and in particular Mahara’s. This portfolio enables the collection of all the projects of a student from the courses that he attended or he is attending, and also enables adding personal information, external links and notes. Every artifact that the student uploads can be judged, assessed and commented by himself, other students and his tutor. Also, Mahara can be used also as a professional portfolio and it also contains a social network. Mahara provides an important link of individual, professional and social education. |
en |
dc.description.statementofresponsibility |
Γεώργιος Ν. Σωτηρόπουλος |
el |
dc.language.iso |
el |
en |
dc.rights |
ETDFree-policy.xml |
en |
dc.subject |
Ηλεκτρονική μάθηση |
el |
dc.subject |
Ηλεκτρονικό χαρτοφυλάκιο |
el |
dc.subject |
Ιατρική εκπαίδευση |
el |
dc.subject |
Αξιολόγηση |
el |
dc.subject |
Κοινωνική δικτύωση |
el |
dc.subject |
Electronic learning |
en |
dc.subject |
Electronic portfolios |
en |
dc.subject |
Medical education |
en |
dc.subject |
Assessment |
en |
dc.subject |
Social network |
en |
dc.title |
Αξιοποίηση Ηλεκτρονικής Μάθησης με εφειδικευμάνε σενάρια χρήσης του στυστήματος Mahara στην Ιατρική Εκπαίδευση |
el |
dc.title.alternative |
Utilization of Electronic Learning efeidikefmane stystimatos usage scenarios of Mahara in Medical Education |
en |
dc.type |
bachelorThesis |
el (en) |
dc.date.accepted |
2012-07-26 |
- |
dc.date.modified |
2012-07-26 |
- |
dc.contributor.advisorcommitteemember |
Πρέντζα, Αντριάνα |
el |
dc.contributor.advisorcommitteemember |
Ματσόπουλος, Γεώργιος |
el |
dc.contributor.committeemember |
Κουτσούρης, Δημήτριος-Διονύσιος |
el |
dc.contributor.committeemember |
Πρέντζα, Αντριάνα |
el |
dc.contributor.committeemember |
Ματσόπουλος, Γεώργιος |
el |
dc.contributor.department |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Συστημάτων Μετάδοσης Πληροφορίας και Τεχνολογίας Υλικών. |
el |
dc.date.recordmanipulation.recordcreated |
2012-10-25 |
- |
dc.date.recordmanipulation.recordmodified |
2012-10-25 |
- |