HEAL DSpace

Χωροθέτηση Μεγάλων Εμπορικών Πολυκέντρων στην Μητροπολιτική Περιοχή της Αττικής. Η Περίπτωση του the Metro Mall Athens

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Σαγιάς, Ιωάννης el
dc.contributor.author Τσιμέκα, Ευαγγελία Χ. el
dc.contributor.author Tsimeka, Εvangelia Ch. en
dc.date.accessioned 2012-11-15T09:30:16Z
dc.date.available 2012-11-15T09:30:16Z
dc.date.copyright 2012-09-10 -
dc.date.issued 2012-11-15
dc.date.submitted 2012-09-10 -
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/6958
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.12117
dc.description 214 σ. el
dc.description.abstract Η παρούσα μελέτη, πραγματεύεται τη χωροθέτηση μεγάλων εμπορικών πολυκέντρων στην Μητροπολιτική περιοχή της Αττικής και πιο συγκεκριμένα στην περιοχή του Αγίου Δημητρίου με τη χρήση και λειτουργία του νέου εμπορικού πολυκαταστήματος ''The Metro Mall Athens''. Για τον σκοπό αυτό, η μελέτη θέτει αρχικά τις θεωρητικές βάσεις του σχεδιασμού για τη δημιουργία αστικών συγκεντρώσεων, τη σύνδεσή τους με την εμπορική δραστηριότητα και τη σχέση τους με τις μετακινήσεις. Ακολούθως, αναλύεται η πολεοδομική και κοινωνική οργάνωση του Δήμου Αγίου Δημητρίου και δίνονται ως ένα βαθμό προτάσεις και λύσεις για την καλύτερη ενσωμάτωση του εμπορικού πολυκαταστήματος στην περιοχή μελέτης. Στο κεφάλαιο 1 γίνεται μια εισαγωγή στη δομή των πόλεων σε σχέση με τη σύγχρονη πορεία εξέλιξης των πόλεων αλλά και την παγκόσμια αγορά. Η αποκέντρωση των σύγχρονων πόλεων και οι αστικοί μετασχηματισμοί, συνετέλεσαν σε κοινωνικοοικονομικές μεταλλάξεις στο πέρασμα των χρόνων και η παγκοσμιοποίηση και η δημιουργία ευρωπαϊκών πόλεων σαφώς και δεν άφησαν ανεπηρέαστη τη μορφή αστικής οργάνωσης του χώρου αλλά και τη μορφή οργάνωσης του εμπορίου, με την κατασκευή εμπορικών malls και τη δημιουργία πολυχώρων κατανάλωσης, ψυχαγωγίας και διασκέδασης. Στο κεφάλαιο 2 προσεγγίζεται η συνεχόμενη ανάπτυξη του εμπορίου που ενισχύει το ρυθμό της αστικοποίησης. Επιπρόσθετα, γίνεται αναφορά στο ιστορικό και στη διαχρονική εξέλιξη των πολυκεντρικών συγκεντρώσεων με παραδείγματα από τη διεθνή εμπειρία, τόσο από την Αμερική όσο και σε ευρωπαϊκές πόλεις, αλλά και τον Ελληνικό χώρο, έως και σήμερα. Ακολουθεί η ταξινόμηση των malls σε σχέση με την ακτίνα επιρροής τους, ενώ εξετάζεται και η σχέση μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού χώρου εντός του mall. Στο 3ο κεφάλαιο παρουσιάζεται η φανερή διείσδυση των μεγάλων εμπορικών κέντρων στη ζωή μας καθώς και η βασική σχέση αλληλεξάρτησης μεταξύ των αστικών μεταφορών, της αγοράς και του εμπορίου. Στη συνέχεια παρατίθενται οι επιδράσεις από την εμφάνιση των εμπορικών συγκεντρώσεων στην αστική, εμπορική, κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη και γίνεται αναφορά στη νομοθεσία και τα μέτρα πολιτικής και χωροθέτησης για τη δημιουργία ενός mall στον Ελληνικό χώρο, σύμφωνα με τα δεδομένα της Ευρωπαϊκής κοινότητας. Η ανάλυση της περιοχής μελέτης γίνεται στο κεφάλαιο 4. Ο δήμος του Αγίου Δημητρίου αναλύεται μέσα από ιστορικά, δημογραφικά, πολεοδομικά και κυκλοφοριακά δεδομένα. Παρουσιάζονται πίνακες, διαγράμματα και αναλυτικοί χάρτες, που σε πολλές περιπτώσεις δεν περιορίζονται στα στενά όρια του δήμου αλλά παρουσιάζουν και στοιχεία της ευρύτερης περιοχής. Χάρτες χρήσεων γης των ετών 2001 και 2012, χάρτες αξιών γης, συντελεστή δόμησης, πυκνοτήτων, που σκιαγραφούν συγκεκριμένα την περιοχή μελέτης, υφίστανται στο κεφάλαιο αυτό. Ακολουθεί η παρουσίαση των ερωτηματολογίων που χρησιμοποιήθηκαν κατά την εκπόνηση της παρούσας μελέτης και τα αποτελέσματα από τη στατιστική τους επεξεργασία σε θέματα σχετικά με το πώς βρίσκουν οι καταναλωτές του πολυκαταστήματος τη λειτουργία του, τις μετακινήσεις τους για την πραγματοποίηση των αγορών τους σε αυτό και τις αλλαγές στην περιαστική αγορά. Στο κεφάλαιο 5 γίνονται κάποιες προτάσεις κυκλοφοριακών ρυθμίσεων σε συγκεκριμένους δρόμους της περιοχής μελέτης στα όρια του Δήμου Αγίου Δημητρίου και στην εγγύτερη περιοχή του εμπορικού πολυκαταστήματος. Οι προτεινόμενες παρεμβάσεις παρουσιάζονται αναλυτικά και σε χάρτες και αιτιολογούνται κατάλληλα. Επίσης στο κεφάλαιο αυτό παρουσιάζονται οι ζώνες ήπιας κυκλοφορίας ή αλλιώς “Ζώνες 30”. Στο 6ο κεφάλαιο εξάγονται τα γενικά συμπεράσματα, όπως προέκυψαν από την ανάλυση των προβλημάτων και των λύσεων που παρουσιάστηκαν στο κεφάλαιο 5. el
dc.description.abstract The present study deals with spatial issues of the location of Malls in the area of Athens. More specifically, the study focuses on the case of "The Metro Mall Athens", which is located in the suburb of Agios Dimitrios in Athens. Concerning the theoretical part of the survey, design issues for the creation of urban concentrations and their relation to commercial activity and movability are reviewed. The urban and social organization of the Municipality of Agios Dimitrios is discussed next and many proposals and solutions are given for the best integration of the department store in the study area. Chapter one makes an introduction to the structure of cities in relation to the evolution of modern cities and the global market. The decentralization of modern cities, urban transformations and social mutations over the years contributed to the globalization and the establishment of European cities, and clearly did not let urban form and spatial organization unaffected. The classic form of trade has also been affected by this trend of globalization over the years, including the construction of commercial malls that provide multi-consumption, leisure and entertainment. In chapter two the continuous growth of trade is approached as it enhances the rate of urbanization. Furthermore, historical facts dealing with the evolution of multi-center concentration are mentioned, giving examples from international experience, both in America and in European cities, as well as in Greece, until today. A classification of the malls is also made according to the radius of influence they have. The relationship between public and private space within the mall is also discussed in the end of this chapter. The third chapter reviews the apparent penetration of large shopping centers in our lives and the basic relationship between urban transport and market. The effects of the entry of malls in the commercial and economical development are presented next. Legislation and policy measures are presented in brief, in order to create a mall in Greece according to the data of the European community. The analysis of the study area is presented in Chapter for. The municipality of Agios Dimitrios is examined thoroughly through historical, demographic, urban and traffic data. Tables, charts and detailed maps are presented in many cases not merely confined in the narrow limits of the municipality but also including elements of a wider region. Land use maps of 2001 and 2012, maps of land values, maps of densities and many others who outline the specific study area are in this chapter. The questionnaires used as well as their statistical processing follow next, referring issues such as what consumers think about the operation of department store in their area, the basic changes that Metro Mall Athens made in the suburban area and the changes in the traffic system ever since its creation. In chapter five some suggestions are made concerning traffic adjustments in certain streets of the study area in the boundaries of the Municipality of Agios Dimitrios and in the vicinity of the commercial department store. Detailed maps with the suggested interventions are also presented in this chapter. Moreover, the low traffic areas, also known as "Zones 30", are presented and justified thoroughly. In the sixth and last chapter of this study the general conclusions are identified, as derived from the analysis of problems and solutions presented in Chapter 5. en
dc.description.statementofresponsibility Ευαγγελία Χ. Τσιμέκα el
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Πολυκαταστήματα el
dc.subject Κυκλοφοριακές Ρυθμίσεις el
dc.subject Άγιος Δημήτριος el
dc.subject Πολεοδομική Ανάλυση el
dc.subject Ερωτηματολόγια el
dc.subject Malls en
dc.subject Land Use en
dc.subject Traffic Areas en
dc.subject Density en
dc.subject Questionnaires en
dc.title Χωροθέτηση Μεγάλων Εμπορικών Πολυκέντρων στην Μητροπολιτική Περιοχή της Αττικής. Η Περίπτωση του the Metro Mall Athens el
dc.title.alternative Spatial issues of the location of Malls in the Athens Metropolitan Area. The case of the Athens Metro Mall en
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2012-07-17 -
dc.date.modified 2012-09-10 -
dc.contributor.advisorcommitteemember Βλαστός, Αθανάσιος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Σιόλας, Αγγελος el
dc.contributor.committeemember Σαγιάς, Ιωάννης el
dc.contributor.committeemember Βλαστός, Αθανάσιος el
dc.contributor.committeemember Σιόλας, Αγγελος el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Γεωγραφίας και Περιφερειακού Σχεδιασμού el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2012-11-15 -
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2012-11-15 -


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής