dc.contributor.advisor |
Κανελλαΐδης, Γεώργιος |
el |
dc.contributor.author |
Νίκου, Δημήτριος Β.
|
el |
dc.contributor.author |
Nikou, Dimitrios V.
|
en |
dc.date.accessioned |
2012-11-21T11:18:02Z |
|
dc.date.available |
2012-11-21T11:18:02Z |
|
dc.date.copyright |
2012-07-23 |
- |
dc.date.issued |
2012-11-21 |
|
dc.date.submitted |
2012-07-23 |
- |
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/6987 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.11456 |
|
dc.description |
σ. |
el |
dc.description.abstract |
Η παρούσα διπλωματική εργασία άπτεται του αντικειμένου των σύγχρονων ισόπεδων κυκλικών κυκλοφοριακών κόμβων, εξετάζοντας και αναλύοντας όλα τα στοιχεία εκείνα που χαρακτηρίζουν κάθε ένα είδος κόμβου της μορφής αυτής. Δίδεται ιδιαίτερη σημασία στην κυκλοφοριακή ικανότητα, τη στάθμη εξυπηρέτησης της διακινούμενης κυκλοφορίας, κυρίως όσον αφορά στις χρονικές καθυστερήσεις των εισερχόμενων στον κόμβο οχημάτων, το επίπεδο ασφάλειας που παρέχεται στους χρήστες του κόμβου (οδηγούς Ι.Χ. οχημάτων, πεζούς, ποδηλάτες κ.λπ.), καθώς και τα ευρύτερης κλίμακας οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη που προκύπτουν από την κατασκευή κυκλικών κόμβων έναντι άλλου είδους διαμορφώσεων ισόπεδης σύνδεσης οδών, όπως οι σηματοδοτημένοι κόμβοι. Το μείζονος όμως σημασίας θέμα, το οποίο και καταλαμβάνει σημαντικό χώρο στο πλαίσιο της εργασίας, είναι ο γεωμετρικός σχεδιασμός ισόπεδων κυκλικών κόμβων και οι παράμετροι από τις οποίες αυτός καθορίζεται. Θεμελιώδη στόχο του παρόντος πονήματος αποτελεί η λεπτομερής ανάλυση εθνικών κανονισμών και οδηγιών τόσο βρετανικών και γερμανικών, όσο και αμερικανικών, που αφορούν στο γεωμετρικό σχεδιασμό και τη μελέτη κυκλικών κόμβων, η σύγκρισή τους και, κατόπιν διερεύνησης, ο προσδιορισμός των προδιαγραφών εκείνων, οι οποίες καθίσταται δόκιμο να υιοθετηθούν στην Ελλάδα. Επιπρόσθετα, τμήμα της εργασίας αποτελεί η δημιουργία κατάλληλου λογισμικού για Η/Υ, προκειμένου να είναι εφικτός ο σχεδιασμός ενός ισόπεδου κυκλικού κόμβου μίας λωρίδας και η βελτιστοποίηση της διαδικασίας της γεωμετρικής χάραξης. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα, το οποίο δέχεται αριθμητικές τιμές συγκεκριμένων παραμέτρων σχεδίασης του κόμβου και «παράγει» την κάτοψή του σε περιβάλλον CAD. |
el |
dc.description.abstract |
The present diploma thesis’ main objectives are modern roundabouts, their distinguishing characteristics and optimal roundabout geometric design. Features such as capacity, level of service, entry delays, roundabouts’ users’ safety (car drivers, pedestrians, bicyclists, handicapped people, etc.), but also environmental and economical benefits, compared to other junction types, like signalized junctions, are taken into great consideration. The most important objective though, that has huge impact on roundabouts’ operational performance and safety, is geometric design and as such, it is analyzed and examined thoroughly. This analysis includes German, British and American design guides and aims in a detailed comparison of them and determining which guidelines are applicable in Greece’s traffic systems. Furthermore, the thesis’ final part includes the creation of a computer program which helps optimizing the geometric design process. The program “reads” certain geometric parameter values and “produces” a complete design of a single lane roundabout in two-dimensional CAD environment. |
en |
dc.description.statementofresponsibility |
Δημήτριος Β. Νίκου |
el |
dc.language.iso |
el |
en |
dc.rights |
ETDFree-policy.xml |
en |
dc.subject |
Λογισμικό Η/Υ για το Σχεδιασμό Ισόπεδου Κυκλικού Κόμβου Μίας Λωρίδας |
el |
dc.subject |
Ισόπεδος Κυκλικός Κόμβος |
el |
dc.subject |
Κυκλικός Δακτύλιος |
el |
dc.subject |
Κατευθυντήρια Διαχωριστική Νησίδα |
el |
dc.subject |
Κυκλική Κεντρική Νησίδα |
el |
dc.subject |
Διάμετρος Εγγεγραμμένου Κύκλου |
el |
dc.subject |
Περιμετρική Ζώνη Βαρέων Οχημάτων |
el |
dc.subject |
Πλάτος Εισόδου |
el |
dc.subject |
Ακτίνα Τόξου Εισόδου |
el |
dc.subject |
Εκτροπή Τροχιάς Εισερχόμενου οχήματος |
el |
dc.subject |
Entry Path Deflection |
en |
dc.subject |
Circulatory Roadway |
en |
dc.subject |
Splitter Island |
en |
dc.subject |
Central Island |
en |
dc.subject |
Inscribed Circle Diameter |
en |
dc.subject |
Truck Apron |
en |
dc.subject |
Entry Width |
en |
dc.subject |
Entry Radius |
en |
dc.subject |
Single - Lane Roundabout Design Software |
en |
dc.subject |
Roundabout |
en |
dc.title |
Γεωμετρικός Σχεδιασμός Ισόπεδων Κυκλικών Κόμβων |
el |
dc.title.alternative |
Geometric Design of Roundabouts |
en |
dc.type |
bachelorThesis |
el (en) |
dc.date.accepted |
2012-07-20 |
- |
dc.date.modified |
2012-07-23 |
- |
dc.contributor.advisorcommitteemember |
Λοΐζος, Ανδρέας |
el |
dc.contributor.advisorcommitteemember |
Καλτσούνης, Αντώνιος |
el |
dc.contributor.committeemember |
Κανελλαΐδης, Γεώργιος |
el |
dc.contributor.committeemember |
Λοΐζος, Ανδρέας |
el |
dc.contributor.committeemember |
Καλτσούνης, Αντώνιος |
el |
dc.contributor.department |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής. Εργαστήριο Οδοποιίας |
el |
dc.date.recordmanipulation.recordcreated |
2012-11-21 |
- |
dc.date.recordmanipulation.recordmodified |
2012-11-21 |
- |