HEAL DSpace

Γεωμετρικός Σχεδιασμός Ισόπεδων Κυκλικών Κόμβων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Κανελλαΐδης, Γεώργιος el
dc.contributor.author Νίκου, Δημήτριος Β. el
dc.contributor.author Nikou, Dimitrios V. en
dc.date.accessioned 2012-11-21T11:18:02Z
dc.date.available 2012-11-21T11:18:02Z
dc.date.copyright 2012-07-23 -
dc.date.issued 2012-11-21
dc.date.submitted 2012-07-23 -
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/6987
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.11456
dc.description σ. el
dc.description.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία άπτεται του αντικειμένου των σύγχρονων ισόπεδων κυκλικών κυκλοφοριακών κόμβων, εξετάζοντας και αναλύοντας όλα τα στοιχεία εκείνα που χαρακτηρίζουν κάθε ένα είδος κόμβου της μορφής αυτής. Δίδεται ιδιαίτερη σημασία στην κυκλοφοριακή ικανότητα, τη στάθμη εξυπηρέτησης της διακινούμενης κυκλοφορίας, κυρίως όσον αφορά στις χρονικές καθυστερήσεις των εισερχόμενων στον κόμβο οχημάτων, το επίπεδο ασφάλειας που παρέχεται στους χρήστες του κόμβου (οδηγούς Ι.Χ. οχημάτων, πεζούς, ποδηλάτες κ.λπ.), καθώς και τα ευρύτερης κλίμακας οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη που προκύπτουν από την κατασκευή κυκλικών κόμβων έναντι άλλου είδους διαμορφώσεων ισόπεδης σύνδεσης οδών, όπως οι σηματοδοτημένοι κόμβοι. Το μείζονος όμως σημασίας θέμα, το οποίο και καταλαμβάνει σημαντικό χώρο στο πλαίσιο της εργασίας, είναι ο γεωμετρικός σχεδιασμός ισόπεδων κυκλικών κόμβων και οι παράμετροι από τις οποίες αυτός καθορίζεται. Θεμελιώδη στόχο του παρόντος πονήματος αποτελεί η λεπτομερής ανάλυση εθνικών κανονισμών και οδηγιών τόσο βρετανικών και γερμανικών, όσο και αμερικανικών, που αφορούν στο γεωμετρικό σχεδιασμό και τη μελέτη κυκλικών κόμβων, η σύγκρισή τους και, κατόπιν διερεύνησης, ο προσδιορισμός των προδιαγραφών εκείνων, οι οποίες καθίσταται δόκιμο να υιοθετηθούν στην Ελλάδα. Επιπρόσθετα, τμήμα της εργασίας αποτελεί η δημιουργία κατάλληλου λογισμικού για Η/Υ, προκειμένου να είναι εφικτός ο σχεδιασμός ενός ισόπεδου κυκλικού κόμβου μίας λωρίδας και η βελτιστοποίηση της διαδικασίας της γεωμετρικής χάραξης. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα, το οποίο δέχεται αριθμητικές τιμές συγκεκριμένων παραμέτρων σχεδίασης του κόμβου και «παράγει» την κάτοψή του σε περιβάλλον CAD. el
dc.description.abstract The present diploma thesis’ main objectives are modern roundabouts, their distinguishing characteristics and optimal roundabout geometric design. Features such as capacity, level of service, entry delays, roundabouts’ users’ safety (car drivers, pedestrians, bicyclists, handicapped people, etc.), but also environmental and economical benefits, compared to other junction types, like signalized junctions, are taken into great consideration. The most important objective though, that has huge impact on roundabouts’ operational performance and safety, is geometric design and as such, it is analyzed and examined thoroughly. This analysis includes German, British and American design guides and aims in a detailed comparison of them and determining which guidelines are applicable in Greece’s traffic systems. Furthermore, the thesis’ final part includes the creation of a computer program which helps optimizing the geometric design process. The program “reads” certain geometric parameter values and “produces” a complete design of a single lane roundabout in two-dimensional CAD environment. en
dc.description.statementofresponsibility Δημήτριος Β. Νίκου el
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Λογισμικό Η/Υ για το Σχεδιασμό Ισόπεδου Κυκλικού Κόμβου Μίας Λωρίδας el
dc.subject Ισόπεδος Κυκλικός Κόμβος el
dc.subject Κυκλικός Δακτύλιος el
dc.subject Κατευθυντήρια Διαχωριστική Νησίδα el
dc.subject Κυκλική Κεντρική Νησίδα el
dc.subject Διάμετρος Εγγεγραμμένου Κύκλου el
dc.subject Περιμετρική Ζώνη Βαρέων Οχημάτων el
dc.subject Πλάτος Εισόδου el
dc.subject Ακτίνα Τόξου Εισόδου el
dc.subject Εκτροπή Τροχιάς Εισερχόμενου οχήματος el
dc.subject Entry Path Deflection en
dc.subject Circulatory Roadway en
dc.subject Splitter Island en
dc.subject Central Island en
dc.subject Inscribed Circle Diameter en
dc.subject Truck Apron en
dc.subject Entry Width en
dc.subject Entry Radius en
dc.subject Single - Lane Roundabout Design Software en
dc.subject Roundabout en
dc.title Γεωμετρικός Σχεδιασμός Ισόπεδων Κυκλικών Κόμβων el
dc.title.alternative Geometric Design of Roundabouts en
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2012-07-20 -
dc.date.modified 2012-07-23 -
dc.contributor.advisorcommitteemember Λοΐζος, Ανδρέας el
dc.contributor.advisorcommitteemember Καλτσούνης, Αντώνιος el
dc.contributor.committeemember Κανελλαΐδης, Γεώργιος el
dc.contributor.committeemember Λοΐζος, Ανδρέας el
dc.contributor.committeemember Καλτσούνης, Αντώνιος el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής. Εργαστήριο Οδοποιίας el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2012-11-21 -
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2012-11-21 -


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής