dc.contributor.advisor |
Κάβουρας, Μαρίνος |
el |
dc.contributor.author |
Χάρχαρος, Χρήστος Κ.
|
el |
dc.contributor.author |
Charcharos, Christos K.
|
en |
dc.date.accessioned |
2012-11-23T09:36:04Z |
|
dc.date.available |
2012-11-23T09:36:04Z |
|
dc.date.copyright |
2012-10-09 |
- |
dc.date.issued |
2012-11-23 |
|
dc.date.submitted |
2012-10-09 |
- |
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/7002 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.12207 |
|
dc.description |
137 σ. |
el |
dc.description.abstract |
Το τελευταίο στάδιο των σπουδών στη Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου περιλαμβάνει την εκπόνηση της διπλωματικής εργασίας. Η επιλογή του θέματος της διπλωματικής εργασίας φαίνεται να αποτελεί το πρώτο βήμα, ωστόσο ο φοιτητής στην πραγματικότητα, καλείται να επιλέξει τον καθηγητή ο οποίος θα επιβλέψει την πορεία των εργασιών και τους συνεργάτες που θα τον βοηθήσουν.
Το θέμα της παρούσας διπλωματικής εργασίας αφορά στην αξιολόγηση της χρήσης της Γεωπληροφορικής στην εισαγωγή χαρτογραφικών και γεωγραφικών εννοιών στην εκπαίδευση. Ειδικότερα, η διπλωματική αυτή θα μελετήσει τις θεωρίες που έχουν αναπτυχθεί σχετικά με την μάθηση με σκοπό να διαπιστωθεί αν τα παιδιά αυτής της ηλικίας είναι ικανά να λάβουν και να διαχειριστούν τέτοιου είδους γνώση. Στη συνέχεια θα εξετασθεί η θέση που κατέχει το μάθημα της Γεωγραφίας στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και γενικότερα θα αναφερθούν τα διδακτικά μέσα που χρησιμοποιούνται και ο τρόπος που διδάσκεται σήμερα η Γεωγραφία και το πώς θα πρέπει να γίνεται. Κατόπιν θα αναφερθούν συνοπτικά κάποια γενικά στοιχεία για τα Συστήματα Γεωγραφικών Πληροφοριών καθώς και ο τρόπος με τον οποίο μπορούν να συμβάλλουν στην εκπαιδευτική διαδικασία. Κλείνοντας, στο θεωρητικό κομμάτι θα παρουσιασθεί η αντίστοιχη κατάσταση που επικρατεί σε διάφορες χώρες του εξωτερικού, αναλύοντας τις υπάρχουσες υποδομές και τα κατάλληλα υποστηρικτικά εργαλεία για την διδασκαλία και την αξιοποίηση των Συστημάτων Γεωγραφικών Πληροφοριών.
Την παρούσα διπλωματική εργασία θα την συμπληρώσει το πρακτικό κομμάτι, το οποίο θα εστιάσει περισσότερο στην δημιουργία διάφορων ασκήσεων με σκοπό την καλύτερη κατανόηση των ορισμών της Χαρτογραφίας και της Γεωπληροφορικής. Συγκεκριμένα κάποιες από τις ασκήσεις αυτές θα υλοποιηθούν και θα περιλαμβάνουν το αντίστοιχο θεωρητικό υπόβαθρο που απαιτείται για την εκπόνησή τους, τον επιδιωκόμενο στόχο, δηλαδή τι επιθυμούμε να μάθουν τα παιδιά από τις ασκήσεις αυτές, καθώς επίσης και από το απαραίτητο συνοδευτικό υλικό που χρειάζεται. |
el |
dc.description.abstract |
The last stage of studies at School of Rural and Surveying Engineering of National Technical University of Athens includes the dissertation. The first step of dissertation appears to be the choice of its objective, however, the student is required to select the professor who will oversee the progress of the work and the contributors who will help him.
The subject of this dissertation concerns the evaluation of the use of Geoinformatics in the introduction of cartographic and geographic concepts in education. In particular, the dissertation will study the theories developed about learning in order to ascertain whether the children of this age are able to receive and manage such knowledge. Afterwards, it will be examined the position held by the lesson of Geography in the Greek educational system and, generally, will include normative instruments used and the way Geography is taught today, as well as how it should be taught. Then, some general data for Geographical Information Systems and how they can contribute to the educational process will be mentioned briefly. Finally, in the theoretical part will be presented the situation in various countries abroad, analyzing the existing infrastructure and appropriate supporting tools for teaching and the use of Geographical Information Systems.
The practical part will complete this dissertation, which part will focus principally on the creation of various exercises in order to succeed better understanding of the definitions of cartography and geoinformatics. In particular, some of the exercises will be implemented and will include the corresponding theoretical background needed for their preparation, the objective to be achieved, i.e. what children should learn from these exercises, as well as the necessary accompanying material needed. |
en |
dc.description.statementofresponsibility |
Χρήστος Κ. Χάρχαρος |
el |
dc.language.iso |
el |
en |
dc.rights |
ETDLocked-policy.xml |
en |
dc.subject |
Συστήματα Γεωγραφικών Πληροφοριών (Σ.Γ.Π.) |
el |
dc.subject |
Θεωρίες μάθησης |
el |
dc.subject |
Γεωγραφική εκπαίδευση |
el |
dc.subject |
Γεωγραφία |
el |
dc.subject |
Χαρτογραφία |
el |
dc.subject |
Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση |
el |
dc.subject |
GIS |
en |
dc.subject |
Primary education |
en |
dc.subject |
Evaluation |
en |
dc.subject |
Cartographic |
en |
dc.subject |
Geograpgic |
en |
dc.subject |
Piaget |
en |
dc.title |
Αξιολόγηση της Χρήσης της Γεωπληροφορικής στην Εισαγωγή Χαρτογραφικών και Γεωγραφικών Εννοιών στην Εκπαίδευση |
el |
dc.title.alternative |
The Evaluation of the Use of Geoinformatics in the Education of Cartographic and Geographic Concepts in Education |
en |
dc.type |
bachelorThesis |
el (en) |
dc.date.accepted |
2012-10-03 |
- |
dc.date.modified |
2012-10-09 |
- |
dc.contributor.advisorcommitteemember |
Νάκος, Βυρώνας |
el |
dc.contributor.advisorcommitteemember |
Κόκλα, Μαργαρίτα |
el |
dc.contributor.committeemember |
Κάβουρας, Μαρίνος |
el |
dc.contributor.committeemember |
Νάκος, Βυρώνας |
el |
dc.contributor.committeemember |
Κόκλα, Μαργαρίτα |
el |
dc.contributor.department |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων & Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Τοπογραφίας. |
el |
dc.date.recordmanipulation.recordcreated |
2012-11-23 |
- |
dc.date.recordmanipulation.recordmodified |
2012-11-23 |
- |