dc.contributor.advisor |
Ναθαναήλ, Δημήτριος |
el |
dc.contributor.author |
Ψαράκης, Λοΐζος Π.
|
el |
dc.contributor.author |
Psarakis, Loizos P.
|
en |
dc.date.accessioned |
2012-11-30T08:59:55Z |
|
dc.date.available |
2012-11-30T08:59:55Z |
|
dc.date.copyright |
2012-10-15 |
- |
dc.date.issued |
2012-11-30 |
|
dc.date.submitted |
2012-10-15 |
- |
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/7043 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.12308 |
|
dc.description |
139 σ. |
el |
dc.description.abstract |
Η παρούσα διπλωματική εργασία ασχολείται με τη διερεύνηση της οπτικής επισκόπησης των οδηγών μοτοσυκλέτας σε αστικό περιβάλλον. Στόχος είναι η βαθύτερη κατανόηση των στρατηγικών αντιμετώπισης των κινδύνων που παρουσιάζονται κατά την οδηγική δραστηριότητα και η βελτίωση της ασφάλειας των οδηγών. Η συλλογή των δεδομένων έγινε με χρήση καταγραφέα οφθαλμικών κινήσεων (eye tracking system), τα οποία έπειτα επεξεργάστηκαν με κατάλληλο λογισμικό. Στα πλαίσια της ανάλυσης αναπτύχθηκε μοντέλο οπτικής επισκόπησης εμβαθύνοντας στην κατηγοριοποίηση των αντιληπτικών δράσεων των οδηγών. Οι τρείς βασικοί παράγοντες που προκύπτει ότι επηρεάζουν την εκάστοτε στρατηγική των οδηγών είναι: το είδος της οδού, η πυκνότητα της ροής της κυκλοφορίας και η λωρίδα κίνησης. Η συγκεκριμένη έρευνα συνεχίζεται αλλά τα μέχρι τώρα αποτελέσματα είναι αρκετά ενθαρρυντικά καθώς η κατηγοριοποίηση των εστιάσεων βλέμματος στο μοντέλο οπτικής επισκόπησης δεν επηρεάζεται ιδιαίτερα από διαπροσωπικές διαφορές. |
el |
dc.description.abstract |
The present thesis deals with the investigation of the visual scanning strategies of motorcycle drivers in an urban environment. The goal is to study the strategies of managing the risks presented during the driving activity in order to improve driver safety. Data collection was performed using an eye tracking system. Data were then numerically processed to objectively identify driver eye fixations. In the context of the analysis a model of visual overview was developed based on a categorization of perceptual actions of drivers. The three main factors that appear to affect drivers’ strategy are: the type of road, the density of traffic flow and lane positioning. The research remains in progress but these preliminary results so far are encouraging as interpersonal differences do not significant affect the categorization of fixations in the model of visual overview. |
en |
dc.description.statementofresponsibility |
Λοΐζος Π. Ψαράκης |
el |
dc.language.iso |
el |
en |
dc.rights |
ETDFree-policy.xml |
en |
dc.subject |
Απόσπαση |
el |
dc.subject |
Μοτοσυκλέτες |
el |
dc.subject |
Μοτοσυκλετιστές |
el |
dc.subject |
Οπτική επισκόπηση |
el |
dc.subject |
Πηγές απόσπασης |
el |
dc.subject |
Αστικό περιβάλλον |
el |
dc.subject |
Οδήγηση |
el |
dc.subject |
Visual scanning |
en |
dc.subject |
Motorcycle |
en |
dc.subject |
Urban |
en |
dc.subject |
Distraction |
en |
dc.subject |
Eye-tracking |
en |
dc.subject |
Driving |
en |
dc.subject |
Distractors |
en |
dc.title |
Διερεύνηση της οπτικής επισκόπησης οδηγών μοτοσυκλέτας σε αστικό περιβάλλον: Μοντελοποίηση των πηγών απόσπασης |
el |
dc.title.alternative |
Investigation of the visual scanning strategies of motorcycle drivers in an urban environment: Modelling Driver Distraction Factors |
en |
dc.type |
bachelorThesis |
el (en) |
dc.date.accepted |
2012-10-08 |
- |
dc.date.modified |
2012-10-15 |
- |
dc.contributor.advisorcommitteemember |
Μαρμαράς, Νικόλαος |
el |
dc.contributor.advisorcommitteemember |
Λεώπουλος, Βρασίδας-Ιωάννης |
el |
dc.contributor.committeemember |
Ναθαναήλ, Δημήτριος |
el |
dc.contributor.committeemember |
Μαρμαράς, Νικόλαος |
el |
dc.contributor.committeemember |
Λεώπουλος, Βρασίδας-Ιωάννης |
el |
dc.contributor.department |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Βιομηχανικής Διοίκησης & Επιχειρησιακής Έρευνας. Εργαστήριο Οργάνωσης Παραγωγής. |
el |
dc.date.recordmanipulation.recordcreated |
2012-11-30 |
- |
dc.date.recordmanipulation.recordmodified |
2012-11-30 |
- |