dc.contributor.advisor |
Κηρυττόπουλος, Κωνσταντίνος |
el |
dc.contributor.author |
Χατζόγλου, Κωνσταντίνος Π.
|
el |
dc.contributor.author |
Chatzoglou, Konstantinos P.
|
en |
dc.date.accessioned |
2012-11-30T09:01:34Z |
|
dc.date.available |
2012-11-30T09:01:34Z |
|
dc.date.copyright |
2012-10-15 |
- |
dc.date.issued |
2012-11-30 |
|
dc.date.submitted |
2012-10-15 |
- |
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/7044 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.12306 |
|
dc.description |
95 σ. |
el |
dc.description.abstract |
Στο πλαίσιο της παρούσας διπλωματικής εργασίας σχεδιάστηκε και
αναπτύχθηκε ένα πρωτότυπο εκπαιδευτικό λογισμικό για τη διδασκαλία μεθόδων και
τεχνικών διοίκησης έργων μέσω ασκήσεων κλιμακούμενου βαθμού δυσκολίας
εστιάζοντας στις τεχνικές CPM και PERT. Ο χρήστης του λογισμικού αναλαμβάνει το
ρόλο του υπεύθυνου χρονικού προγραμματισμού έργου, έρχεται αντιμέτωπος με
διάφορα προβλήματα διαχείρισης έργου και μέσα από τη διαδικασία αλληλεπίδρασης
λαμβάνει τη σχετική εκπαιδευτική αγωγή.
Συγκεκριμένα, παρέχονται αναλυτικές οδηγίες για τη, βήμα προς βήμα, επίλυση
των ασκήσεων σε χρήστες που δεν έχουν εξοικείωση με τις μεθόδους χρονικού
προγραμματισμού έργων. Επιπλέον, ο χρήστης κατακτά τους εκπαιδευτικούς
στόχους με χρήση κατάλληλων μηνυμάτων σφάλματος κατά τη διάρκεια της
επίλυσης των ασκήσεων, τα οποία, συνοψίζοντας τη θεωρία, οδηγούν το χρήστη να
προχωρήσει στην σωστή επιλογή, βοηθώντας τον παράλληλα να κατανοήσει
καλύτερα το θεωρητικό υπόβαθρο του CPM και του PERT. Η φύση των σεναρίων
που παρέχονται προς λύση, είναι τέτοια ώστε να καλύπτεται όσο το δυνατόν
μεγαλύτερο φάσμα της εφαρμογής των μεθόδων αυτών, περιλαμβάνοντας ακόμη και
κάποιες ειδικές περιπτώσεις που ενδείκνυνται για την απόκτηση σφαιρικής εικόνας
για τον τρόπο εφαρμογής των συγκεκριμένων τεχνικών. Τέλος, δίνεται και η
δυνατότητα στον καθηγητή, να εισάγει επιπλέον σενάρια, τα οποία ο ίδιος κρίνει
χρήσιμα για τη διδασκαλία ή και να προσαρμόσει τα ήδη δημιουργηθέντα στις
εκάστοτε συνθήκες, είτε όσον αφορά επικαιροποίηση σημείων, είτε προσαρμογή σε
διαφορετικό κοινό και στόχους, όπως τη μετάβαση από εισαγωγικό μάθημα σε
μάθημα εμβάθυνσης εννοιών είτε από φοιτητές σε επιμόρφωση στελεχών.
Στο πλαίσιο της διπλωματικής εργασίας, έγινε αντικειμενοστραφής σχεδιασμός
του εργαλείου, που υλοποιήθηκε ως αυθυπόστατη εφαρμογή με χρήση της γλώσσας
προγραμματισμού C# και εν συνεχεία έγινε δοκιμαστική χρήση της στο πλαίσιο της
διδασκαλίας σχετικού μαθήματος για τη λήψη ανατροφοδότησης εκ μέρους των
χρηστών όσον αφορά την ευχρηστία της αλλά και τα λειτουργικά χαρακτηριστικά της
και πιθανές τροποποιήσεις και επεκτάσεις. Τα αποτελέσματα της δοκιμαστικής
χρήσης ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικά και έκαναν εμφανή τη θετική επίδραση που θα
είχε η χρήση τέτοιου είδους εργαλείων στην εκπαιδευτική διαδικασία. |
el |
dc.description.abstract |
The aim of the herein presented work is the development of an educational
project scheduling software to support training on project management methods and
techniques, through exercises of graded difficulty, focusing on the well-known Critical
Path Method (CPM) and PERT. The trainee, that is the actual user of the educational
tool, assumes the role of the project manager and is confronted with various project
management situations, in a scenario based form, and is trained through an iterative
process using a trial and error method.
In particular, users who are not familiar with the project scheduling methods are
provided with detailed, step by step guidelines for solving the given exercises. The
trainee follows the aforementioned guidelines and reacts to appropriate error
messages triggered by erroneous actions, during the process of solving an exercise
and containing tips on how to proceed. These messages summarize fundamental
theoretical notions needed to apply the method being learned, thus aiding the
comprehension of CPM and PERT. Although the provided scenarios are just a basis
to start from, they cover the widest possible range of these methods’ features,
stressing out the benefits of CPM and PERT usage in project scheduling and
common pitfalls on their practical day to day use. Finally, the teacher is provided with
the option of creating and/or importing additional scenarios, which are considered
useful for teaching purposes or adapting the existing to the needs of the desired
audiences and goals.
The above goals were achieved by designing and implementing a standalone
window application, developed in C#. During the latter stages of the development the
application was tested by a focus group representing the end users in order to get
valuable feedback, regarding usability as well as the current functionality and
possible modifications in an upcoming release of the software tool. |
en |
dc.description.statementofresponsibility |
Κωνσταντίνος Π. Χατζόγλου |
el |
dc.language.iso |
el |
en |
dc.rights |
ETDFree-policy.xml |
en |
dc.subject |
Διοίκηση έργων |
el |
dc.subject |
Χρονικός προγραμματισμός |
el |
dc.subject |
Εκπαιδευτικό λογισμικό |
el |
dc.subject |
Μέθοδος κρίσιμου δρόμου |
el |
dc.subject |
Τεχνική αξιολόγησης και παρακολούθησης έργου |
el |
dc.subject |
CPM |
en |
dc.subject |
PERT |
en |
dc.subject |
Project management |
en |
dc.subject |
Scheduling |
en |
dc.subject |
Educational software |
en |
dc.title |
Εκπαιδευτικό Λογισμικό στη Διοίκηση Έργων |
el |
dc.type |
bachelorThesis |
el (en) |
dc.date.accepted |
2012-10-09 |
- |
dc.date.modified |
2012-10-15 |
- |
dc.contributor.advisorcommitteemember |
Πόνης, Σταύρος |
el |
dc.contributor.advisorcommitteemember |
Λεώπουλος, Βρασίδας |
el |
dc.contributor.committeemember |
Κηρυττόπουλος, Κωνσταντίνος |
el |
dc.contributor.committeemember |
Πόνης, Σταύρος |
el |
dc.contributor.committeemember |
Λεώπουλος, Βρασίδας |
el |
dc.contributor.department |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. |
el |
dc.date.recordmanipulation.recordcreated |
2012-11-30 |
- |
dc.date.recordmanipulation.recordmodified |
2012-11-30 |
- |