HEAL DSpace

Ανάλυση-Σύγκριση φορτίσεων διαφόρων τύπων υπεράκτιων Ανεμογεννητριών και στρατηγικές ελέγχου για τη μείωση τους

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Ριζιώτης, Βασίλειος el
dc.contributor.author Ηλιόπουλος, Αλέξανδρος Ν. el
dc.contributor.author Iliopoulos, Alexandros N. en
dc.date.accessioned 2012-12-06T09:22:52Z
dc.date.available 2012-12-06T09:22:52Z
dc.date.copyright 2012-10-12 -
dc.date.issued 2012-12-06
dc.date.submitted 2012-10-12 -
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/7057
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.12335
dc.description 155 σ. el
dc.description.abstract Το πλούσιο αιολικό δυναμικό σε θαλάσσιες περιοχές ρηχών και βαθέων υδάτων αποτελεί μια πολύ καλή προοπτική για την αυξανόμενη χρήση υπεράκτιων πλωτών ανεμογεννητριών, που θα παρέχουν ρεύμα με ανανεώσιμο τρόπο σε μεγάλο μέρος του κόσμου. Για το σκοπό αυτό έχουν αναπτυχθεί ποικίλα ολοκληρωμένα πακέτα προσομοίωσης που λαμβάνουν υπόψη τη συζευγμένη διέγερση και απόκριση του συνολικού συστήματος της πλωτής ανεμογεννήτριας, συμπεριλαμβανομένων των επιδράσεων της ροής του ανέμου, της αεροδυναμικής, της ελαστοδυναμικής, του συστήματος ελέγχου, των κυμάτων και των θαλάσσιων ρευμάτων καθώς επίσης και της υδροδυναμικής. Ένα από αυτά τα αέρο-ύδρο-σέρβο-ελαστικά πακέτα είναι και το HydroGAST (Hydrodynamic, General Aerodynamic and Structural Tool), ανεπτυγμένο στο εργαστήριο Αεροδυναμικής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, το οποίο χρησιμοποιείται για τις ανάγκες της παρούσας διπλωματικής εργασίας. Με τη βοήθεια του HydroGAST αναλύεται η συμπεριφορά Ανεμογεννητριών με υποστηρικτική υποδομή τύπου μονοπασσάλου (monopile) και τύπου spar-buoy απέναντι σε διάφορες περιπτώσεις φορτίσεων σχεδιασμού που ορίζονται από τον κανονισμό. Στη συνέχεια γίνεται στατιστική επεξεργασία (μέση τιμή, τυπική απόκλιση, ελάχιστες τιμές, μέγιστες τιμές ) και παραμετρική ανάλυση όλων των δυνάμεων και ροπών καθώς επίσης και της παραγόμενης ισχύος συναρτήσει της ταχύτητας του ανέμου για όλο το πεδίο ταχυτήτων λειτουργίας της ανεμογεννήτριας. Διαπιστώνονται υπερβάλλοντα φορτία στην ονομαστική ταχύτητα και σε μεγαλύτερη από αυτήν για την περίπτωση spar-buoy και καταδεικνύεται η ανάγκη εύρεσης ενός τρόπου για τη μείωση αυτών των υπερβαλλόντων φορτίων. Στην παρούσα εργασία η λύση δίνεται μέσα από την τροποποίηση του συμβατικού συστήματος ελέγχου και το σχεδιασμό ενός εναλλακτικού συστήματος ελέγχου που εισάγει μια πρόσθετη ανάδραση στη ροπή της γεννήτριας λαμβάνοντας υπόψη τη διαμήκη επιτάχυνση της κορυφής του πύργου, φιλτραρισμένη σε ένα χαμηλοπερατό φίλτρο. Η ύπαρξη του φίλτρου σε συνδυασμό με την επιπλέον ανάδραση στο σύστημα ελέγχου είναι ουσιώδους σημασίας, καθότι επιτυγχάνεται μείωση φορτίσεων έως και 40%. el
dc.description.abstract The vast deepwater wind resource represents a potential to use floating offshore wind turbines to power much of the world with renewable energy. For this reason, a lot of comprehensive simulation tools that account for the coupled excitation and response of the complete system, including the influences of wind inflow, aerodynamics, structural dynamics, controls, waves currents and hydrodynamics, are used to design and analyze wind turbines. Such a fully coupled aero-hydro-servo-elastic simulation tool is also HydroGAST (Hydrodynamic, General Aerodynamic and Structural Tool), developed at the laboratory of aerodynamics at the National Technical University of Athens (NTUA). HydroGast tool is used for the purposes of my diploma thesis. In the course of this work first I analyzed the behavior of the monopile and floating spar-buoy design concepts in terms of loads using, as mentioned before, the fully coupled hydro-servo-aeroelastic design tool HydroGast for the modeling of the full wind turbine. The analysis was done for many Design Load Cases (DLC). Then, a statistical post-process including mean values, standard deviations, minimum and maximum values of forces and moments and power production for each wind speed velocity was done and presented through a parametrical analysis in charts. Facing excessive loads by the floating turbine in rated and above rated wind speeds, a way to mitigate loading was sought. This thesis proposes a solution to this problem through my personal modification of the control system. In the new control system an additional generator action taking into account the low pass filtered fore-aft acceleration of the nacelle is introduced. The impact of the low pass filter in cooperation with the additional feedback in the generator torque is of great importance, because with that way a load reduction of 40 percent is achieved. en
dc.description.statementofresponsibility Αλέξανδρος Ν. Ηλιόπουλος el
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Yπεράκτιες ανεμογεννήτριες el
dc.subject Πλωτές ανεμογεννήτριες el
dc.subject Αέρο-ύδρο-σέρβο-ελαστικά μοντέλα προσομοίωσης el
dc.subject Ανάλυση φορτίσεων el
dc.subject Περιπτώσεις φορτίσεων σχεδιασμού el
dc.subject Στρατηγικές ελέγχου el
dc.subject Πρόσθετη ανάδραση el
dc.subject Χαμηλοπερατό φίλτρο el
dc.subject Κέρδος ολοκληρωτή el
dc.subject Ισοδύναμα φορτία καταστροφής el
dc.subject Offshore Wind Turbines en
dc.subject Floating Wind Turbines en
dc.subject Hydro-aeroservoelastic simulation tools en
dc.subject Load analysis en
dc.subject Design load cases en
dc.subject Control strategies en
dc.subject Feedback of tower-top acceleration en
dc.subject Lowpass filter en
dc.subject Integral gain of PI controller en
dc.subject Damage equivalent loads en
dc.title Ανάλυση-Σύγκριση φορτίσεων διαφόρων τύπων υπεράκτιων Ανεμογεννητριών και στρατηγικές ελέγχου για τη μείωση τους el
dc.title.alternative Load Analysis-Comparison of different conceptual designs of offshore wind turbines and control strategies for load reduction en
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2012-10-05 -
dc.date.modified 2012-10-12 -
dc.contributor.advisorcommitteemember Βουτσινάς, Σπυρίδων el
dc.contributor.advisorcommitteemember Ζερβός, Αρθούρος el
dc.contributor.committeemember Βουτσινάς, Σπυρίδων el
dc.contributor.committeemember Ζερβός, Αρθούρος el
dc.contributor.committeemember Ριζιώτης, Βασίλειος el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ρευστών. Εργαστήριο Αεροδυναμικής. el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2012-12-06 -
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2012-12-06 -


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής