dc.contributor.advisor |
Ψαραύτης, Χαρίλαος |
el |
dc.contributor.author |
Κουφού, Σοφία Μ.
|
el |
dc.contributor.author |
Koufou, Sofia M.
|
en |
dc.date.accessioned |
2012-12-13T08:26:17Z |
|
dc.date.available |
2012-12-13T08:26:17Z |
|
dc.date.copyright |
2012-10-25 |
- |
dc.date.issued |
2012-12-13 |
|
dc.date.submitted |
2012-10-25 |
- |
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/7132 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.12417 |
|
dc.description |
150 σ. |
el |
dc.description.abstract |
Απ' τα πρώιμα χρόνια της ύπαρξης της ναυτιλίας, η έννοια της επιθαλάσσιας αρωγής και διάσωσης είναι απόλυτα συνυφασμένη με τη ναυτιλιακή δραστηριότητα, καθότι χωρίς αυτήν θα είχαμε επισφαλείς θαλάσσιες μεταφορές που θα ενείχαν πολύ μεγαλύτερο ρίσκο. Ο στόχος της παρούσας διπλωματικής είναι να αναλύσει το πλαίσιο εφαρμογής της επιθαλάσσιας αρωγής σε παγκόσμιο και εθνικό επίπεδο, να εξετάσει τις παραμέτρους που την περιγράφουν, εστιάζοντας εντέλει στην ανάδυση εκείνων των χαρακτηριστικών που την κάνουν περισσότερο αποτελεσματική.
Αρχικά, γίνεται μια εισαγωγή στο θέμα της διπλωματικής ώστε να εξοικειωθεί ο αναγνώστης με τις έννοιες και τις διαδικασίες. Στη συνέχεια γίνεται αναφορά στο διεθνές νομοθετικό ψηφιδωτό καθεστώς που πλαισιώνει τη θαλάσσια ασφάλεια και την επιθαλάσσια αρωγή ως προς την υποχρέωση παροχής βοήθειας, την αμοιβή των διασωστών, τις λειτουργικές διαδικασίες. Επιπλέον, περιγράφονται το ισχύον πλαίσιο οργάνωσης και νομοθεσίας στην Ελλάδα και οι τηλεπικοινωνιακές διευκολύνσεις για το συντονισμό των μέσων διάσωσης. Δίνεται έμφαση στον αντίκτυπο της ατυχηματικής ρύπανσης στο περιβάλλον, γι' αυτό και παρουσιάζονται κανονισμοί και μέτρα αντιμετώπισής της, στα πλαίσια της επιθαλάσσιας αρωγής και διάσωσης. Εφαρμογή βρίσκουν όλα τα παραπάνω στη μελέτη περιπτώσεων επιλεγμένων ναυτικών ατυχημάτων, μέσω των οποίων η θεωρία αποκτά υφή. Εντέλει παρουσιάζονται στατιστικά οι περιπτώσεις θαλάσσιου κινδύνου στην Ελλάδα κατά το προηγούμενο έτος, όπου χρειάστηκε η δράση των αρχών έρευνας και διάσωσης.
Τα αποτελέσματα της εργασίας συνοψίζονται στο κεφάλαιο που περιγράφει τις φάσεις της διάσωσης, όπου εκτός από την περιγραφή των σταδίων από τα οποία περνά μια επιχείρηση διάσωσης, περιλαμβάνεται μια εκτίμηση των στοιχείων εκείνων που κάνουν ένα σύστημα έρευνας και διάσωσης περισσότερο αποτελεσματικό, περισσότερο ευέλικτο και αξιόπιστο. |
el |
dc.description.abstract |
Since the early years of the existence of shipping, the concept of maritime assistance and salvage is perfectly inherent to maritime activity, since without it, we would suffer precarious maritime transports, which would result much greater risk. The objective of the present diploma thesis is to analyze the scope of maritime assistance on a global and national level, to examine the parameters which describe it, finally focusing on the emergence of the characteristics which make it more effective.
Initially, there is an introduction to the subject of the diploma thesis in order to get the reader familiar with concepts and procedures. Subsequently, reference is made to the international legislative mosaic status which defines maritime safety and maritime assistance, as to the obligation to provide assistance, the salvors reward and the operating procedures. In addition, the current framework governing the organization and legislation in Greece and communication facilities for the coordination of rescue resources are being described. The emphasis is placed on the impact of accidental pollution in the environment, which is why regulations and measures dealing with it, in the framework of maritime assistance and rescue, are being presented. All the above-mentioned find implementation in case studies of selected maritime accidents, through which theory acquires texture. Finally, cases of marine risk in Greece during the preceding year, where we have had the action of the search and rescue authorities, are being statistically presented.
The results of the thesis are being summarized in the chapter which describes the phases of maritime salvage, where in addition to the description of the stages a salvage operation passes through, an evaluation of the elements those which make a search and rescue system more effective, more flexible and reliable is being included. |
en |
dc.description.statementofresponsibility |
Σοφία Μ. Κουφού |
el |
dc.language.iso |
el |
en |
dc.rights |
ETDFree-policy.xml |
en |
dc.subject |
Επιθαλάσσια αρωγή |
el |
dc.subject |
Διάσωση στη θάλασσα |
el |
dc.subject |
Θαλάσσια αρωγή |
el |
dc.subject |
Έρευνα και διάσωση |
el |
dc.subject |
Έρευνα περιπτώσεων ναυτικών ατυχημάτων |
el |
dc.subject |
Ναυτικά ατυχήματα |
el |
dc.subject |
Ατυχηματική ρύπανση |
el |
dc.subject |
Σώστρα |
el |
dc.subject |
Ναυτικό δίκαιο |
el |
dc.subject |
Αμοιβή διασώστη |
el |
dc.subject |
Search and rescue |
en |
dc.subject |
Maritime salvage |
en |
dc.subject |
Maritime assistance |
en |
dc.subject |
Salvors' recompenstation |
en |
dc.subject |
Sea diamond |
en |
dc.subject |
Aegean sea |
en |
dc.subject |
Empress of the north |
en |
dc.subject |
Cosco busan |
en |
dc.subject |
Deepwater horizon bp |
en |
dc.subject |
Maritime salvage law |
en |
dc.title |
Επιθαλάσσια αρωγή και διάσωση |
el |
dc.title.alternative |
Maritime assistance and salvage |
en |
dc.type |
bachelorThesis |
el (en) |
dc.date.accepted |
2012-02-03 |
- |
dc.date.modified |
2012-10-25 |
- |
dc.contributor.advisorcommitteemember |
Βεντίκος, Νικόλαος |
el |
dc.contributor.advisorcommitteemember |
Λυρίδης, Δημήτριος |
el |
dc.contributor.committeemember |
Ψαραύτης, Χαρίλαος |
el |
dc.contributor.committeemember |
Βεντίκος, Νικόλαος |
el |
dc.contributor.committeemember |
Λυρίδης, Δημήτριος |
el |
dc.contributor.department |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλασσίων Μεταφορών |
el |
dc.date.recordmanipulation.recordcreated |
2012-12-13 |
- |
dc.date.recordmanipulation.recordmodified |
2012-12-13 |
- |