HEAL DSpace

Συγκριτική αξιολόγηση μέσω προσομοίωσης της επίδρασης του βαθμού απόδοσης συμπιεστή και στροβίλου στη λειτουργική συμπεριφορά δίχρονου ναυτικού κινητήρα diesel

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Χουντάλας, Δημήτριος el
dc.contributor.author Πειρουνάκης, Δημήτριος Ι. el
dc.contributor.author Pirounakis, Dimitrios I. en
dc.date.accessioned 2012-12-13T11:09:55Z
dc.date.available 2012-12-13T11:09:55Z
dc.date.copyright 2012-10-24 -
dc.date.issued 2012-12-13
dc.date.submitted 2012-10-24 -
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/7144
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.12426
dc.description 190 σ. el
dc.description.abstract Σκοπός της διπλωματικής εργασίας είναι η συγκριτική αξιολόγηση της επίδρασης της απόδοσης του συμπιεστή, του στροβίλου αλλά και των δύο μαζί σε βασικές λειτουργικές παραμέτρους του κινητήρα. Με τη βοήθεια κατάλληλου λογισμικού προσομοίωσης εξετάζονται διαφορές ανάμεσα σε τρεις διαφορετικούς τρόπους μείωσης της απόδοσης του υπερπληρωτή. Αρχικά μελετάται η περίπτωση όπου η μείωση της απόδοσης επιτυγχάνεται μέσω της μείωσης της απόδοσης του συμπιεστή. Στη συνέχεια εξετάζεται η περίπτωση όπου η μείωση της απόδοσης του υπερπληρωτή προκύπτει λόγω μείωσης της απόδοσης του στροβίλου, ενώ τέλος εξετάζεται η περίπτωση ταυτόχρονης μείωσης της απόδοσης συμπιεστή και στροβίλου. Τα αποτελέσματα που προκύπτουν από την προσομοίωση αξιολογούνται συγκριτικά μεταξύ τους με σκοπό να εξαχθεί κάποιο συμπέρασμα σχετικά με το ποιός από τους τρεις τρόπους έχει τη μεγαλύτερη επίδραση στη λειτουργία του κινητήρα. Η προσομοίωση πραγματοποιείται σε δύο διαφορετικούς κινητήρες. Παράλληλα επειδή οι κατασκευαστές δεν παρέχουν τους χάρτες λειτουργίας των υπερπληρωτών εξετάζεται η δυνατότητα εκτίμησης των ισεντροπικών βαθμών απόδοσης συμπιεστή και στροβίλου από την επεξεργασία πειραματικών δεδομένων. Επιπρόσθετα θα διερευνηθούν και τα προβλήματα που προκύπτουν κατά την διαδικασία αυτή αλλά και τα σφάλματα που υπεισέρχονται κατά τους υπολογισμούς. Τέλος εξετάζεται η χρήση τρόπων βελτίωσης των αποτελεσμάτων μέσω διόρθωσης των θερμοκρασιών που μετρήθηκαν πειραματικά. Για τους υπολογισμούς που θα ακολουθήσουν είναι απαραίτητες βασικές γνώσεις θερμοδυναμικής και για το λόγο αυτό στα πρώτα κεφάλαια γίνεται σύντομη περιγραφή εννοιών απαραίτητων για την κατανόηση. Συγκεκριμένα παρατίθενται στοιχεία της θερμοδυναμικής αλλά και καύσεως τυπικών καυσίμων που χρησιμοποιούνται σήμερα από εμβολοφόρους Μ.Ε.Κ. Όμοια, επειδή η εργασία επικεντρώνεται σε ναυτικούς κινητήρες, κρίθηκε σκόπιμο να γίνει μια σύντομη περιγραφή αυτών έτσι ώστε να επεξηγηθούν βασικοί όροι που θα χρησιμοποιηθούν στη συνέχεια. Αντίστοιχα θα γίνει μια εισαγωγή στις στροβιλομηχανές καθώς η απόδοση του συμπιεστή και του στροβίλου σχετίζεται άμεσα με αντικείμενο της εργασίας. Στην εργασία μελετώνται συνολικά τρεις κινητήρες. Για λόγους απλότητας έχουν ονομαστεί ″Α″,″Β″ και″C″. Τα βασικά μεγέθη που τους περιγράφουν αποτυπώνονται στις αντίστοιχες παραγράφους. Συγκεκριμένα η εκτίμηση του ισεντροπικού βαθμού απόδοσης μέσω τιμών πειραματικών μετρήσεων, πραγματοποιείται για τους κινητήρες ″Α″ και ″Β″. Οι δύο αυτοί κινητήρες έχουν τα ίδια γεωμετρικά χαρακτηριστικά διαφέρουν ωστόσο μόνο στην έκδοσή τους. Αντίθετα η προσομοίωση για συγκριτική αξιολόγηση της επίδρασης της μεταβολής του βαθμού απόδοσης του υπερπληρωτή στη λειτουργική συμπεριφορά του κινητήρα πραγματοποιείται στον κινητήρα ″Β″ αλλά και σε έναν τρίτο κινητήρα ″C″ με διαφορετικά γεωμετρικά χαρακτηριστικά. el
dc.description.abstract Comparative evalution via modelling of the effect of turbine and compressor efficiency on two stroke marine diesel engine perfromance en
dc.description.statementofresponsibility Δημήτριος Ι. Πειρουνάκης el
dc.language.iso el en
dc.rights ETDRestricted-policy.xml en
dc.subject Συμπιεστής el
dc.subject Στρόβιλος el
dc.subject Μεταβολή ισεντροπικού el
dc.subject Βαθμός απόδοσης el
dc.subject Δίχρονοι Ναυτικοί κινητήρες el
dc.subject Λειτουργική συμπεριφορά el
dc.subject Απόδοση el
dc.subject Diesel Engines en
dc.subject Two stroke en
dc.subject Comparative Evaluation en
dc.subject Modelling en
dc.subject Turbine en
dc.subject Compressor en
dc.subject Performance en
dc.subject Efficiency en
dc.title Συγκριτική αξιολόγηση μέσω προσομοίωσης της επίδρασης του βαθμού απόδοσης συμπιεστή και στροβίλου στη λειτουργική συμπεριφορά δίχρονου ναυτικού κινητήρα diesel el
dc.title.alternative Comparative evalution via modelling of the effect of turbine and compressor efficiency on two stroke marine diesel engine perfromance en
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2012-10-12 -
dc.date.modified 2012-10-24 -
dc.contributor.advisorcommitteemember Ρακόπουλος, Κωνσταντίνος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Γιακουμής, Ευάγγελος el
dc.contributor.committeemember Χουντάλας, Δημήτριος el
dc.contributor.committeemember Ρακόπουλος, Κωνσταντίνος el
dc.contributor.committeemember Γιακουμής, Ευάγγελος el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Θερμότητας. Εργαστήριο Ετερογενών Μειγμάτων & Συστημάτων Καύσης el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2012-12-13 -
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2012-12-13 -


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής