dc.contributor.advisor |
Γκανιάτσας, Βασίλης |
el |
dc.contributor.author |
Αλυσανδράτος, Σπύρος Ν.
|
el |
dc.contributor.author |
Alysandratos, Spyros N.
|
en |
dc.date.accessioned |
2012-12-13T16:13:09Z |
|
dc.date.available |
2012-12-13T16:13:09Z |
|
dc.date.copyright |
2012-12-13 |
- |
dc.date.issued |
2012-12-13 |
|
dc.date.submitted |
2012-12-13 |
- |
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/7155 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.4639 |
|
dc.description.abstract |
Στόχος του θέματος αυτού είναι να φέρει τον άνθρωπο σε επαφή με τη θάλασσα και να του δώσει την ευκαιρία να βρεθεί πέρα από τα συνηθισμένα του όρια. Για την εγκατάσταση του καταδυτικού κέντρου επιλέγεται μια τοποθεσία εντυπωσιακής ομορφιάς, κοσμικής κλίμακας και με ιδιαίτερα έντονο και δυναμικό χαρακτήρα-οι Αλατιές που βρίσκονται στα βορειοδυτικά τις Κεφαλονιάς. Μια χερσόνησος -μια προκεχωρημένη ζώνη ξηράς που εισβάλει στη θάλασσα- μετατρέπεται σε προκεχωρημένη ζώνη της ανθρώπινης ύπαρξης στη φύση. Η παρέμβαση έρχεται να συμπληρώσει τον τόπο προκειμένου να τον κάνει κατοικήσιμο. Μια λογική "fit to paper" τη διέπει σ' όλα της τα επίπεδα απ' την αρχή μέχρι το τέλος. Η σύνθεση δομείται μ' έναν τρόπο προσαρμοσμένο και προσαρμόσιμο στον τόπο.
Το κυριότερο στοιχείο του συγκροτήματος είναι το "κατάρτι"-ένας κύλινδρος διαμέτρου 2 μέτρων και ύψους 28. Η σύλληψή του προέκυψε από το ενετικό παρατηρητήριο για την εποπτεία της θάλασσας που βρίσκεται εκεί κοντά και ονομάζεται vardiola. Έτσι επίσης ονομάζεται και το παρατηρητήριο που υπήρχε στην κορυφή του καταρτιού στα ιστιοφόρα πλοία. Συνεπώς, το κατάρτι με τις κεραίες του δίνει τη μορφή του στην κατακόρυφη κίνηση με τις εξέδρες που οδηγεί στη θάλασσα και την τελική ένωση με τον τόπο καταδυόμενος σ' αυτόν. Στα άκρα του εξαϋλώνεσαι, ψηλά γίνεσαι ένα με τον αέρα κάτω ένα με το νερό, ενώ ταυτόχρονα συμβολίζει την κατακόρυφη κίνηση της κατάδυσης.
Τρία κτήρια χωροθετημένα σε μορφή τριγώνου, απ' το οποίο έχουν κοπεί οι κορυφές, δημιουργούν μια περίκλειστη κάτοψη με μια εσωτερική αυλή. Περίκλειστη κάτοψη γιατί αυτό είναι αυτό που δε βρίσκεις στον τόπο. Προστίθεται λοιπόν ένα περίκλειστο καταφύγιο μέσα στο οποίο μπορείς να βιώσεις την ανθρώπινη κλίμακα, να προστατευτείς και να ορίσεις την ύπαρξη σου, ορίζοντας οπτικά το χώρο που σε περιβάλλει. Μέσα από μια διαδικασία μύησης, ο χρήστης οδηγείται στη συμφιλίωση, τη σύνδεση και την ολική ένωση με τον τόπο.
Αρχικά, βρίσκεται "μέσα", ασφαλής και παρακολουθεί από απόσταση.
Ύστερα, βγαίνει στο "κατάρτι" και κατακλύζεται από τον τόπο.
Τέλος, καταδύεται και γίνεται ένα με τον τόπο. |
el |
dc.description.abstract |
This topic aims at bringing Man in contact with the sea and providing him with the opportunity to exceed his standard limits. A spectacularly beautiful location is selected for the diving centre facilities, of a cosmic scale and with a particularly strong and dynamic character –Alaties, located in the northwest of Kefalonia. A peninsula –a strip of land invading the sea- is transformed into a “forward zone” of the human existence in nature. This intervention comes to complement the location and make it habitable. It is governed at all levels by a "fit to paper" logic, from start to finish. The synthesis is developed in a way that is adapted and adaptable to the location.
The main element of the complex is the "mast" –a cylinder with a 2 m diameter and 28 m high. Its concept was based on the “vardiola” –the name of both the Venetian watch-tower closeby and the crow’s nest at the top of the mast in old sailing ships. Thus, the vertical movement with the platforms leading to the sea and the final union with the location by diving into it refers to the form of the mast with its yards. At the mast's ends, one’s existence becomes immaterial: at the top one merges with the air and at the bottom with the water. At the same time it symbolizes the vertical movement of diving.
Three buildings forming a triangle, with the three vertices cut off, create an enclosed plan and an inner yard. An enclosed plan because this is what the location lacks. And in the midst of all that, an enclosed shelter is added, where one can experience the human scale, feel protected and define their existence, by visually defining the surrounding area. Through an initiation process, the user comes to be reconciled, connected and ultimately united with the location.
First, one stands "inside", feeling safe and watching from a distance.
Then, one comes out on the "mast" and is overwhelmed by the location.
Finally, one dives and becomes one with the location. |
en |
dc.description.statementofresponsibility |
Σπύρος Ν. Αλυσανδράτος |
el |
dc.language.iso |
el |
en |
dc.rights |
ETDFree-policy.xml |
en |
dc.subject |
Κατάδυση |
el |
dc.subject |
Κεφαλονιά |
el |
dc.subject |
Φυσικό τοπίο |
el |
dc.subject |
Τοπικισμός |
el |
dc.subject |
Μύηση |
el |
dc.subject |
Diving |
en |
dc.subject |
Kefalonia |
en |
dc.subject |
Natural landscape |
en |
dc.subject |
Contextualism |
en |
dc.subject |
Initiation |
en |
dc.title |
Καταδυτικό Κέντρο στην Κεφαλλονιά |
el |
dc.title.alternative |
Diving Center in Kefalonia |
en |
dc.type |
bachelorThesis |
el (en) |
dc.date.accepted |
2012-10-31 |
- |
dc.date.modified |
2012-12-13 |
- |
dc.contributor.department |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού |
el |
dc.date.recordmanipulation.recordcreated |
2012-12-13 |
- |
dc.date.recordmanipulation.recordmodified |
2012-12-13 |
- |