dc.contributor.advisor |
Λεώπουλος, Βρασίδας |
el |
dc.contributor.author |
Χάρης, Γεώργιος Α.
|
el |
dc.contributor.author |
Charis, Georgios A.
|
en |
dc.date.accessioned |
2012-12-18T08:41:52Z |
|
dc.date.available |
2012-12-18T08:41:52Z |
|
dc.date.copyright |
2012-10-30 |
- |
dc.date.issued |
2012-12-18 |
|
dc.date.submitted |
2012-10-30 |
- |
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/7173 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.1714 |
|
dc.description |
139 σ. |
el |
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Εφαρμοσμένες Μαθηματικές Επιστήμες” |
el |
dc.description.abstract |
Παρά τη μεγάλη διάδοση του προτύπου και την παγκόσμια αποδοχή που αυτό
έχει, υπάρχουν φωνές που αμφισβητούν την αποτελεσματικότητα και τα οφέλη που
προσφέρει. Το γεγονός αυτό αποτέλεσε και το κίνητρο για τη συγγραφή αυτής της
διπλωματικής εργασίας. Αντικείμενο αυτής της διπλωματικής εργασίας είναι το
σύστημα διαχείρισης ποιότητας ISO 9001:2008 και η εύρεση τυχών αδυναμιών του
και προβλημάτων που μπορεί να προκαλέσει η εγκατάσταση του σε έναν οργανισμό.
Για αυτό το σκοπό σχεδιάστηκε και αποστάλθηκε σε 265 ελληνικές πιστοποιημένες
εταιρείες ερωτηματολόγιο ώστε να αντλήσουμε πληροφορίες και να εξάγουμε
συμπεράσματα.
Στην αρχή της εργασίας γίνεται μια εισαγωγή για την έννοια και τον ορισμό
της ποιότητας καθώς και για τα συστήματα διαχείρισης ποιότητας. Στη συνέχεια
παρατίθενται λεπτομέρειες για τις βασικές αρχές της σειράς ISO 9000 καθώς και για
τα πρότυπα που αυτή περιλαμβάνει.
Εν συνεχεία η εργασία επικεντρώνεται στο ISO 9001:2008. Παρουσιάζεται η
δομή του προτύπου ενώ γίνεται και περιληπτική αναφορά στις απαιτήσεις του
προτύπου. Επιπλέον, περιγράφεται η διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσει ένας
οργανισμός για να πιστοποιηθεί. Ακολούθως, αναλύονται τα οφέλη που «εισπράττει»
ένας οργανισμός μετά την πιστοποίηση κατά ISO 9001:2008 ενώ παράλληλα
κατηγοριοποιούνται αυτά τα οφέλη.
Ακολουθούν τα αποτελέσματα της βιβλιογραφικής μας έρευνας που είχε
σκοπό να εντοπιστούν προβλήματα, δυσκολίες και μειονεκτήματα που σχετίζονται
με την εφαρμογή του ISO 9001:2008 . Στηριζόμενοι στα αποτελέσματα αυτής της
βιβλιογραφικής έρευνας έγινε ο σχεδιασμός του ερωτηματολογίου της έρευνας με
σκοπό να επιβεβαιώσουμε αν όντως υπάρχουν, και σε ποιο βαθμό, τα προβλήματα
που εντοπίσαμε στη βιβλιογραφία και πιθανώς κάποια που δεν έχουν εντοπιστεί σε
παλαιότερες έρευνες. Κατόπιν παρουσιάζεται η μεθοδολογία για τον καθορισμό του
δείγματος της έρευνάς μας.
Στα τελευταία κεφάλαια της εργασίας παρουσιάζονται και σχολιάζονται τα
αποτελέσματα της έρευνας μας ενώ επίσης τα αποτελέσματα αυτά
κατηγοριοποιούνται ανάλογα με το μέγεθος του οργανισμού και το χρονικό διάστημα
πιστοποίησής του. Τέλος, παρατίθενται τα συμπεράσματα που αναδείχθησαν και οι
προτάσεις μας για μελλοντικές επιστημονικές έρευνες. |
el |
dc.description.abstract |
Despite the wide spread of the standard and the global acceptance it has, there
are voices that question the effectiveness and the benefits it offers. This was also the
motivation for writing this thesis. The subject of this thesis is the quality management
system ISO 9001:2008 and finding weaknesses and problems that can cause the
implementation to an organization. For this purpose a questionnaire was designed and
sent to 265 certified Greek companies to draw information and conclusions.
At the beginning of the thesis there is an introduction to the concept and
definition of quality and quality management systems. Then there are details on the
basic principles of the ISO 9000 series and the standards contained therein.
Then the study focuses on ISO 9001:2008. We Present the structure of the
model and we make a brief reference to the requirements of the standard.
Furthermore, we describe the procedure to be followed for an agency to be certified.
Then, we analyze the benefits which 'receives' a company after being certified by ISO
9001:2008 and we also categorize these benefits.
Subsequently, are the results of our literature survey was designed to identify
problems, difficulties and disadvantages associated with the application of ISO
9001:2008. Based on the results of this literature research we designed the
questionnaire survey to confirm if indeed they exist, and to what extent, the problems
we found in the literature and probably some that have not been identified in previous
studies. Then, there is a presentation of the methodology for determining the sample
of our research.
In the last chapters of the study are presented and discussed the results of our
research and also the results are categorized according to the size of the organization
and the period of certification. Finally, we give the conclusions that we drawn and the
suggestions for future scientific research |
en |
dc.description.statementofresponsibility |
Χάρης Α. Γεώργιος |
el |
dc.language.iso |
el |
en |
dc.rights |
ETDFree-policy.xml |
en |
dc.subject |
Ποιότητα |
el |
dc.subject |
Σύστημα διαχείρησης ποιότητας |
el |
dc.subject |
Προβλήματα |
el |
dc.subject |
Αδυναμίες |
el |
dc.subject |
Qiality management system |
en |
dc.subject |
Problem |
en |
dc.subject |
Company |
en |
dc.subject |
Quality |
en |
dc.subject |
Iso |
en |
dc.title |
Iso 9001:2008 Προβλήματα και αδυναμίες |
el |
dc.title.alternative |
Iso 9001:2008 Problems and weaknesses |
en |
dc.type |
masterThesis |
el (en) |
dc.date.accepted |
2012-10-29 |
- |
dc.date.modified |
2012-10-30 |
- |
dc.contributor.advisorcommitteemember |
Προβατίδης, Χριστόφορος |
el |
dc.contributor.advisorcommitteemember |
Γιαννάκογλου, Κυριάκος |
el |
dc.contributor.committeemember |
Λεώπουλος, Βρασίδας |
el |
dc.contributor.committeemember |
Προβατίδης, Χριστόφορος |
el |
dc.contributor.committeemember |
Γιαννάκογλου, Κυριάκος |
el |
dc.contributor.department |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών & Φυσικών Επιστημών |
el |
dc.date.recordmanipulation.recordcreated |
2012-12-18 |
- |
dc.date.recordmanipulation.recordmodified |
2012-12-18 |
- |