HEAL DSpace

Ηλεκτρονικές αγορές επιχείρησης προς επιχείρηση: αναγνώριση υφιστάμενων επιχειρηματικών μοντέλων μέσω συλλογής και επεξεργασίας δεδομένων Εμπειρικής Παρατήρησης

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Παναγιώτου, Νικόλαος el
dc.contributor.author Παπαγεωργίου, Δημήτριος Ε. el
dc.contributor.author Papageorgiou, Dimitrios E. en
dc.date.accessioned 2013-01-02T11:05:43Z
dc.date.available 2013-01-02T11:05:43Z
dc.date.copyright 2012-10-23 -
dc.date.issued 2013-01-02
dc.date.submitted 2012-10-23 -
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/7212
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.11260
dc.description 164 σ. el
dc.description.abstract Η μελέτη αυτή αποτελεί τη διπλωματική εργασία για την απόκτηση του διπλώματος του Μηχανολόγου Μηχανικού του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Το θέμα της εργασίας είναι: Ηλεκτρονικές Αγορές Επιχείρησης προς Επιχείρηση. Αναγνώριση Υφιστάμενων Επιχειρηματικών Μοντέλων μέσω Συλλογής και Επεξεργασίας Δεδομένων Εμπειρικής Παρατήρησης. Η παρακάτω διπλωματική εργασία έχει ως στόχο την μελέτη, περιγραφή και λεπτομερή ανάλυση με θεωρητικές έννοιες και μαθηματικά υπόβαθρα των χαρακτηριστικών των Ηλεκτρονικών Αγορών από Επιχείρηση προς Επιχείρηση (Β2Β). Γι’ αυτό λοιπόν εκτός από τη θεωρητική προσέγγιση του Ηλεκτρονικού Εμπορίου και ειδικότερα των Ηλεκτρονικών Αγορών B2B, υλοποιείται και Έρευνα Αγοράς αφού πρώτα μελετούμε τα εργαλεία και τις τεχνικές της καθώς και τα υπόβαθρα για την κωδικοποίηση, ανάλυση, επεξεργασία και παρουσίαση των αποτελεσμάτων που θα προκύψουν. Η συλλογή του δείγματος της Έρευνας Αγοράς έγινε μέσω της συμπλήρωσης ερωτηματολογίου με τη μέθοδο της παρατήρησης. Οι μεταβλητές της έρευνας ελήφθησαν από τη επιστημονική δημοσίευση με τίτλο : «Electronic marketplace definition and classification: Literature review and clarifications» των S.WANG και N.P. ARCHER και εν συνεχεία εμπλουτίστηκαν με επιπρόσθετες. Η έρευνα αγοράς έγινε σε ένα δείγμα 100 Ηλεκτρονικών Αγορών B2B, από τις οποίες το 38% των Ηλεκτρονικών Αγορών έχουν την έδρα τους στην Αμερική, το 40% στη Ασία, το 19% στη Ευρώπη και το 3% είναι πολυεθνικές. Επίσης, το 50,5% των Ηλεκτρονικών Αγορών έχουν ιδρυθεί πριν από το 2000 και το 49,5% από το 2000 και μετά. Στο δείγμα αυτό που εξετάζουμε, το 53% είναι οριζόντιες Ηλεκτρονικές Αγορές και το 47% κάθετες. Από αυτές, το 80% χρησιμοποιούνται μεταξύ πολλών εταιρειών προς πολλές (καθαρές αγορές), το 3% μεταξύ λίγων εταιρειών προς λίγες (δυαδικές σχέσεις) και το 11% μεταξύ πολλών εταιρειών προς λίγες (μονοπωλιακές αγορές). Ακόμη, το 78% των Ηλεκτρονικών Αγορών είναι προσανατολισμένες στο περιβάλλον της αγοράς, ενώ το 22% είναι ιεραρχικές. Όσων αφορά την ιδιοκτησία τους, το 86% είναι ανεξάρτητες, το 10% είναι Consortia εταιριών και το 4% είναι ιδιωτικές. Επιπλέον, το 62% από αυτές υποστηρίζουν και μικρές επιχειρήσεις ,ενώ το 38% όχι. Παρατηρούμε επίσης ότι το 63% των Ηλεκτρονικών Αγορών είναι ουδέτερες, το 21% είναι προσανατολισμένες στον αγοραστή και το 16% είναι προσανατολισμένες στον πωλητή. Επιπροσθέτως, το 8% των Ηλεκτρονικών Αγορών εμπορεύονται διαφοροποιημένα προϊόντα, το 63% εμπορεύονται τυποποιημένα προϊόντα και το 29% εμπορεύονται διαφοροποιημένα και τυποποιημένα προϊόντα ταυτόχρονα. Ως προς το είδος της αγοραστικής συμπεριφοράς στο 3% των Ηλεκτρονικών Αγορών γίνονται συστηματικές αγορές (προγραμματισμένες αγορές), στο 17% γίνονται συστηματικές αγορές και επαναλαμβανόμενες αγορές, στο 27% γίνονται αποσπασματικές αγορές, στο 38% γίνονται αποσπασματικές αγορές και επαναλαμβανόμενες αγορές ταυτόχρονα, τέλος στο 16% γίνονται αποσπασματικές αγορές, επαναλαμβανόμενες αγορές και συστηματικές αγορές ταυτόχρονα. Επιπλέον, το 72% των Ηλεκτρονικών Αγορών δεν προσφέρει υπηρεσίες εφοδιαστικής αλυσίδας ενώ το 28% προσφέρει. Στη συνέχεια, γίνεται καταγραφή των μηχανισμών συναλλαγών που χρησιμοποιούνται σε κάθε Ηλεκτρονική Αγορά. Ειδικότερα, το 10% των Ηλεκτρονικών Αγορών χρησιμοποιούν πλατφόρμες συνεργασίας, το 46% χρησιμοποιούν ηλεκτρονικούς καταλόγους, το 28% χρησιμοποιούν πλατφόρμες συνεργασίας και ηλεκτρονικούς καταλόγους ταυτόχρονα, το 2% χρησιμοποιούν δημοπρασίες, το 4% χρησιμοποιούν δημοπρασίες και ηλεκτρονικούς καταλόγους ταυτόχρονα, το 9% χρησιμοποιούν δημοπρασίες, ηλεκτρονικούς καταλόγους και πλατφόρμες συνεργασίας ταυτόχρονα, και τέλος το 1% χρησιμοποιεί δημοπρασίες, ηλεκτρονικούς καταλόγους και ανταλλακτήρια ταυτόχρονα. Τέλος, γίνεται διαχωρισμός μεταξύ των Ηλεκτρονικών Αγορών ανάλογα με το είδος της χρέωσης που έχουν για τα μέλη τους. Αναλυτικά, το 60% των Ηλεκτρονικών Αγορών είναι δωρεάν, το 15% χρεώνουν βάσει των συναλλαγών που γίνονται (ποσοστό σε κάθε συναλλαγή), το 23% χρεώνουν βάσει συνδρομής και τέλος το 2% χρεώνουν βάσει συνδρομής και βάσει των συναλλαγών που γίνονται ταυτόχρονα. Σε δεύτερο επίπεδο, ελέγξαμε τη συσχέτιση των μεταβλητών των Ηλεκτρονικών Αγορών, όπως τις έχουν παρουσιάσει οι S.WANG και N.P. ARCHER στην επιστημονική δημοσίευσή τους με τίτλο: «Electronic marketplace definition and classification: Literature review and clarifications». Ειδικότερα, προκύπτει ότι το πεδίο δράσης μίας Ηλεκτρονικής Αγοράς είναι σε πολύ υψηλή συνάφεια με το πλήθος των συμμετεχουσών επιχειρήσεων σε αυτή, με τη διάσταση των σχέσεων μεταξύ τους και με το είδος της αγοραστικής συμπεριφοράς μέσα σε αυτές. Επιπλέον, το πεδίο δράσης μίας Ηλεκτρονικής Αγοράς έχει την ίδια υψηλή συνάφεια και με το είδος της ιδιοκτησίας της, όπως και με τον προσανατολισμό της. Αντίθετα, παρουσιάζεται μέτρια συνάφεια μεταξύ του πεδίου δράσης και του είδους των διακινούμενων προϊόντων και χαμηλή συνάφεια μεταξύ του πεδίου δράσης, του μηχανισμού συναλλαγών και του είδους της χρέωσης των επιχειρήσεων. Τέλος, βάσει των επιπρόσθετων αναλύσεων, υπάρχει πολύ υψηλή συνάφεια ανάμεσα στο πλήθος των επιχειρήσεων μέσα σε μία Ηλεκτρονική Αγορά και το αν αυτές υποστηρίζουν ή όχι μικρές επιχειρήσεις. Ταυτόχρονα, είναι σε πολύ υψηλή συνάφεια μεταξύ τους, το αν η Ηλεκτρονική Αγορά προσφέρει υπηρεσίες εφοδιαστικής αλυσίδας με το πεδίο δράσης της, τον προσανατολισμό της και το είδος της αγοραστικής συμπεριφοράς των επιχειρήσεων μέσα σε αυτή. el
dc.description.abstract This study is the thesis for the diploma in Mechanical Engineering of NTUA. The theme of the work is: Electronic Markets Business to Business. Identify existing business models through Collection and Processing of empirical observations. The following thesis is to study, a detailed description and analysis theoretical concepts and mathematical background of the characteristics of the Electronic Markets Business to Business (B2B). That's why in addition to the theoretical approach Electronic Commerce and Electronic Markets especially B2B, implemented and Research Market after studying tools and techniques and backgrounds for coding, analysis, processing and presentation of the results obtained. The sample collection Market Research done by completing the questionnaire method of observation. The variables of the survey were obtained from scientific publication Title: «Electronic marketplace definition and classification: Literature review and clarifications» of S.WANG and N.P. ARCHER and then enriched with additional. The market research was done on a sample of 100 Electronic Markets B2B, from which 38% of Electronic Markets are located in the Americas, 40% in Asia, 19% in Europe and 3% are multinational. Also, 50.5% of e-marketplaces have been established before 2000 and 49.5% from 2000 onwards. In this sample we are considering, 53% are horizontal Electronic Markets and 47% vertical. Of these, 80% are used among many to many companies (net purchases), 3% among a few companies with few (binary relations) and 11% among many companies with few (Monopolistic markets). Furthermore, 78% of online purchases are oriented market environment, while 22% are hierarchical. Those on their property, 86% are independent, 10% are companies Consortia and 4% are private. Furthermore, 62% of them and supporting small businesses, while 38% do not. We also note that 63% of Electronic Markets are neutral, 21% is directed to the buyer and 16% oriented to the seller. In addition, 8% of online purchases sell differentiated products, 63% sell standard products and 29% sell differentiated products and processed simultaneously. As for the type of purchasing behavior in 3% of online purchases are systematic purchases (Planned purchases), 17% are systematic and repetitive purchases markets 27% are fragmented markets, 38% become fragmented markets recurring purchases together, finally at 16% become fragmented markets recurring purchases and systematic market simultaneously. Furthermore, 72% of Electronic Markets does not provide supply chain services while 28% offer. At then be recorded transaction mechanisms used in each Electronic Market. Specifically, 10% of online purchases using platforms cooperation, 46% use electronic catalogs, 28% use platforms collaboration and online catalogs simultaneously, 2% use auctions, 4% use auctions and online catalogs simultaneously, 9% use auctions, e-catalogs and collaboration platforms simultaneously, and finally 1% uses auctions, e-catalogs and exchanges simultaneously. Finally, it is separation of electronic markets depending on the type of debt that have to members. Specifically, 60% of online purchases is free, 15% is charged on the basis of transactions made (percentage of each transaction), 23% charge subscription-based fee 2% charge on subscription basis and transactions take place simultaneously. In the second level, we tested the correlation between variables of electronic markets, such as have shown that S.WANG and NP ARCHER in scientific publication titled: «Electronic marketplace definition and classification: Literature review and clarifications». Specifically, that the scope of an Electronic Market is a very high affinity with the crowd participating in this business, with the dimension of the relations between them and the kind purchasing behavior within them. Moreover, the scope of an Electronic Market has the same high affinity, and the type of property, as with the orientation of. Instead, shows moderate affinity between the scope and nature of Migrant products and low affinity between the scope of the mechanism transaction and the type of billing business. Finally, based on additional analyzes, there is a very high affinity between the number of business in an electronic marketplace, and whether or not they support small businesses. Simultaneously, it is a very high affinity between them, if the e-market offers supply chain services to its scope, orientation and type of purchasing behavior of firms within it. en
dc.description.statementofresponsibility Δημήτριος Ε. Παπαγεωργίου el
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Ηλεκτρονικό εμπόριο el
dc.subject Ηλεκτρονικές αγορές επιχείρησης προς επιχείρηση el
dc.subject Έρευνα αγοράς el
dc.subject Ηλεκτρονικές αγορές el
dc.subject Electronic marketplaces en
dc.subject Market research en
dc.subject Internet en
dc.subject B2B electronic marketplaces en
dc.subject Ecommerce en
dc.title Ηλεκτρονικές αγορές επιχείρησης προς επιχείρηση: αναγνώριση υφιστάμενων επιχειρηματικών μοντέλων μέσω συλλογής και επεξεργασίας δεδομένων Εμπειρικής Παρατήρησης el
dc.title.alternative Business to Business: Electronic marketplaces identification existing business models through collection and processing of empirical observations en
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2012-10-08 -
dc.date.modified 2012-10-23 -
dc.contributor.advisorcommitteemember Τατσιόπουλος, Ηλίας el
dc.contributor.advisorcommitteemember Πόνης, Σταύρος el
dc.contributor.committeemember Παναγιώτου, Νικόλαος el
dc.contributor.committeemember Τατσιόπουλος, Ηλίας el
dc.contributor.committeemember Πόνης, Σταύρος el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Βιομηχανικής Διοίκησης & Επιχειρησιακής Έρευνας el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2013-01-02 -
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2013-01-02 -


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής