dc.contributor.advisor |
Κάβουρας, Μαρίνος |
el |
dc.contributor.author |
Γεωργίου, Χρυσόστομος K.
|
el |
dc.contributor.author |
Georgiou, Chrisostomos C.
|
en |
dc.date.accessioned |
2013-01-09T10:53:03Z |
|
dc.date.available |
2013-01-09T10:53:03Z |
|
dc.date.copyright |
2012-10-30 |
- |
dc.date.issued |
2013-01-09 |
|
dc.date.submitted |
2012-10-30 |
- |
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/7280 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.12441 |
|
dc.description |
90 σ. |
el |
dc.description.abstract |
Θέμα της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η ανάλυση της υπάρχουσας κατάστασης της δημόσιας συγκοινωνίας και κυριότερα των λεωφορειακών γραμμών των δήμων Λεμεσού, Μέσα Γειτονίας και Αγίου Αθανασίου που εντάσσονται στην επαρχία Λεμεσού, Κύπρου καθώς επίσης και η διαμόρφωση ενός δικτύου αστικής συγκοινωνίας με βάση τις αρχές που διέπουν την λειτουργία των δημοσίων αστικών συγκοινωνιών. Η διαδικασία αυτή πραγματοποιήθηκε με την χρήση του λογισμικού ArcGIS 10.1.
Πρώτο βήμα στην εργασία αποτέλεσε η κατανόηση και ο ρόλος της δημόσιας αστικής συγκοινωνίας στην ανάπτυξη των πόλεων. Μετέπειτα αναλύθηκαν τα κριτήρια σχεδιασμού δημόσιας αστικής συγκοινωνίας που αποτέλεσαν τον βασικό πυλώνα εφαρμογής της
προτεινόμενης μεθοδολογίας. Με την ανασκόπηση σε διάφορες τεχνικές και μεθόδους σχεδιασμού, αποφασίστηκε η ανάπτυξη μιας μεθοδολογίας που θα αναλύσει το υφιστάμενο δίκτυο και θα το ανασχεδιάσει.
Η αξιολόγηση της υπάρχουσας κατάστασης των γραμμών δημόσιας συγκοινωνίας των δήμων
Λεμεσού, Μέσα Γειτονιάς και Αγίου Αθανασίου έγινε με βάση τις παραμέτρους που θέτονται στην μεθοδολογία και που πηγάζουν από τα κριτήρια σχεδιασμού των μέσων μαζικής μεταφοράς. Εντοπίζοντας και περιγράφοντας την περιοχή μελέτης ξεκίνησε η συλλογή όλων των
απαραίτητων δεδομένων από τους αρμόδιους φορείς, όπως το τμήμα Κτηματολογίου και Χωρομετρίας, την στατιστική υπηρεσία, το αρμόδιο τμήμα της επαρχίας Λεμεσού καθώς και την Εταιρεία Μεταφοράς Επιβατών Λεμεσού (ΕΜΕΛ). Τα δεδομένα αξιολογήθηκαν και έτυχαν επεξεργασίας με στόχο την παραγωγή χαρτών και πινάκων.
Στην συνέχεια ακολούθησε η ανάλυση των υφιστάμενων λεωφορειακών γραμμών βάσει των
περιοχών ενδιαφέροντος και εξυπηρέτησης καθώς και των μεθόδων αξιολόγησης των λεωφορειακών γραμμών.
Αναλύοντας τις υφιστάμενες στάσεις βάσει των κριτηρίων σχεδιασμού και με γνώμονα την
σωστή εξυπηρέτηση και την μείωση του κόστους, χωροθετήθηκαν καινούργιες στάσεις ώστε να
προταθούν νέες γραμμές που να εξυπηρετούν καλύτερα το επιβατικό κοινό. Με την ανάλυση
οδηγηθήκαμε στην ανεύρεση των προβλημάτων της υπάρχουσας κατάστασης, όπως είναι η μη
ικανοποιητική εξυπηρέτηση ορισμένων περιοχών ενδιαφέροντος, χωροθέτηση στάσεων των
λεωφορείων χωρίς να ικανοποιούνται κριτήρια σχεδιασμού και τέλος την μη ικανοποιητική
χρήση των λεωφορείων από το επιβατικό κοινό λόγω των παραπάνω.
Ως αποτέλεσμα των παραπάνω προβλημάτων δρομολογήθηκαν καινούργιες λεωφορειακές
γραμμές με βάση αρχές και κανόνες που διέπουν τη σωστή λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών. Το βασικό εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε ήταν η ανάλυση δικτύων (networkanalyst) με υποεργαλεία την εύρεση καλύτερης διαδρομής (findingthebestroute) και την εύρεση περιοχών ενδιαφέροντος (findingaservicearea) με σκοπό την δημιουργία συνθηκών που να ικανοποιούν τα κριτήρια σχεδιασμού. |
el |
dc.description.abstract |
The subject of the present thesis is to analyze the current situation of public transportation and
mainly the bus routes in Limassol Municipality, Mesa Geitonia municipality and Agios
Athanasios municipality all administrative units of the province of Limassol, Cyprus, as well as
the formation of an urban transport network based on the function principles that govern urban
public transport. The process was carried out using the software ArcGIS 10.1.
First step in thisendeavor was to understand the role of public transport in the urban development
of cities. Subsequently, we analyzed the design criteria of public urban transport which
constituted the main pillar of the proposed methodology. By reviewing various techniques and
methods of urban planning, a methodology was developed to analyze the existing network and
then redesign it.
The assessment of the current state of public transport lines municipalities Limassol, Mesa
Geitonia and Agios Athanasios was based on the parameters that are set in the methodology and
resulting from the planning criteriafor public transport. Afteridentifying and describing the study areaall the necessary data were gathered from relevant agencies such as the Department of Lands and Surveys, the statistics office, the department of Limassol and the Limassol Passenger
Transport Company (EMEL). The data were processed and evaluated for the production of maps and tables.
Afterwards, the existing bus routes were analyzed based on areas of interest and the evaluation
methods for bus routes.
Analyzing existing bus stops based on the design criteria and according to efficient service and
cost reduction, we situated new ones for the design of new routes for a better service to the
public using the buses. An analysis led to the discovery of the problems of existing conditions,
such as poor service in certain areas of interest, poor location of bus stops without satisfying design criteria. The result was the unsatisfactory use of the buses from the public due to the above reasons.
As a result of these problems we launched new bus routes based on principles and rules governing the proper functioning of urban transport. The main tool used was the analysis of networks (network analyst) with sub-tools best path finding (finding the best route) and find
regions of interest (finding a service area) to create conditions that meet the design criteria. |
en |
dc.description.statementofresponsibility |
Χρυσόστομος Κ. Γεωργίου |
el |
dc.language.iso |
el |
en |
dc.rights |
ETDFree-policy.xml |
en |
dc.subject |
Λεμεσός |
el |
dc.subject |
Συγκοινωνίες |
el |
dc.subject |
Λεωφοριακές γραμμές |
el |
dc.subject |
Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών |
el |
dc.subject |
Χωροθέτηση |
el |
dc.subject |
Ανάλυση Δικτύων |
el |
dc.subject |
Δημόσια συγκοινωνία |
el |
dc.subject |
Μεθόδοι Σχεδιασμού |
el |
dc.subject |
Κτηματολόγιο |
el |
dc.subject |
Limassol |
en |
dc.subject |
Transport |
en |
dc.subject |
Bus stations |
en |
dc.subject |
GIS |
en |
dc.subject |
Survey |
en |
dc.subject |
Routes |
en |
dc.subject |
Network analyst |
en |
dc.subject |
Design criteria |
en |
dc.subject |
Mesa Geitonia |
en |
dc.subject |
Urban transport |
en |
dc.title |
Γεωπληροφοριακή υποδομή για την ανάλυση και το σχεδιασμό του λεωφοριακού δικτύου της πόλης της Λεμεσού |
el |
dc.title.alternative |
Geoinformation infrastructure for the analysis and planning of the bus network for the city of Limassol |
en |
dc.type |
bachelorThesis |
el (en) |
dc.date.accepted |
2012-10-26 |
- |
dc.date.modified |
2012-10-30 |
- |
dc.contributor.advisorcommitteemember |
Αντωνίου, Κωνσταντίνος |
el |
dc.contributor.advisorcommitteemember |
Νάκος, Βύρωνας |
el |
dc.contributor.committeemember |
Κάβουρας, Μαρίνος |
el |
dc.contributor.committeemember |
Αντωνίου, Κωνσταντίνος |
el |
dc.contributor.committeemember |
Νάκος, Βύρωνας |
el |
dc.contributor.department |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών |
el |
dc.date.recordmanipulation.recordcreated |
2013-01-09 |
- |
dc.date.recordmanipulation.recordmodified |
2013-01-09 |
- |