HEAL DSpace

Γεωπληροφοριακή υποδομή για την ανάλυση και το σχεδιασμό του λεωφοριακού δικτύου της πόλης της Λεμεσού

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Κάβουρας, Μαρίνος el
dc.contributor.author Γεωργίου, Χρυσόστομος K. el
dc.contributor.author Georgiou, Chrisostomos C. en
dc.date.accessioned 2013-01-09T10:53:03Z
dc.date.available 2013-01-09T10:53:03Z
dc.date.copyright 2012-10-30 -
dc.date.issued 2013-01-09
dc.date.submitted 2012-10-30 -
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/7280
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.12441
dc.description 90 σ. el
dc.description.abstract Θέμα της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η ανάλυση της υπάρχουσας κατάστασης της δημόσιας συγκοινωνίας και κυριότερα των λεωφορειακών γραμμών των δήμων Λεμεσού, Μέσα Γειτονίας και Αγίου Αθανασίου που εντάσσονται στην επαρχία Λεμεσού, Κύπρου καθώς επίσης και η διαμόρφωση ενός δικτύου αστικής συγκοινωνίας με βάση τις αρχές που διέπουν την λειτουργία των δημοσίων αστικών συγκοινωνιών. Η διαδικασία αυτή πραγματοποιήθηκε με την χρήση του λογισμικού ArcGIS 10.1. Πρώτο βήμα στην εργασία αποτέλεσε η κατανόηση και ο ρόλος της δημόσιας αστικής συγκοινωνίας στην ανάπτυξη των πόλεων. Μετέπειτα αναλύθηκαν τα κριτήρια σχεδιασμού δημόσιας αστικής συγκοινωνίας που αποτέλεσαν τον βασικό πυλώνα εφαρμογής της προτεινόμενης μεθοδολογίας. Με την ανασκόπηση σε διάφορες τεχνικές και μεθόδους σχεδιασμού, αποφασίστηκε η ανάπτυξη μιας μεθοδολογίας που θα αναλύσει το υφιστάμενο δίκτυο και θα το ανασχεδιάσει. Η αξιολόγηση της υπάρχουσας κατάστασης των γραμμών δημόσιας συγκοινωνίας των δήμων Λεμεσού, Μέσα Γειτονιάς και Αγίου Αθανασίου έγινε με βάση τις παραμέτρους που θέτονται στην μεθοδολογία και που πηγάζουν από τα κριτήρια σχεδιασμού των μέσων μαζικής μεταφοράς. Εντοπίζοντας και περιγράφοντας την περιοχή μελέτης ξεκίνησε η συλλογή όλων των απαραίτητων δεδομένων από τους αρμόδιους φορείς, όπως το τμήμα Κτηματολογίου και Χωρομετρίας, την στατιστική υπηρεσία, το αρμόδιο τμήμα της επαρχίας Λεμεσού καθώς και την Εταιρεία Μεταφοράς Επιβατών Λεμεσού (ΕΜΕΛ). Τα δεδομένα αξιολογήθηκαν και έτυχαν επεξεργασίας με στόχο την παραγωγή χαρτών και πινάκων. Στην συνέχεια ακολούθησε η ανάλυση των υφιστάμενων λεωφορειακών γραμμών βάσει των περιοχών ενδιαφέροντος και εξυπηρέτησης καθώς και των μεθόδων αξιολόγησης των λεωφορειακών γραμμών. Αναλύοντας τις υφιστάμενες στάσεις βάσει των κριτηρίων σχεδιασμού και με γνώμονα την σωστή εξυπηρέτηση και την μείωση του κόστους, χωροθετήθηκαν καινούργιες στάσεις ώστε να προταθούν νέες γραμμές που να εξυπηρετούν καλύτερα το επιβατικό κοινό. Με την ανάλυση οδηγηθήκαμε στην ανεύρεση των προβλημάτων της υπάρχουσας κατάστασης, όπως είναι η μη ικανοποιητική εξυπηρέτηση ορισμένων περιοχών ενδιαφέροντος, χωροθέτηση στάσεων των λεωφορείων χωρίς να ικανοποιούνται κριτήρια σχεδιασμού και τέλος την μη ικανοποιητική χρήση των λεωφορείων από το επιβατικό κοινό λόγω των παραπάνω. Ως αποτέλεσμα των παραπάνω προβλημάτων δρομολογήθηκαν καινούργιες λεωφορειακές γραμμές με βάση αρχές και κανόνες που διέπουν τη σωστή λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών. Το βασικό εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε ήταν η ανάλυση δικτύων (networkanalyst) με υποεργαλεία την εύρεση καλύτερης διαδρομής (findingthebestroute) και την εύρεση περιοχών ενδιαφέροντος (findingaservicearea) με σκοπό την δημιουργία συνθηκών που να ικανοποιούν τα κριτήρια σχεδιασμού. el
dc.description.abstract The subject of the present thesis is to analyze the current situation of public transportation and mainly the bus routes in Limassol Municipality, Mesa Geitonia municipality and Agios Athanasios municipality all administrative units of the province of Limassol, Cyprus, as well as the formation of an urban transport network based on the function principles that govern urban public transport. The process was carried out using the software ArcGIS 10.1. First step in thisendeavor was to understand the role of public transport in the urban development of cities. Subsequently, we analyzed the design criteria of public urban transport which constituted the main pillar of the proposed methodology. By reviewing various techniques and methods of urban planning, a methodology was developed to analyze the existing network and then redesign it. The assessment of the current state of public transport lines municipalities Limassol, Mesa Geitonia and Agios Athanasios was based on the parameters that are set in the methodology and resulting from the planning criteriafor public transport. Afteridentifying and describing the study areaall the necessary data were gathered from relevant agencies such as the Department of Lands and Surveys, the statistics office, the department of Limassol and the Limassol Passenger Transport Company (EMEL). The data were processed and evaluated for the production of maps and tables. Afterwards, the existing bus routes were analyzed based on areas of interest and the evaluation methods for bus routes. Analyzing existing bus stops based on the design criteria and according to efficient service and cost reduction, we situated new ones for the design of new routes for a better service to the public using the buses. An analysis led to the discovery of the problems of existing conditions, such as poor service in certain areas of interest, poor location of bus stops without satisfying design criteria. The result was the unsatisfactory use of the buses from the public due to the above reasons. As a result of these problems we launched new bus routes based on principles and rules governing the proper functioning of urban transport. The main tool used was the analysis of networks (network analyst) with sub-tools best path finding (finding the best route) and find regions of interest (finding a service area) to create conditions that meet the design criteria. en
dc.description.statementofresponsibility Χρυσόστομος Κ. Γεωργίου el
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Λεμεσός el
dc.subject Συγκοινωνίες el
dc.subject Λεωφοριακές γραμμές el
dc.subject Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών el
dc.subject Χωροθέτηση el
dc.subject Ανάλυση Δικτύων el
dc.subject Δημόσια συγκοινωνία el
dc.subject Μεθόδοι Σχεδιασμού el
dc.subject Κτηματολόγιο el
dc.subject Limassol en
dc.subject Transport en
dc.subject Bus stations en
dc.subject GIS en
dc.subject Survey en
dc.subject Routes en
dc.subject Network analyst en
dc.subject Design criteria en
dc.subject Mesa Geitonia en
dc.subject Urban transport en
dc.title Γεωπληροφοριακή υποδομή για την ανάλυση και το σχεδιασμό του λεωφοριακού δικτύου της πόλης της Λεμεσού el
dc.title.alternative Geoinformation infrastructure for the analysis and planning of the bus network for the city of Limassol en
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2012-10-26 -
dc.date.modified 2012-10-30 -
dc.contributor.advisorcommitteemember Αντωνίου, Κωνσταντίνος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Νάκος, Βύρωνας el
dc.contributor.committeemember Κάβουρας, Μαρίνος el
dc.contributor.committeemember Αντωνίου, Κωνσταντίνος el
dc.contributor.committeemember Νάκος, Βύρωνας el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2013-01-09 -
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2013-01-09 -


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής