HEAL DSpace

Παραμετρικός σχεδιασμός και βελτιστοποίηση εναέριων Ρομπότ Πολλών Στροφείων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Παπαδόπουλος, Ευάγγελος el
dc.contributor.author Αμπάτης, Χρήστος Σ. el
dc.contributor.author Ampatis, Christos S. en
dc.date.accessioned 2013-01-09T11:13:02Z
dc.date.available 2013-01-09T11:13:02Z
dc.date.copyright 2012-11-01 -
dc.date.issued 2013-01-09
dc.date.submitted 2012-11-01 -
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/7283
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.2742
dc.description 140 σ. el
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Συστήματα Αυτοματισμού” el
dc.description.abstract Ο σκοπός της εργασίας αυτής ήταν η ανάπτυξη ενός προγράμματος, το οποίο υπολογίζει το βέλτιστο συνδυασμό των συνιστωσών από τις οποίες αποτελείται ένα ιπτάμενο όχημα πολλών στροφείων (Multi rotor Aerial Vehicle - MRAV), για δεδομένο ωφέλιμο φορτίο και διάρκεια πτήσης. Θεωρώντας ότι οι συνιστώσες αυτές είναι ο ηλεκτροκινητήρας, ο ελεγκτής στροφών (ESC), η μπαταρία και η έλικα, έγινε αρχικά η μοντελοποίηση τους με χρήση απλοποιημένων μοντέλων. Τα επιμέρους μοντέλα των συνιστωσών συνδυάστηκαν σε ένα ενιαίο, το οποίο περιγράφει τις επιδόσεις του οχήματος στη φάση της αιώρησης και σε αυτήν της μέγιστης ώσης. Έπειτα, βάση τεχνικών χαρακτηριστικών της μπαταρίας, του ηλεκτροκινητήρα και των ESC διαθέσιμων στο εμπόριο, εκφράστηκαν μέσω κατάλληλων συναρτήσεων οι παράμετροι λειτουργίας των συνιστωσών αυτών συναρτήσει του μήκους τους. Το ίδιο έγινε και για τις έλικες, μόνο που εκεί χρησιμοποιήθηκαν διαθέσιμες πειραματικές μετρήσεις. Επίσης, αναπτύχθηκαν εξισώσεις που συσχετίζουν τις διαστάσεις του σκελετού του οχήματος συναρτήσει της διαμέτρου της έλικας, του αριθμού των κινητήρων και της μέγιστη ώσης. Στη συνέχεια αναπτύχθηκε ένα πρόγραμμα σε Matlab, όπου με τη χρήση της συνάρτησης ‘fmincon’ υπολογίζει το βέλτιστο διάνυσμα σχεδιασμού. Ως αντικειμενικές συναρτήσεις χρησιμοποιήσαμε την συνολική καταναλισκόμενη ενέργεια και τη διάμετρο του οχήματος. Τέλος, με χρήση του προγράμματος είδαμε τη μεταβολή του διανύσματος σχεδιασμού συναρτήσει της μεταβολής του αριθμού των κινητήρων για δεδομένο ωφέλιμο φορτίο, συναρτήσει της μεταβολής του ωφέλιμου φορτίου για δεδομένο αριθμό κινητήρων, και συναρτήσει της μεταβολής του αριθμού των κινητήρων και του ωφέλιμου φορτίου. Επιπροσθέτως, συγκρίναμε τα αποτελέσματα του προγράμματος με τα λειτουργικά χαρακτηριστικά και επιδόσεις πραγματικών MRAV. el
dc.description.abstract The goal of this thesis was to develop a program to calculate the optimal components combination for a multi rotor Aerial Vehicle (MRAV), for a given payload and flight duration. Considering that the main components are the motor, electronic speed controller (ESC), battery and propeller, modeling was conducted for each component using simplified models. Combining each component model into one total model we were able to describe the whole system’s performance at hovering and at maximum thrust. Additionally, based on technical specifications of batteries, motors and ESC which are commercially available, we expressed component functional parameters as a function of component length. We did the same with propellers using available experimental measurements. Furthermore, we developed equations which correlate airframe dimensions as a function of propeller diameter, number of rotors and maximum thrust. We also developed a Matlab program which calculates the optimal design vector using Matlab’s ‘fmincon’ function. As objective functions, we considered the total energy consumption and the vehicle’s diameter. Finally, using the program, we were able to correlate the change in the design vector to the change in number of rotors for a given payload, to the change in payload for a given number of rotors, and to the change in number of rotors and in payload. Additionally, program results were compared with the functional parameters and performance of real MRAVs. en
dc.description.statementofresponsibility Χρήστος Σ. Αμπάτης el
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Παραμετρικός σχεδιασμός el
dc.subject Παραμετροποίηση el
dc.subject Βέλτιστος συνδυασμός el
dc.subject Έλικα el
dc.subject Μπαταρίες Λιθίου el
dc.subject Ηλεκτροκινητήρες el
dc.subject Στροφείο el
dc.subject Αιώρηση el
dc.subject Μοντελισμός el
dc.subject Τηλεκατευθυνόμενα el
dc.subject Parametric design en
dc.subject Aerial Vehicle en
dc.subject Optimal Selection en
dc.subject Propeller en
dc.subject LiPo batteries en
dc.subject Outrunner BLDC motors en
dc.subject Multi rotor en
dc.subject Quadrotor en
dc.subject MRAV en
dc.subject MAV en
dc.title Παραμετρικός σχεδιασμός και βελτιστοποίηση εναέριων Ρομπότ Πολλών Στροφείων el
dc.title.alternative Parametric design and optimization of Multi – Rotor Aerial Vehicles en
dc.type masterThesis el (en)
dc.date.accepted 2012-10-24 -
dc.date.modified 2012-11-01 -
dc.contributor.advisorcommitteemember Κυριακόπουλος, Κωνσταντίνος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Αντωνιάδης, Ιωάννης el
dc.contributor.committeemember Παπαδόπουλος, Ευάγγελος el
dc.contributor.committeemember Κυριακόπουλος, Κωνσταντίνος el
dc.contributor.committeemember Αντωνιάδης, Ιωάννης el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Mηχανολογικών Kατασκευών & Aυτομάτου Eλέγχου. Εργαστήριο Αυτόματου Ελέγχου el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2013-01-09 -
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2013-01-09 -


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής