dc.contributor.advisor |
Κουτσόπουλος, Κωνσταντίνος |
el |
dc.contributor.author |
Παγάνης, Λεωνίδας Κ.
|
el |
dc.contributor.author |
Paganis, Leonidas C.
|
en |
dc.date.accessioned |
2013-01-10T10:14:30Z |
|
dc.date.available |
2013-01-10T10:14:30Z |
|
dc.date.copyright |
2012-11-05 |
- |
dc.date.issued |
2013-01-10 |
|
dc.date.submitted |
2012-11-05 |
- |
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/7290 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.2140 |
|
dc.description |
144 σ. |
el |
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Γεωπληροφορική” |
el |
dc.description.abstract |
Τέλη του 19ου αιώνα και οι επιστήμονες ανά τον κόσμο αγωνίζονται για την εφεύρεση μηχανών εσωτερικής καύσης με ικανοποιητικό βαθμό απόδοσης. Το 1893, ο δόκτορας Rudolf Diesel σχεδιάζει τη μηχανή diesel, η οποία σχεδιάστηκε να λειτουργεί με καύσιμο τα φυτικά έλαια και συγκεκριμένα το φυστικέλαιο. Ο Diesel το 1912 δήλωνε πως «η χρήση φυτικών ελαίων σαν καύσιμα μηχανών φαίνεται ασήμαντη σήμερα. Όμως τέτοια έλαια μπορεί να γίνουν με την πάροδο του χρόνου τόσο σημαντικά όσο είναι σήμερα το πετρέλαιο και το κάρβουνο». Ομοίως, ο Nikolaus August Otto σχεδίασε τη μηχανή Otto με σκοπό να λειτουργεί με βιοαιθανόλη. Ακόμα και το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής (Ford Model T) που κατασκευάστηκε από τον Henry Ford, σχεδιάστηκε να λειτουργεί με τη καύση αιθανόλης.
Εκατό χρόνια μετά, η δήλωση του Diesel μοιάζει πιο επίκαιρη από ποτέ. Τα βιοκαύσιμα αρχίζουν να μπαίνουν στη καθημερινότητα των πολιτών, ενώ οι δυσμενείς οικονομικές συνθήκες που επικρατούν σε όλη την υφήλιο καθιστούν η χρήση τους σχεδόν υποχρεωτική. Ο επιστημονικός τομέας μπορεί να προσφέρει τα μέγιστα σε αυτόν τον τομέα και αξιοποιώντας την σύγχρονη τεχνολογία να βρει λύσεις τόσο για το ενεργειακό πρόβλημα, όσο και για την αποκατάσταση του περιβάλλοντος. Τα Γεωγραφικά συστήματα Πληροφοριών δύναται να καλύψουν το τεχνολογικό κενό μεταξύ της παραγωγής βιοκαυσίμων και της μελέτης των επιπτώσεων στο περιβάλλον.
Στη συγκεκριμένη εργασία αξιοποιούνται οι δυνατότητες των ΓΣΠ, για την μελέτη και απεικόνιση των επιπτώσεων που εμφανίζει η παραδοσιακή γεωργία στο φυσικό, βιοτικό και κοινωνικό περιβάλλον και τις συγκρίνει με τις επιπτώσεις που εμφανίζουν οι εναλλακτικές καλλιέργειες (ενεργειακές καλλιέργειες). |
el |
dc.description.abstract |
Late 19th century and scientists around the world are fighting for the invention of internal combustion engines with sufficient efficiency. In 1893, diesel engine was invented by Doctor Rudolf Diesel, which was originally designed to run on vegetable fuel oils namely peanut oil. Diesel in 1912 declared that "the use of vegetable oils as engine fuels seem insignificant today. But such oils may be considered over time as important as it is today the oil and coal". Similarly, Nikolaus August Otto designed the Otto engine to run on bioethanol. Even the first mass-production car (Ford Model T) built by Henry Ford, designed to operate with the combustion of ethanol.
One hundred years after, the declaration of Diesel seems more timeless than ever. Biofuels are beginning to enter the everyday life, and adverse economic conditions across the globe make their use almost compulsory. Science can offer the most in this area and utilize the latest technology to find solutions for the energy problem and environmental restoration. Geographic information systems can meet the technological gap between biofuel production and the study of environmental impacts.
This paper exploits the potential of GIS to study and visualization of the effects that occur when traditional agriculture on the natural, living and social environment and to compare the effects of alternative crops exhibit (energy crops). |
en |
dc.description.statementofresponsibility |
Λεωνίδας Κ. Παγάνης |
el |
dc.language.iso |
el |
en |
dc.rights |
ETDRestricted-policy.xml |
en |
dc.subject |
Ενεργειακές καλλιέργειες |
e |
dc.subject |
Κηφισός |
el |
dc.subject |
Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών (ΓΣΠ) |
el |
dc.subject |
Περιβαλλοντικές επιπτώσεις |
el |
dc.subject |
Energy crops |
en |
dc.subject |
Enviromental impacts |
en |
dc.subject |
Geographical Imformation Systems (GIS) |
en |
dc.title |
Μελέτη επιπτώσεων των ενεργειακών καλλιεργειών με τη χρήση Γεωγραφικών συστημάτων πληροφοριών. Η περίπτωση της υδρολογικής λεκάνης του Βοιωτικού Κηφισού. |
el |
dc.title.alternative |
Impact study of energy crops using Geographic Information Systems. The case of the Boeotian basin Kifissos. |
en |
dc.type |
masterThesis |
el (en) |
dc.date.accepted |
2012-10-29 |
- |
dc.date.modified |
2012-11-05 |
- |
dc.contributor.advisorcommitteemember |
Κασσιός, Κωνσταντίνος |
el |
dc.contributor.advisorcommitteemember |
Σιόλας, Άγγελος |
el |
dc.contributor.committeemember |
Κουτσόπουλος, Κωνσταντίνος |
el |
dc.contributor.committeemember |
Κασσιός, Κωνσταντίνος |
el |
dc.contributor.committeemember |
Σιόλας, Άγγελος |
el |
dc.contributor.department |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Γεωγραφίας και Περιφερειακού Σχεδιασμού. |
el |
dc.date.recordmanipulation.recordcreated |
2013-01-10 |
- |
dc.date.recordmanipulation.recordmodified |
2013-01-10 |
- |