HEAL DSpace

Εκτίμηση προτύπων ακολουθίας οχημάτων με χρήση τεχνικών μηχανικής μάθησης

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Αντωνίου, Κωνσταντίνος el
dc.contributor.author Παπαθανασοπούλου, Βασιλεία Γ. el
dc.contributor.author Papathanasopoulou, Vasileia G. en
dc.date.accessioned 2013-01-17T08:11:50Z
dc.date.available 2013-01-17T08:11:50Z
dc.date.copyright 2012-11-22 -
dc.date.issued 2013-01-17
dc.date.submitted 2012-11-22 -
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/7364
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.2400
dc.description 131 σ. el
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Γεωπληροφορική” el
dc.description.abstract Στα µέσα της δεκαετίας του ’50 άρχισαν οι πρώτες έρευνες που αφορούσαν τα πρότυπα ακολουθίας οχηµάτων και από τότε έχουν αναπτυχθεί πολυάριθµα µοντέλα. Οι τεχνολογικές εξελίξεις έχουν συµβάλλει σηµαντικά στη συλλογή υψηλής ακρίβειας δεδοµένων για τροχιές οχηµάτων, καθιστώντας έτσι εφικτή την πρόσβαση σε αυτού του είδους τα δεδοµένα µε σκοπό την ανάλυση τους για τη µελέτη της οδηγικής συµπεριφοράς και της καλύτερης δυνατής προσοµοίωσής της. Στο πλαίσιο αυτής της εργασίας για την εκτίµηση προτύπων ακολουθίας οχηµάτων προτείνεται µια εναλλακτική µεθοδολογία βασιζόµενη σε τεχνικές µηχανικής µάθησης όπως η τοπικά σταθµισµένη παλινδρόµηση, η οµαδοποίηση και η ταξινόµηση. Η προτεινόµενη µεθοδολογία εφαρµόζεται σε δεδοµένα από ένα πείραµα που διεξήχθη στη Νάπολη της Ιταλίας, καθώς και στα NGSIM δεδοµένα. Στα ίδια δεδοµένα, επίσης, εφαρµόζεται το µοντέλο του Gipps, ένα από τα ευρέως χρησιµοποιούµενα µοντέλα ακολουθίας οχηµάτων, αφού όµως προηγηθεί µια ανάλυση ευαισθησίας των παραµέτρων του και βαθµονόµηση του. Στη συνέχεια ακολουθεί σύγκριση µεταξύ της προτεινόµενης µεθοδολογίας και του µοντέλου του Gipps. Τα µοντέλα ακολουθίας οχηµάτων που προκύπτουν από µαθηµατικούς τύπους εξηγούν σαφώς τις σχέσεις που λαµβάνονται υπόψη, αλλά είναι περισσότερο αυστηρά στην εφαρµογή τους και επιβάλλουν περισσότερους περιορισµούς. Από την άλλη πλευρά, οι µέθοδοι µηχανικής µάθησης παρά το γεγονός ότι αδυνατούν να εξηγήσουν ποιοτικά τις συσχετίσεις που µοντελοποιούν, παρουσιάζουν µεγαλύτερη ευελιξία και µπορούν να παρέχουν καλύτερα αποτελέσµατα στην εκτίµηση των προτύπων ακολουθίας οχηµάτων. el
dc.description.abstract Since the 1950' s car following models are well researched with varying approaches. Nowadays, technological advances have significantly contributed in data collection with high accuracy. Therefore, the availability of traffic data has improved and researchers could focus on their analysis in order to achieve a better simulation of drivers' behavior. In this study, an alternative methodology framework based on computational approaches is proposed for data driven estimation of car following models. Machine learning techniques such as locally weighted regression, classification and clustering are included. The proposed methodology is illustrated using both data from an experiment implemented in Naples, in Italy, and NGSIM data. The Gipps' model, one of the most extensively used car following models, is also applied to the same data, after a sensitivity analysis of its parameters and the calibration of the model are preceded. Then, a comparison between the proposed framework and Gipps' model is performed. Typical car following models are relied on a mathematical formula and are theoretically justified, though they are more restrictive. On the other hand, machine learning approaches may not provide as much insight into traffic flow theory as the traditional models do, though they are more flexible and allow the incorporation of additional information to the process of speed estimation. Machine learning methods could ensure reliability and improvement in data driven estimation of car following models. en
dc.description.statementofresponsibility Βασιλεία Γ. Παπαθανασοπούλου el
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Εκτίμηση ταχυτήτων el
dc.subject Πρότυπα ακολουθίας οχημάτων el
dc.subject Μοντέλο του Gipps el
dc.subject Μηχανική μάθηση el
dc.subject Τοπικά σταθμισμένη παλινδρόμηση el
dc.subject Ομαδοποίηση el
dc.subject Ταξινόμηση el
dc.subject Speed estimation en
dc.subject Car following models en
dc.subject Gipps' model en
dc.subject Machine learning en
dc.subject Locally weighted regression en
dc.subject Clustering en
dc.subject Classification en
dc.title Εκτίμηση προτύπων ακολουθίας οχημάτων με χρήση τεχνικών μηχανικής μάθησης el
dc.title.alternative Data driven estimation of car following models with machine learning methods en
dc.type masterThesis el (en)
dc.date.accepted 2012-10-30 -
dc.date.modified 2012-11-22 -
dc.contributor.advisorcommitteemember Ψαριανός, Βασίλειος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Σπυροπούλου, Ιωάννα el
dc.contributor.committeemember Αντωνίου, Κωνσταντίνος el
dc.contributor.committeemember Ψαριανός, Βασίλειος el
dc.contributor.committeemember Σπυροπούλου, Ιωάννα el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων & Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής ανάπτυξης. Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2013-01-17 -
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2013-01-17 -


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record