HEAL DSpace

Πολεοδομική και συγκοινωνιακή παρέμβαση στην οδό Πειραιώς

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Αυγερινού-­Κολώνια, Σοφια el
dc.contributor.author Αγριαντώνη, Μαργαρίτα Ν. el
dc.contributor.author Agriantoni, Margarita N. en
dc.date.accessioned 2013-01-29T09:42:13Z
dc.date.available 2013-01-29T09:42:13Z
dc.date.copyright 2012-11-19 -
dc.date.issued 2013-01-29
dc.date.submitted 2012-11-19 -
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/7507
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.13683
dc.description 141 σ. el
dc.description.abstract Η Διπλωματική εργασία έχει ως βασικό στόχο να αναδείξει τη σημασία αξιοποίησης της υποβαθμισμένης και παραμελημένηςπεριοχής της οδού Πειραιώς και να προτείνει τιςκατευθύνσεις γύρω από τις οποίες θα αναβαθμιστεί το αστικό τοπίο και θα αναζωογονηθεί οάξονας. Όλα αυτά στο πλαίσιο της προστασίας και διατήρησης της βιομηχανικής κληρονομιάς. Η εργασια περιλαμβάνει δύο κύρια μέρη: Στο πρώτο μέρος γίνεται μι προσπάθεια να μελετηθεί και να περιγραφεί ο χαρακτήρας και η ταυτότητα του άξονα της οδού Πειραιώς.Αυτο πραγματοποιείται μέσα από την ιστορική αναδρομή των δύο πόλεων που ενώνει ,της Αθηνας και του Πειραια ,καθώς επίσης και του ίδιου του άξονα.Πρόκειται για έναν άξονα με ιστορική σημασία ,μια ιστορία που ξεκινά από την αρχαιότητα με τη κατασκευη των Μακρων Τειχών και συνεχίστηκε στη σύγχρονη εποχή αποτελώντας τη ραζοκοκκαλιά της βιομηχανίας της Αττικής.Η ανάπτυξη της βιομηχανίας και η εγκατασταση βοιμηχανικών μονάδων στην οδο Πειραιώς ξεκίνησε στα τέλη του 19ου αιώνα και συνέχισε μέχρι τις δεκαετίες 1970-1980 και μετά απο την αποβιομηχάνιση απέμεινε ένα κτιριακό δυναμικό εγκαταλελειμένο διαμορφώνοντας μια νέα εικόνα του άξονα.Στο σημείο αυτό έγινε μία μελέτη γύρω από τις αρχές της βιομηχανικής αρχαιολογίας και βιομηχανικής κληρονομιάς και τους τρόπους διαχείρισης και αξιοποίησης των βιομηχανικών μνημείων.Η ιστορική αναδρομή ολοκληρώνεται τη δεικαετία του 1990 όπου παρατηρείται μία τάση εκμετάλλευσης και επανάχρησης των πρώην βιομηχανικών χώρων με τη συγκέντωση στον άξονα και γύρω απο αυτόν πολιτιστικών κυρίως χρήσεων ,προσδίδοντας για μια ακόμη φορά ένα νέο χαρακτήρα.Στο δεύτερο μέρος της εργασίας καθορίσαμε ένα τμήμα της οδου Πειραιως ως περιχή μελέτης όπου και έγινε καταγραφη της υφιστάμενης καταστασης .Μελετησαμε τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των δήμων ,τις χρήσεις γης ,την κατασταση του κτιριακου δυναμικού και το υφιστάμενο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών.Επίσης έγινε καταγραφή των κτιρίων ενδιαφέροντος κατα μήκος του άξονα,Τέλος μετα από την αξιολόγηση των στοιχείων διαπιστώσαμε τα πορβλήματα που υπάρχουν και προτείναμε κάποιες κατευθύνσεις ανάπτυξης της οδου Πειραιως. Στη συγκεκριμένη μελέτη προσεγγίσαμε το θέμα συνδυάζοντας την ιστορική διάσταση του άξονα με τα σημερινά αστικά δεδομένα της περιοχής ,με την πολύτιμη βοήθεια της βιβλιογραφίας και των μέχρι σήμερα ερευνών.Εδώ λειτούργησε η αμφίδρομη σχέση μεταξύ γενικού και ειδικού: η προσέγγιση σε δύο επίπεδα ,αφεν΄΄ος ολόκληρου του μήκους της οδού Πειραιώς και αφετέρου της περιοχής μελέτης. el
dc.description.abstract This diploma thesis refers to character of Piraeus Street .Our main objective was to promote the importance of an organized urban planning and propose the importance of an organized urban planning and propose interventions in order to upgrade and revitalize,not only the road axis but also neglected urban landscape around Pireaus Street.The paper concists of two parts:In the first part we tried to study and describe the identityand special characteristics of Pireaus street.We approached the subject through historical research of the street but also of the cities of Athens and Pireaus.Piraeus street is an axis with historical significance.It starts from antiquity with the construction of the Long Walls and continues into modern times with the establishment of industrial untis along the street,during the industrial untis along the street,during the industrial development in Greece (19th-20th century).After the de-industrialization (1970-1980)the image of the street consisted of abandoned or underused industrial buildings.Only after the years 1990 there is a tendancy of reutilization of the former industrial sites and brownfields.At this point we studies the principles og industrial archaelogy and industrial heritage ,the definition and the ways of management of an industrial monument.In the second part of the paper we determined the study area and started to study the demographic data and characteristics of the municipalities around Pireaus street.After field research we made land use plans ,evalutation of the condition of the existing buildings record of the existing network of public transportation and of the sites of special interest.Finally ,after evaluations the results of our study we detected the existing problems and made suggestions for improvement and proposed directions of future development of Pireaus street. In this study we approached the iddue by combining the historical dimension of the axis with the current image and the recent data of the study area.The sources of our study was the bibliography ,field research and existing studies. en
dc.description.statementofresponsibility Μαργαρίτα Ν. Αγριαντώνη el
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Όδος Πειραιώς el
dc.subject Βιομηχανική κληρονομιά el
dc.subject Βιομηχανική αρχαιολογία el
dc.subject Ιστορική εξέλιξη Αθήνας el
dc.subject Ανάπλαση βιομηχανικών περιοχών el
dc.subject Pireaus street en
dc.subject Pireos street en
dc.subject Brownfields en
dc.subject Revitalization en
dc.subject Industrial heritage en
dc.subject Industrial archaelogy en
dc.title Πολεοδομική και συγκοινωνιακή παρέμβαση στην οδό Πειραιώς el
dc.title.alternative Urban transport and intervention in street Piraeus en
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2012-10-25 -
dc.date.modified 2012-11-19 -
dc.contributor.advisorcommitteemember Μπελαβίλας, Νικόλαος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Καρλαύτης, Ματθαίος el
dc.contributor.committeemember Αυγερινού-­Κολώνια, Σοφια el
dc.contributor.committeemember Μπελαβίλας, Νικόλαος el
dc.contributor.committeemember Καρλαύτης, Ματθαίος el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής. el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2013-01-29 -
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2013-01-29 -


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής