dc.contributor.advisor |
Παπανικολάου, Απόστολος |
el |
dc.contributor.author |
Σκλαβενίτης, Αλέξανδρος Δ.
|
el |
dc.contributor.author |
Sklavenitis, Alexandros D.
|
en |
dc.date.accessioned |
2013-03-15T08:26:09Z |
|
dc.date.available |
2013-03-15T08:26:09Z |
|
dc.date.copyright |
2013-03-07 |
- |
dc.date.issued |
2013-03-15 |
|
dc.date.submitted |
2013-03-07 |
- |
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/7796 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.3656 |
|
dc.description |
282 σ. |
el |
dc.description.abstract |
Αναμφισβήτητα το ναυάγιο του Ε/Γ – Ο/Γ «Ηράκλειο» αποτελεί μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα περίπτωση μελέτης. Αφ’ ενός πρόκειται για το πλέον πολύνεκρο ατύχημα στη σύγχρονη ιστορία της Ελλάδας και αφ’ ετέρου, από ναυπηγικής άποψης, αποτελεί μια χαρακτηριστική περίπτωση ανατροπής λόγω κατάκλυσης διαμερίσματος άνωθεν του καταστρώματος στεγανών φρακτών σε συνδυασμό με ακολουθούντες κυματισμούς.
Στην παρούσα μελέτη ερευνήσαμε αρχικά τις επικρατούσες συνθήκες στη ναυτιλία και στη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία της εποχής προκειμένου να σχηματίσουμε μια καλύτερη εικόνα για το πλαίσιο μέσα στο οποίο λειτουργούσε το συγκεκριμένο πλοίο. Σε επόμενο στάδιο μελετήσαμε τις τρεις πραγματογνωμοσύνες/μελέτες προηγούμενων ερευνητών που είχαν ασχοληθεί με αυτό το ναυάγιο και στη συνέχεια προχωρήσαμε στη μοντελοποίηση του πλοίου στον ηλεκτρονικό υπολογιστή. Χρησιμοποιώντας το συγκεκριμένο μοντέλο εξετάσαμε κατά πόσον το «Ηράκλειο» ικανοποιούσε τους διάφορους κανονισμούς ασφαλείας, όσον αφορά το ύψος εξάλων, τη στεγανή υποδιαίρεση και την ευστάθεια σε άθικτη και βεβλαμμένη κατάσταση), από την εποχή του μέχρι και σήμερα. Επιπλέον προσδιορίσαμε για τη θαλάσσια περιοχή του ναυαγίου, με χρήση άτλαντα ανέμου-κύματος, την πιθανότητα εμφάνισης κάποιων ιδιαίτερα επικίνδυνων κυματισμών που ενδεχομένως να οδηγούσαν σε σοβαρή μείωση της ευστάθειας αν όχι και σε ανατροπή σύμφωνα με την οδηγία του ΙΜΟ MSC.1/Circ1228. Με βάση το μοντέλο που δημιουργήσαμε, εξετάσαμε τη μεταβολή των υδροστατικών μεγεθών του πλοίου όταν αυτό διατρέχεται από κύμα, εστιάζοντας κυρίως στις περιπτώσεις hogging και sagging. Τέλος καταλήξαμε σε κάποια βασικά συμπεράσματα τόσο για το ίδιο το πλοίο όσο και για την εξέλιξη των κανονισμών ασφαλείας. |
el |
dc.description.abstract |
Certainly investigating the sinking of the RoRo – Passenger Ferry S.S. «Heraklion» was a very interesting case of study from every aspect, both historical and scientific. The present project tries on the one hand to shed some light into the various events that led to the largest tragedy of modern Greek maritime history and on the other hand to evaluate the safety of that vessel according to several regulations, from 1960 till nowadays. Specifically, in the first level, the state of affairs of Greek coastal shipping business of that time is described, based on testimonies, formal documents, Authorities’ reports etc. Details about the vessel’s history, convertion and malkfunctions are provided. The official investigation reports of the accident of that age are commented and compared with the results of the present project. In the second level, the possible waves that the ship may had faced the night of the accident are estimated, as well as their possibility of occurrence, according to the weather forecast and modern atlases of wind and wave. In the next level, after having constructed a model of the ship using AVEVA/TRIBON software, several critical loading conditions are examined. In addition the compliance with the regulations of the time of the accident up to modern regulations concerning load lines, subdivision and intact & damage stability is also checked. Even more, by running several critical waves on the computer model the phenomena of stability’s reduction due to following seas as described at IMO’s guidance MSC.1/Circ1228, are examined too. Finally, we export certain conclusions concerning the regulations’ evolution during the last decades and the vessel’s safety as prescribed by them at each time. |
en |
dc.description.statementofresponsibility |
Αλέξανδρος Δ. Σκλαβενίτης |
el |
dc.language.iso |
el |
en |
dc.rights |
ETDFree-policy.xml |
en |
dc.subject |
Ηράκλειο |
el |
dc.subject |
Ναυάγια |
el |
dc.subject |
Φαλκονέρα |
el |
dc.subject |
Ευστάθεια |
el |
dc.subject |
Ακολουθούντες κυματισμοί |
el |
dc.subject |
Αφοι Τυπάλδου |
el |
dc.subject |
Προοδευτική κατάκλυση |
el |
dc.subject |
Στεγανή υποδιαίρεση |
el |
dc.subject |
Γραμμή φόρτωσης |
el |
dc.subject |
Ναυτικά ατυχήματα |
el |
dc.subject |
Heraklion |
en |
dc.subject |
Shipwrecks |
en |
dc.subject |
Falkonera |
en |
dc.subject |
Stability |
en |
dc.subject |
Following seas |
en |
dc.subject |
Typaldos brothers |
en |
dc.subject |
Progressive flooding |
en |
dc.subject |
Watertight subdivision |
en |
dc.subject |
Load lines |
en |
dc.subject |
Naval accidents |
en |
dc.title |
Έρευνα σχετικά με το ναυάγιο του Ε/Γ - Ο/Γ "ΗΡΑΚΛΕΙΟ" και αξιολόγηση του πλοίου με βάση τους κανονισμούς ασφαλείας |
el |
dc.title.alternative |
Investigation into the sinking of SS "HERAKLION" |
en |
dc.type |
bachelorThesis |
el (en) |
dc.date.accepted |
2013-01-15 |
- |
dc.date.modified |
2013-03-07 |
- |
dc.contributor.advisorcommitteemember |
Σπύρου, Κωνσταντίνος |
el |
dc.contributor.advisorcommitteemember |
Ζαραφωνίτης, Γεώργιος |
el |
dc.contributor.committeemember |
Παπανικολάου, Απόστολος |
el |
dc.contributor.committeemember |
Σπύρου, Κωνσταντίνος |
el |
dc.contributor.committeemember |
Ζαραφωνίτης, Γεώργιος |
el |
dc.contributor.department |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου & Θαλάσσιων Μεταφορών. Εργαστήριο Μελέτης Πλοίου |
el |
dc.date.recordmanipulation.recordcreated |
2013-03-15 |
- |
dc.date.recordmanipulation.recordmodified |
2013-03-15 |
- |