HEAL DSpace

Μοντελοποίηση της μηχανικής συμπεριφοράς ινωδών ενισχύσεων σε πλαστική μήτρα και εφαρμογή στην περιοχική συνεχή ενίσχυση οδοντωτών τροχών

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Σπιτάς, Βασίλειος el
dc.contributor.author Βασιλείου, Ιωάννης Γ. el
dc.contributor.author Vasileiou, Ioannis G. en
dc.date.accessioned 2013-03-27T09:39:27Z
dc.date.available 2013-03-27T09:39:27Z
dc.date.copyright 2013-03-20 -
dc.date.issued 2013-03-27
dc.date.submitted 2013-03-20 -
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/7856
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.3814
dc.description.abstract Στην παρούσα διπλωματική εργασία αναπτύσσεται και περιγράφεται μια μέθοδος βελτίωσης της αντοχής και της ικανότητας μεταφοράς και παραλαβής φορτίων των πλαστικών οδοντωτών τροχών μετωπικής οδοντώσεως. Η μέθοδος αυτή περιλαμβάνει την ενίσχυση των τροχών με συνεχώς προεντεταμένες ίνες άνθρακα, οι οποίες τοποθετούνται εφαπτομενικά στην επικίνδυνη διατομή ποδός, η οποία έχει ευρεθεί πρωθύστερα με ανάλυση, μέσω πεπερασμένων στοιχείων, των μοντέλων οδοντωτών τροχών χωρίς την προσθήκη του οπλισμού. Για την εύρεση των μηχανικών ιδιοτήτων του ομογενούς ανισότροπου υλικού πραγματοποιείται ανάλυση πεπερασμένων στοιχείων σε προσομοιώσεις εφελκυσμού και διάτμησης. Στη συνέχεια μια σειρά από μοντέλα ενισχυμένων οδοντωτών τροχών μελετήθηκε για φορτίο ασκούμενο στο Υψηλότερο Σημείο Μονής Επαφής (HPSTC). Τέλος παρατίθενται σε κατάλληλα διαγράμματα τα συγκεντρωτικά αποτελέσματα της αδιαστατοποιημένης μέγιστης εφελκυστικής και θλιπτικής τάσης, στα οποία αναπαρίστανται η πτώση τάσης περίπου κατά 60% στην πλαστική μήτρα του οδόντος και ταυτόχρονα η αύξηση της σχετικής αντοχής του οδόντος 10 με 15 φορές, δηλαδή επίπεδα αντοχής παρόμοια με αυτά ενός χαλύβδινου οδοντωτού τροχού. el
dc.description.abstract In this thesis, a method of improving the mechanical properties and the loading capacity of typical plastic spur gears through the application of pretensioned carbon-fibre reinforcement is developed. In order to achieve this, the plastic gears are reinforced with long carbon fibres placed tangent to the critical cross-section at the root of the teeth, where the stress maximum is observed. In order to model the mechanical properties of the resulting anisotropic heterogeneous reinforced plastic, a homogenised 3-D anisotropic equivalent is calculated through FEA analysis of Representative Volume Elements (RVEs) under axial and shear loading conditions. A series of 5-teeth CF-reinforced gear models are subsequently studied under various loadings at the HPSTC using the contact ratio as a non-dimensionalising variable in comparison to their unreinforced counterparts. The results indicate a considerable decrease in root bending stresses both at the tension and the compression side of the tooth (10 to 15 times) as well as a significant decrease in compliance (40% of the original). Therefore the composite gear teeth are able to withstand loading similar to that of typical steel gears. en
dc.description.statementofresponsibility Ιωάννης Γ. Βασιλείου el
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Ινώδης ενίσχυση el
dc.subject Ενισχυμένοι πλαστικοί οδοντωτοί τροχοί el
dc.subject Ανθρακονήματα el
dc.subject Πλαστικά γρανάζια el
dc.subject Ανισότροπο μοντέλο el
dc.subject Μητρώο δυσκαμψίας el
dc.subject Ισότροπο μοντέλο el
dc.subject Αντοχή πλαστικών γραναζιών el
dc.subject Μέγιστη εφελκυστική τάση el
dc.subject Επικίνσυνη διατομή ποδός el
dc.subject Reinforced plastic gears en
dc.subject Carbon-fibre reinforcement en
dc.subject Stifness matrix en
dc.subject Anisotropic material en
dc.subject Mechanical properties en
dc.subject Stress/strain tensor en
dc.subject Isotropic material en
dc.subject Highest point of single tooth contact en
dc.subject Carbon fibers en
dc.subject Plastic gears en
dc.title Μοντελοποίηση της μηχανικής συμπεριφοράς ινωδών ενισχύσεων σε πλαστική μήτρα και εφαρμογή στην περιοχική συνεχή ενίσχυση οδοντωτών τροχών el
dc.title.alternative Modelling of the mechanical properties of fibre-reinforced plastics and application on the localized continuous reinforcement of gears en
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2013-03-14 -
dc.date.modified 2013-03-20 -
dc.contributor.advisorcommitteemember Κωστόπουλος, Θεόδωρος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Αντωνιάδης, Ιωάννης el
dc.contributor.committeemember Σπιτάς, Βασιλείος el
dc.contributor.committeemember Κωστόπουλος, Θεόδωρος el
dc.contributor.committeemember Αντωνιάδης, Ιωάννης el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μηχανολογικών Κατασκευών & Αυτομάτου Ελέγχου. Εργαστήριο Στοιχείων Μηχανών. el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2013-03-27 -
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2013-03-27 -


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής