HEAL DSpace

Μοντελοποίηση ρυθμού φθοράς κα βελτιστοποίηση σχεδιασμού ωστικών εδράνων με υδροφοβικές ιδιότητες

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Παπαδόπουλος, Χρήστος el
dc.contributor.author Παντελής, Γεώργιος Ν. el
dc.contributor.author Pantelis, Georgios N. en
dc.date.accessioned 2013-04-12T06:40:11Z
dc.date.available 2013-04-12T06:40:11Z
dc.date.copyright 2013-03-27 -
dc.date.issued 2013-04-12
dc.date.submitted 2013-03-27 -
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/7957
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.3826
dc.description 91 σ. el
dc.description.abstract Στην παρούσα εργασία, παρουσιάζεται υπολογιστική μελέτη βελτιστοποίησης των χαρακτηριστικών λειτουργίας ωστικών εδράνων (ικανότητας παραλαβής φορτίου / ρυθμού φθοράς), για έδρανα στα οποία τμήμα της επιφάνειας του πέλματος έχει υδροφοβικές ιδιότητες. Ως αίτιο για τη φθορά των εδράνων λαμβάνεται η πίεση που αναπτύσσεται κατά τη λειτουργία, λόγω του φαινομένου της υδροδυναμικής λίπανσης. Η προσομοίωση του εδράνου γίνεται μέσα από τη θεώρηση ενός δισδιάστατου υπολογιστικού μοντέλου, και τη χρήση μεθόδων Υπολογιστικής Ρευστομηχανικής (CFD). H βελτιστοποίηση πραγματοποιείται με σύζευξη του κώδικα CFD με λογισμικό βελτιστοποίησης βασισμένο σε γενετικούς αλγορίθμους. Συγκεκριμένα, διατυπώνεται ένα πολυκριτηριακό πρόβλημα βελτιστοποίησης της γεωμετρίας του εδράνου με αντικειμενικές συναρτήσεις τη μεγιστοποίηση της ικανότητας παραλαβής φορτίου και την ελαχιστοποίηση του μέγιστου ρυθμού φθοράς στην επιφάνεια του πέλματος του εδράνου. Στη συνέχεια, προσδιορίζεται και αναλύεται το τελικό σύνολο των κατά Pareto βέλτιστων λύσεων. el
dc.description.abstract In the present work, a computational optimization study of the operational characteristics (load capacity/wear rate) of thrust bearings is presented, for bearings which have hydrophobic properties on part of their pads’ surface. The hydrodynamic oil pressure developed during operation is considered as the main reason of bearing wear. Bearing simulation is realized through consideration of a two-dimensional computational model, and the use of Computational Fluid Dynamics (CFD) methods. Optimization is carried out by coupling the CFD code with optimization tools based on genetic algorithms. Specifically, a multiobjective optimization problem is expressed, with the maximization of load capacity and the minimization of maximum wear rate of the pad surfaces being the objective functions. A final set of Pareto-optimal solutions is identified and analyzed. en
dc.description.statementofresponsibility Γεώργιος Γ. Παντελής el
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Ωστικά έδρανα el
dc.subject Υδροφοβικές ιδιότητες el
dc.subject Ρυθμός φθοράς el
dc.subject Ικανότητα παραλαβής φορτίου el
dc.subject Βελτιστοποίηση el
dc.subject Thrust bearings en
dc.subject Hydrophobic properties en
dc.subject Wear rate en
dc.subject Load Carrying Capacity en
dc.subject Optimization en
dc.title Μοντελοποίηση ρυθμού φθοράς κα βελτιστοποίηση σχεδιασμού ωστικών εδράνων με υδροφοβικές ιδιότητες el
dc.title.alternative Modeling of wear rate and design optimization of thrust bearings with hydrophobicity properties en
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2013-03-22 -
dc.date.modified 2013-03-27 -
dc.contributor.advisorcommitteemember Καϊκτσής, Λάμπρος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Παντελής, Δημήτρης el
dc.contributor.committeemember Παπαδόπουλος, Χρήστος el
dc.contributor.committeemember Καϊκτσής, Λάμπρος el
dc.contributor.committeemember Παντελής, Δημήτρης el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής Μηχανολογίας el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2013-04-12 -
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2013-04-12 -


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής