HEAL DSpace

Συμβολή Ηχοαπορροφητικών Ηχοπετασμάτων Αστικών Σιδηροδρόμων στην Πολεοδομική Ηχοπροστασία

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Σωτηροπούλου, Αλεξάνδρα el
dc.contributor.author Χούσος, Χαράλαμπος Γ. el
dc.contributor.author Housos, Charalambos G. en
dc.contributor.author Τσέλιος, Χρήστος Ι. el
dc.contributor.author Tselios, Christos I. en
dc.date.accessioned 2013-04-12T09:45:16Z
dc.date.available 2013-04-12T09:45:16Z
dc.date.copyright 2013-04-12 -
dc.date.issued 2013-04-12
dc.date.submitted 2013-04-12 -
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/7967
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.3923
dc.description 172 σ. el
dc.description.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται τη συμβολή της τοποθέτησης ηχοαπορροφητικών ηχοπετασμάτων σε συγκεκριμένες θέσεις, με υψηλές στάθμες θορύβου, κατά μήκος του δικτύου του αστικού σιδηροδρόμου. Στο πλαίσιο της εργασίας, πραγματοποιήθηκαν μετρήσεις θορύβου σε 4 θέσεις που επιλέχθηκαν από τον ΗΣΑΠ να τοποθετηθεί το ηχοαπορροφητικό υλικό. Σε κάθε θέση έγιναν ταυτόχρονες μετρήσεις σε 2 σημεία. Η επιλογή των σημείων μέτρησης έγινε με στόχο να καταγραφεί κατά το δυνατόν πληρέστερα ο αστικός θόρυβος που επικρατεί τόσο δίπλα στην περίφραξη της γραμμής του ΗΣΑΠ, όσο και στα όρια της οικοδομικής γραμμής. Οι μετρήσεις έγιναν σε dBA, βασίστηκαν στην παράμετρο ισοδύναμης ηχητικής στάθμης LΑeq και πραγματοποιήθηκαν σε δύο φάσεις, πριν και μετά την τοποθέτηση του ηχοαπορροφητικού υλικού. Οι μετρήσεις είχαν διάρκεια 30 λεπτών ανά θέση, ενώ πραγματοποιήθηκε και μέτρηση με απουσία διέλευσης συρμού για τη λήψη αποκλειστικά και μόνο του αστικού θορύβου. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι στις θέσεις «Κηφισιά» και «Μαρούσι» τα ηχοαπορροφητικά ήταν αναποτελεσματικά, ενώ στις θέσεις «Νέο Ηράκλειο» και «Πετράλωνα» παρατηρήθηκε όντως μείωση της ηχοστάθμης κατά 2-4 dBA. Ωστόσο, σε όλες τις θέσεις, πλην μιας, οι στάθμες θορύβου βρίσκονται ακόμη άνω των επιτρεπτών ορίων, που η ελληνική νομοθεσία ορίζει. Η παρούσα εργασία συγκρίνει και αξιολογεί τα αποτελέσματά της με εκείνα άλλων αντίστοιχων εργασιών σε Ελλάδα και εξωτερικό, αν και η χρήση ηχοαπορροφητικών υλικών γίνεται αντικείμενο μελέτης μόλις τα τελευταία χρόνια. Γι’ αυτό, αναφέρονται και συναφείς μελέτες και έρευνες σε οδικά ή σιδηροδρομικά έργα, όπου γίνεται χρήση ηχοπετασμάτων ή ζωνών πρασίνου, ως μέτρο σύγκρισης ή εναλλακτικών τρόπων επέμβασης. Με την ολοκλήρωση της εργασίας, παρατίθενται προτάσεις για την περαιτέρω μείωση της ηχοσταθμής. Οι προτάσεις έχουν να κάνουν τόσο με τον έλεγχο της πηγής καθεαυτής του θορύβου, ενώ ασχολούνται και με τον έλεγχο του περιβάλλοντος και ενδεικνυόμενους τρόπους κατασκευής των κτιρίων. el
dc.description.abstract The main theme of the present diploma thesis is the contribution of the placement of sound absorbing noise barriers at specific locations with high noise levels along urban rail network. As part of the work there were carried out noise measurements at 4 sites which were selected by ISAP to place the sound absorbing material. In each position there have been simultaneous measurements at 2 points. The measurement points were chosen so as to record as good as possible the prevailing urban noise. The first point was next to the fence of the rails and the second one was at the boundaries of the building line. The measurements were made in dBA, based on the parameter equivalent sound level LAeq and conducted in two phases, before and after installation of sound absorbing material. The measurements lasted 30 minutes per shift, and while there was no measurement for transit train taking only the urban noise. The results showed that at the positions "Kifissia" and "Maroussi" the absorption was ineffective, while at positions "Neo Iraklio" and "Petralona" there the barriers indeed reduced the sound by 2-4 dBA. However, in all positions, except one, the noise levels are still above the permissible limits, the Greek legislation provides. This paper compares and evaluates the results with those of other relevant activities in Greece and abroad, although the use of sound absorbing materials is studied only in recent years. Therefore, there are reported and related studies and research in road or rail projects, necessitating the use of noise barriers or green areas, benchmark or alternative intervention. Upon completion of the work out proposals to further reduce sound levels. The proposals have to do so by controlling the source of the noise itself, while dealing with the climate control and appropriate methods of construction. en
dc.description.statementofresponsibility Χαράλαμπος Γ. Χούσος el
dc.description.statementofresponsibility Χρήστος Ι. Τσέλιος el
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Ηχοαπορροφητικά el
dc.subject Ηχοπετάσματα el
dc.subject Η.Σ.Α.Π. el
dc.subject Ηχοπροστασία el
dc.subject Πετροβάμβακας el
dc.subject Ηχοστάθμες el
dc.subject ΗΣΑΠ el
dc.subject Ηχορύπανση el
dc.subject Δείκτες θορύβου el
dc.subject Διάτρητο ηχοαπορροφητικό el
dc.subject Absorbing en
dc.subject Absorbing material en
dc.subject Urban rail network en
dc.subject Sound reduction en
dc.subject Noise barriers en
dc.subject ISAP en
dc.subject Urban noise en
dc.subject Railway noise en
dc.title Συμβολή Ηχοαπορροφητικών Ηχοπετασμάτων Αστικών Σιδηροδρόμων στην Πολεοδομική Ηχοπροστασία el
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2013-03-29 -
dc.date.modified 2013-04-12 -
dc.contributor.advisorcommitteemember Πουλάκος, Γεώργιος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Τζουβαδάκης, Ιωάννης el
dc.contributor.committeemember Σωτηροπούλου, Αλεξάνδρα el
dc.contributor.committeemember Πουλάκος, Γεώργιος el
dc.contributor.committeemember Τζουβαδάκης, Ιωάννης el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Δομοστατικής. Εργαστήριο Ηχοτεχνίας el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2013-04-12 -
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2013-04-12 -


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής