HEAL DSpace

Χάραξη οδού στον χώρο με χρήση καμπυλών ελεύθερης μορφής NURBS (Non-Uniform Rational Basis Spline)

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Κανελλαΐδης, Γεώργιος el
dc.contributor.author Μπουτσάκης, Αντώνης Ε. el
dc.contributor.author Boutsakis, Antonis E. en
dc.date.accessioned 2013-05-24T09:33:41Z
dc.date.available 2013-05-24T09:33:41Z
dc.date.copyright 2013-04-15 -
dc.date.issued 2013-05-24
dc.date.submitted 2013-04-15 -
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/8133
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.12615
dc.description 286 σ. el
dc.description.abstract Αντικείμενο της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας αποτελεί η χάραξη οδών απευθείας στον χώρο, με χρήση των αριθμητικά προσδιοριζόμενων καμπυλών ελεύθερης μορφής NURBS (Non-Uniform Rational Basis Spline). Προκειμένου να διερευνηθεί η καταλληλότητα χρήσης των καμπυλών NURBS στην οδοποιία, αναπτύχθηκε μια μέθοδος ανάλυσής τους και υλοποιήθηκε μια εφαρμογή σε περιβάλλον ηλεκτρονικού υπολογιστή, για τη σχεδίαση οδικών τμημάτων τα οποία περιγράφονται από αυτές. Τα βασικά πλεονεκτήματα που παρουσιάζει ο σχεδιασμός οδών με χρήση αυτών των καμπυλών είναι η ενιαία αναπαράσταση των οδικών αξόνων από μία μόνο τρισδιάστατη μορφή, ο αποτελεσματικότερος έλεγχος της ποιότητας της χάραξης και η αποδοτικότερη αξιοποίηση των δεδομένων της χάραξης από άλλες σύγχρονες εφαρμογές. Τα βασικά μειονεκτήματα είναι η αδυναμία άμεσου ελέγχου της μορφής της οδού και η προβληματική υψομετρική διαμόρφωσή της. Για τη διατύπωση ασφαλέστερων συμπερασμάτων, απαιτείται η διεξαγωγή περαιτέρω έρευνας, κυρίως με την εισαγωγή του ανθρώπινου παράγοντα. el
dc.description.abstract The objective of this Diploma Thesis is road design directly in space, using NURBS (Non-Uniform Rational Basis Spline) freeform curves, which are numerically determined. In order to investigate the suitability of NURBS curves in road designing, a method for analysing them has been developed and a software application for designing road segments described by them has been created. The main advantages offered by designing roads using these curves are the unified representation of road axes, by a single three-dimensional form, the effective control of the alignment’s quality and the more efficient use of their data by other modern applications. The main disadvantages are the lack of direct control over the form of the road and the problematic altitudinal configuration. Further investigation is required to come to safer conclusions, mainly by introducing the human factor. en
dc.description.statementofresponsibility Αντώνης Ε. Μπουτσάκης el
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Τρισδιάστατη χάραξη οδών el
dc.subject Καμπύλες NURBS el
dc.subject Λογισμικό χάραξης οδών el
dc.subject Οδοποιία el
dc.subject Χάραξη οδού στον χώρο el
dc.subject Three-dimensional road design en
dc.subject NURBS curves en
dc.subject Road design software en
dc.subject Road design en
dc.subject Road design in space en
dc.title Χάραξη οδού στον χώρο με χρήση καμπυλών ελεύθερης μορφής NURBS (Non-Uniform Rational Basis Spline) el
dc.title.alternative Three-dimensional road design using NURBS (Non-Uniform Rational Basis Spline) freeform curves en
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2013-03-28 -
dc.date.modified 2013-04-15 -
dc.contributor.advisorcommitteemember Καλτσούνης, Αντώνιος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Λοΐζος, Ανδρέας el
dc.contributor.committeemember Κανελλαΐδης, Γεώργιος el
dc.contributor.committeemember Καλτσούνης, Αντώνιος el
dc.contributor.committeemember Λοΐζος, Ανδρέας el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής. Εργαστήριο Οδοποιίας el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2013-05-24 -
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2013-05-24 -


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής