HEAL DSpace

Nέοι κανονισμοί εκπομπών οξειδίων του θείου από τη ναυτιλία: οικονομική σύγκριση χρήσης αποσταγματικών καυσίμων και συστημάτων καθαρισμού των καυσαερίων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Ψαραύτης, Χαρίλαος el
dc.contributor.author Κουγιουμτζόγλου, Γιώργος Π. el
dc.contributor.author Kougioumtzoglou, George P. en
dc.date.accessioned 2013-07-04T09:03:28Z
dc.date.available 2013-07-04T09:03:28Z
dc.date.copyright 2013-07-01 -
dc.date.issued 2013-07-04
dc.date.submitted 2013-07-01 -
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/8310
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.12938
dc.description 100 σ. el
dc.description.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία, έχει σαν κύριο στόχο την εύρεση της οικονομικά βέλτιστης λύσης μείωσης των εκπομπών οξειδίων του θείου από τα πλοία. Συγκεκριμένα, η επιβολή των νέων κανονισμών της MARPOL, ANNEX VI επιβάλει την μείωση των εκπομπών σε συγκεκριμένες περιοχές λειτουργίας (ECA’s) με απώτερο στόχο την εξάλειψη των αέριων ρύπων που μολύνουν το περιβάλλον και έχουν άμεση επίδραση στην υγεία του ανθρώπου. Οι μέθοδοι με τις οποίες ασχολείται η ναυτιλία την περίοδο αυτή είναι, κυρίως, η χρήση καυσίμου με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο (Low Sulfur Fuel Oil) και μελλοντικά με σχεδόν μηδενική περιεκτικότητα (Marine Gas Oil / Marine Diesel Oil) και η τοποθέτηση συστημάτων καθαρισμού των καυσαερίων (Scrubbers) από τα οξείδια του θείου. Η εύρεση της οικονομικότερης λύσης καθίσταται απαραίτητη από τη φοβία μετακίνησης φορτίου από τα πλοία σε άλλα μεταφορικά μέσα όπως τα φορτηγά ή ο υπερσιβηρικός σιδηρόδρομος, καθώς η χρήση καθαρότερων, άρα και ακριβότερων, καυσίμων ή η τοποθέτηση scrubber θα επιφέρει αύξηση του κόστους λειτουργίας. Για την εύρεση της οικονομικότερης λύσης χρησιμοποιήθηκε σενάριο πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (containership) κατηγορίας feedermax, το οποίο εκτελεί τη διαδρομή Rotterdam (Ολλανδία) - Primorsk (Ρωσία) καθ’όλη τη διάρκεια του έτους. Η επιλογή της διαδρομής βασίστηκε στην έντονη ανησυχία της τοπικής ναυτιλίας για μεγάλη μεταφορά φορτίου σε άλλα μέσα. Με βασικές παραμέτρους την κατανάλωση καυσίμου του πλοίου, το κόστος καυσίμου σε βάθος δεκαετίας με τη χρήση ολοένα καθαρότερων καυσίμων και το κόστος αγοράς, εγκατάστασης και λειτουργίας του Scrubber, καταλήγουμε ότι οικονομικότερη λύση είναι η χρήση των συστημάτων καθαρισμού των καυσαερίων. Τέλος, αναφέρεται ως εναλλακτική λύση η χρήση φυσικού αερίου ως καύσιμο, τα οφέλη της αλλά και τα εμπόδια που χρειάζεται να ξεπεραστούν για την εφαρμογή της σε παγκόσμιο επίπεδο. el
dc.description.abstract This thesis has as main objective the finding of the best financial solution to reduce emissions of sulfur oxides from ships. Specifically, the new regulations of MARPOL, ANNEX VI impose emission reductions in specific areas (ECA's) with a view to eliminating the gases that pollute the environment and have a direct impact on human health. The methods tha shipping is currently addressed in, are mainly the use of fuel with low sulfur content (Low Sulfur Fuel Oil) and in the future with almost zero content (Marine Gas Oil / Marine Diesel Oil) and the installation of exhaust gases' purification systems (Scrubbers) for sulfur oxides. Finding the cheapest solution is obligatory due to the phobia of moving cargo from ships to other transport modes such as trucks or the Trans-Siberian railroad, and the use of cleaner and therefore more expensive, fuel or installing scrubber would increase operating costs. To find the most economical solution a scenario of a container ship (containership) class feedermax was used, which sails the route Rotterdam (Netherlands) - Primorsk (Russia) throughout the year. The choice of the route was based on the strong concern of the local shipping for large freight in other transportation ways. With basic parameters fuel consumption of the ship, fuel cost during the upcoming decade with the increasing use of cleaner fuels and the cost of purchasing, installing and operating the Scrubber, we conclude that the most economic option is the use of flue gas cleaning systems. Finally, it is mentioned as an alternative, natural gas as fuel, the benefits of the use and barriers that need to be overcome to implement globally. en
dc.description.statementofresponsibility Γιώργος Π. Κουγιουμτζόγλου el
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Καύσιμα el
dc.subject Εκπομπές καυσίμων el
dc.subject Ναυτιλία el
dc.subject Θείο el
dc.subject Αποθείωση el
dc.subject ECA en
dc.subject IMO en
dc.subject Sulfur en
dc.subject Scrubbers en
dc.subject LNG en
dc.title Nέοι κανονισμοί εκπομπών οξειδίων του θείου από τη ναυτιλία: οικονομική σύγκριση χρήσης αποσταγματικών καυσίμων και συστημάτων καθαρισμού των καυσαερίων el
dc.title.alternative New regulations regarding the emissions of sulfur oxides from ships: economical comparison of using distillate fuels and scrubbers en
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2013-05-10 -
dc.date.modified 2013-07-01 -
dc.contributor.advisorcommitteemember Σπύρου, Κωνσταντίνος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Βεντίκος, Νικόλαος el
dc.contributor.committeemember Ψαραύτης, Χαρίλαος el
dc.contributor.committeemember Σπύρου, Κωνσταντίνος el
dc.contributor.committeemember Βεντίκος, Νικόλαος el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2013-07-04 -
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2013-07-04 -


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής