HEAL DSpace

Τριδιάστατη αναπαράσταση για ρομποτική χαρτογράφηση σε αστικό περιβάλλον

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Τζαφέστας, Κωνσταντίνος el
dc.contributor.author Δομέτιος, Αθανάσιος Χ. el
dc.contributor.author Dometios, Athanasios Ch. en
dc.date.accessioned 2013-08-30T09:31:42Z
dc.date.available 2013-08-30T09:31:42Z
dc.date.copyright 2013-07-15 -
dc.date.issued 2013-08-30
dc.date.submitted 2013-07-15 -
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/8541
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.13361
dc.description 65 σ. el
dc.description.abstract Η κατασκευή μίας ακριβούς αναπαράστασης του περιβάλλοντος είναι μία από τις βασικότερες εργασίες για ένα αυτόνομο κινητό ρομπότ, δεδομένου ότι η ύπαρξη ενός τέτοιου χάρτη είναι ουσιαστικά βασική προϋπόθεση για την ανάπτυξη αποτελεσματικών στρατηγικών ρομποτικής εξερεύνησης και πλοήγησης. Οι περισσότερες ρομποτικές εφαρμογές βασίζονται σε χάρτες 2D ή υψομετρικούς χάρτες (2.5D height maps), αφού οι τρισδιάστατοι χάρτες απαιτούν μεγάλα ποσά υπολογιστικού χρόνου και κατανάλωσης μνήμης. Ωστόσο, η χρήση 3D χαρτών για την αναπαράσταση ενός περιβάλλοντος είναι πιο κοντά στην ανθρώπινη διαίσθηση και πιο λεπτομερής. Οι περισσότερες τεχνικές 3D χαρτογράφησης χρησιμοποιούν απευθείας την μέθοδο του νέφους σημείων (point clouds), ωστόσο, άλλες στρατηγικές, που βασίζονται σε διάφορες δομές δεδομένων, μπορούν να επιτύχουν γρήγορους χρόνους εισαγωγής και προσπέλασης των δεδομένων. Η συγκεκριμένη διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στην αναζήτηση και τη σύγκριση διαφόρων δομών δεδομένων όσον αφορά υπολογιστικούς χρόνους και κατανάλωση μνήμης, όπως οκτάδεντρα (octrees), πίνακες κατακερματισμού (hash-tables) και δέντρων K-d για την ακριβή 3D αναπαράσταση του περιβάλλοντος, χρησιμοποιώντας 3D σημεία. Επιπροσθέτως, παρουσιάζεται η ιδέα της προσέγγισης του περιβάλλοντος με χρήση ορθογωνίων (rectangles) ως “RMAP” και εξετάζεται η χρήση της δομής δεδομένων R-δέντρου (R-tree). Η προσέγγιση RMAP θα παρουσιαστεί τόσο με πιθανοτικό τρόπο ως πλέγμα κατάληψης (occupancy grid) όσο και μία προσέγγιση βασισμένη στην πυκνότητα των σημείων για 3D pointclouds και επίπεδα τμήματα. el
dc.description.abstract Building an accurate representation of an environment is essential for a robot since an accurate map can lead to efficient and precise exploration and navigation strategies. Most robotic applications rely on 2D maps or 2.5D height maps since 3D maps require a large amount of computation time and memory consumption. However, the use of 3D maps for the representation of an environment is much more intuitive and accurate. Most 3D mapping techniques directly utilize a point cloud. However, using several other strategies, which rely on different data structures, both fast insertion/extraction times and efficient memory usage can be achieved. This topic focuses on searching and comparing, in terms of computational time and memory complexity, different data structures such as octrees, hash-tables and K-d trees to build an accurate 3D representation of the environment using the basic primitive of points. Furthermore, the concept of an environmental approximation referred to as “RMAP” is presented, which utilizes rectangles as basic geometric primitives, and the use of the R-tree data structure will be considered. The RMAP approach will be presented both in a probabilistic manner as an occupancy grid and as a point density-based approximation for 3D point-clouds and planar segments. en
dc.description.statementofresponsibility Αθανάσιος Χ. Δομέτιος el
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Τριδιάστατη αναπαράσταση el
dc.subject Ρομποτική el
dc.subject Χαρτογράφηση el
dc.subject Αυτόνομα κινητά Ρομπότ el
dc.subject Δομές δεδομένων el
dc.subject Οκτάδεντρα el
dc.subject Πίνακας κατακερματισμού el
dc.subject Δέντρο k-d el
dc.subject Ορθογώνιο el
dc.subject R-δέντρο el
dc.subject 3D representation en
dc.subject Robotics en
dc.subject Mapping en
dc.subject Autonomous mobile robots en
dc.subject Data structures en
dc.subject Octree en
dc.subject Hash-Table en
dc.subject K-d tree en
dc.subject Rectangle en
dc.subject R-tree en
dc.title Τριδιάστατη αναπαράσταση για ρομποτική χαρτογράφηση σε αστικό περιβάλλον el
dc.title.alternative 3D representation for mapping urban environments en
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2013-07-15 -
dc.date.modified 2013-07-15 -
dc.contributor.advisorcommitteemember Μαραγκός, Πέτρος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Κόλλιας, Στέφανος el
dc.contributor.committeemember Τζαφέστας, Κωνσταντίνος el
dc.contributor.committeemember Μαραγκός, Πέτρος el
dc.contributor.committeemember Κόλλιας, Στέφανος el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Σημάτων, Ελέγχου και Ρομποτικής el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2013-08-30 -
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2013-08-30 -


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής