HEAL DSpace

Ανάπτυξη λογισμικού δημιουργίας αριθμητικού πλέγματος και υπολογιστική μελέτη ροής και καύσης σε δίχρονο ναυτικό κινητήρα

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Καϊκτσής, Λάμπρος el
dc.contributor.author Μαλικούτη, Χριστίνα Ε. el
dc.contributor.author Malikouti, Christina E. en
dc.date.accessioned 2013-08-30T10:51:08Z
dc.date.available 2013-08-30T10:51:08Z
dc.date.copyright 2013-07-17 -
dc.date.issued 2013-08-30
dc.date.submitted 2013-07-17 -
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/8546
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.13506
dc.description 71 σ. el
dc.description.abstract Οι αέριοι ρύποι που εκπέμπουν οι ναυτικοί κινητήρες Diesel αποτελούν σημαντικούς παράγοντες για τη ρύπανση του περιβάλλοντος. Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (International Maritime Organization - IMO) και η Ευρωπαϊκή Ένωση έχουν θεσπίσει καινούργια μέτρα και περιορισμούς για τις εκπομπές αερίων ρύπων, ώστε η λειτουργία των ναυτικών κινητήρων να αποβεί φιλικότερη για το περιβάλλον και τον άνθρωπο, χωρίς ταυτόχρονα να επηρεάζεται η αξιοπιστία και η απόδοσή αυτών. Σήμερα, η Υπολογιστική Ρευστοδυναμική (CFD) αποτελεί ένα αξιόπιστο μέσο για τη μελέτη και βελτίωση της θερμορευστομηχανικής των ναυτικών κινητήρων. Στην παρούσα διπλωματική εργασία, μελετάται η ανάπτυξη αριθμητικού πλέγματος για την προσομοίωση του μεγάλου δίχρονου ναυτικού κινητήρα Diesel RT-flex96C της κατασκευάστριας εταιρείας Wärtsilä Switzerland, με διάμετρο και διαδρομή εμβόλου 0.96 m και 2.5 m, αντίστοιχα. Η μελέτη αυτή χωρίζεται σε δύο στάδια: (α) δημιουργία αριθμητικού πλέγματος για τη γεωμετρία του κινητήρα και (β) προσομοίωση της ροής και καύσης, για την περιοχή πλήρους φορτίου, με χρήση του κώδικα Υπολογιστικής Ρευστοδυναμικής KIVA-3. Αρχικά, η αποτύπωση της γεωμετρίας του θαλάμου καύσης του κινητήρα και η δημιουργία του αρχικού αριθμητικού πλέγματος πραγματοποιείται μέσω της ρουτίνας δημιουργίας πλέγματος του κώδικα KIVA-3 (ρουτίνα “k3prep”). Η ρουτίνα χαρακτηρίζεται από κάποια μειονεκτήματα, και χρήζει βελτιώσεων. Για τον λόγο αυτόν, αναπτύχθηκε στην παρούσα εργασία μια εναλλακτική μεθοδολογία δημιουργίας αριθμητικών πλεγμάτων, η οποία περιλαμβάνει τη σύζευξη: (α) της ρουτίνας “k3prep”, (β) του λογισμικού GMSH, και (γ) του λογισμικού Octave. Το λογισμικό που αναπτύχθηκε απέδωσε πληρέστερα τη γεωμετρία του κινητήρα RT-flex96C, και αποδείχτηκε εν γένει καταλληλότερο για αντίστοιχες εφαρμογές δημιουργίας πλέγματος σε εφαρμογές μεγάλων κινητήρων. Στην παρούσα εργασία, έγινε μελέτη ανεξαρτησίας πλέγματος και χρονικού βήματος, στο πλαίσιο της οποίας χρησιμοποιήθηκαν, ως μέτρο σύγκρισης, και πειραματικά αποτελέσματα. Ακολούθως, μελετήθηκε η λειτουργία του κινητήρα RT-flex96C στην περιοχή του πλήρους φορτίου, συγκεκριμένα: (α) μια περίπτωση αναφοράς, χαρακτηριζόμενη από συνεχές προφίλ έγχυσης, (β) περιπτώσεις λειτουργίας στην περιοχή του πλήρους φορτίου, χαρακτηριζόμενες από διαφορετικά επίπεδα εγκάρσιας συστροφής του αέρα (swirl), και (γ) δύο περιπτώσεις χαρακτηριζόμενες από προέγχυση και κύρια έγχυση. Η παρούσα εργασία δημιουργεί τη βάση για περαιτέρω υπολογιστική μελέτη και βελτιστοποίηση του παρόντος δίχρονου ναυτικού κινητήρα. el
dc.description.statementofresponsibility Χριστίνα Ε. Μαλικούτη el
dc.language.iso el en
dc.rights ETDFree-policy.xml en
dc.subject Υπολογιστική ρευστοδυναμική el
dc.subject Δίχρονοι ναυτικοί κινητήρες el
dc.subject Καύση el
dc.subject Λογισμικό κατασκευής αριθμητικού πλέγματος el
dc.subject Ναυτική μηχανολογία el
dc.subject Computational fluid dynamics en
dc.subject Two stroke marine engines en
dc.subject GMSH en
dc.subject KIVA-3 en
dc.subject Combustion en
dc.subject Grid Generation Software en
dc.title Ανάπτυξη λογισμικού δημιουργίας αριθμητικού πλέγματος και υπολογιστική μελέτη ροής και καύσης σε δίχρονο ναυτικό κινητήρα el
dc.title.alternative Software developement for grid generation and study on flow and combustion for a two stroke marine engine en
dc.type bachelorThesis el (en)
dc.date.accepted 2013-07-12 -
dc.date.modified 2013-07-17 -
dc.contributor.advisorcommitteemember Κυρτάτος, Νικόλαος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Παπαδόπουλος, Χρήστος el
dc.contributor.committeemember Καϊκτσής, Λάμπρος el
dc.contributor.committeemember Κυρτάτος, Νικόλαος el
dc.contributor.committeemember Παπαδόπουλος, Χρήστος el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Ναυτικής Μηχανολογίας. el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2013-08-30 -
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2013-08-30 -


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής