HEAL DSpace

Συσχέτιση επιφανειακών μη καταστροφικών δοκιμών με μικροδομή σε σιδηροτροχιές

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Χριστοφόρου, Ευάγγελος el
dc.contributor.author Καραχάλιου, Αναστασία Γ. el
dc.contributor.author Karahaliou, Anastasia G. en
dc.date.accessioned 2014-01-23T11:24:22Z
dc.date.available 2014-01-23T11:24:22Z
dc.date.copyright 2013-07-22 -
dc.date.issued 2014-01-23
dc.date.submitted 2013-07-22 -
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/8671
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.2725
dc.description 113 σ. el
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Επιστήμη και Τεχνολογία Υλικών” el
dc.description.abstract Στην παρούσα διπλωματική εργασία έγινε χρήση μαγνητικών μη καταστροφικών μεθόδων για τον έλεγχο της επιφάνειας δύο σιδηροδρομικών ραγών και μικροδομικός χαρακτηρισμός της κεφαλής της ράγας. Οι μη καταστροφικές μέθοδοι που χρησιμοποιήθηκαν είναι ο Μαγνητικός Θόρυβος Barkhausen και τα δινορρεύματα, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν σε όλη την επιφάνεια της κάθε ράγας. Στην κεφαλή της ράγας σημειώνονται τα φαινόμενα της φθοράς και του RCF (Rolling Contact Fatigue) λόγω της επαφής ράγας- τροχού τρένου, γι’ αυτό και επικεντρωθήκαμε στο τμήμα της κεφαλής. Οι διακυμάνσεις της μαγνητικής απόκρισης είναι εντονότερες στην περιοχή της κεφαλής λόγω της επαφής ράγας- τροχού τρένου, όπου παρατηρείται απώλεια του υλικού, ενώ καθώς κινούμαστε στα τμήματα του στύλου και του πέδιλου της ράγας η κατανομή του θορύβου γίνεται περισσότερο ομοιόμορφη. Η απώλεια του υλικού επιβεβαιώνεται με τα αποτελέσματα των παχυμετρήσεων με υπερήχους. Η απόκριση του μαγνητικού θορύβου είναι συμβατή με τις μετρήσεις των δινορρευμάτων και στις 2 ράγες, αρκεί το μέγεθος της ρωγμής να υπερβαίνει το 1,5mm. Ο μικροδομικός χαρακτηρισμός μέσω Οπτικού και Ηλεκτρονικού Μικροσκοπίου Σάρωσης και του Περιθλασίμετρου Ακτίνων Χ πραγματοποιήθηκε μόνο στην κεφαλή της ράγας και έγινε ταυτοποίηση του προευτηκτοειδούς φερρίτη και του περλίτη. Έγιναν επίσης μετρήσεις μακροσκληρότητας στην κεφαλή της ράγας, όπου παρατηρήθηκε έντονη διακύμανση της στην κεφαλή της ράγας και ομοιόμορφη κατανομή των τιμών καθώς απομακρυνόμαστε από την κεφαλή προς το στύλο. Συμπεραίνουμε ότι ο Μαγνητικός Θόρυβος Barkhausen, ως μέθοδος ελέγχου της εντατικής κατάστασης του υλικού αποτελεί μια αξιόπιστη μέθοδο καθώς μπορεί να προσδώσει πληροφορίες για την ύπαρξη παραμόρφωσης και επιφανειακών ατελειών στην υπό εξέταση επιφάνεια. el
dc.description.abstract The purpose of this project is the examination of two railway rails using magnetic non destructive techniques and the characterization of microstructure of the rail’s head. The non destructive techniques used were Magnetic Barkhausen Noise and Eddy Current, which were applied on the whole rail’s surface. On the rail’s head occur the phenomena of wear and RCF (Rolling Contact Fatigue) because of the wheel rail contact, so we focused there. The fluctuations of the magnetic response were more intense on the rail’s head because of the wheel rail contact, where we can observe material loss. As we move towards the web and the foot of the rail, we have a more uniform distribution of the noise. The material loss was confirmed through thickness measurements using Ultrasonics. The characterization of microstructure was accomplished using Optical Microscope and Scanning Electron Microscope. These methods were applied only on the rail’s head, where we observed proeutectoid ferrite and pearlite. Observing the results of the HVN measurement we notice that on the rail’s head the rates vary significantly while the rates on the web and on the foot are distributed normally. Magnetic Barkhausen Noise is a very reliable method that can be used to give information about the deformation and the surface defects of the under test material. en
dc.description.statementofresponsibility Αναστασία Γ. Καραχάλιου el
dc.language.iso el en
dc.rights ETDRestricted-policy.xml en
dc.subject Μη καταστροφικές δοκιμές el
dc.subject Μικροδομή el
dc.subject Επιφανειακές ράγες el
dc.subject Σιδηροτροχιές el
dc.subject Δινορρεύματα el
dc.subject Barkhausen noise en
dc.subject Railway rails en
dc.subject Non-destructive techniques en
dc.subject Eddy current en
dc.subject Microstructure en
dc.title Συσχέτιση επιφανειακών μη καταστροφικών δοκιμών με μικροδομή σε σιδηροτροχιές el
dc.title.alternative Correlation between non-destructive techniques and microstructure in railway rails en
dc.type masterThesis el (en)
dc.date.accepted 2013-07-15 -
dc.date.modified 2013-07-22 -
dc.contributor.advisorcommitteemember Χαριτίδης, Κωνσταντίνος el
dc.contributor.advisorcommitteemember Φούρλαρης, Γεώργιος el
dc.contributor.committeemember Χριστοφόρου, Ευάγγελος el
dc.contributor.committeemember Χαριτίδης, Κωνσταντίνος el
dc.contributor.committeemember Φούρλαρης, Γεώργιος el
dc.contributor.department Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Σχολή Χημικών Μηχανικών el
dc.date.recordmanipulation.recordcreated 2014-01-23 -
dc.date.recordmanipulation.recordmodified 2014-01-23 -


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής